Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä tuolla fb-kirppiksillä saa enää mitään myytyä??

Vierailija
07.12.2013 |

Tuntuu olevan niiiin vaikeaa! Mielestäni minulla on sopivat hinnat, hyvät kuvat ym, mutta niin hitaasti ja vaikeasti tuntuu kauppa käyvän. Toki olen saanut myytyäkin, mutta aikaa siinä on mennyt. Onko vuodenaika jotenkin väärä vai mikähän mättää? Ja erilaisia juttuja minulla myynnissä, mm. koruja, silityslauta, hopeinen kakkulapio.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etin tytölle takkia ja kaksi löysin. Hinnat oli 40 € kappale joten pitäkää tunkkinne.

Vierailija
2/4 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin hetkisen fb-kirppismyyjän uraa ja totesin, ettei kannata. Kahta lukuunottamatta ostajat tekivät jatkuvasti ohareita. Halusivat tulla noutamaan tuotteen tai sovittamaan sitä ja ehdottivat itselleen sopivaa aikaa. Joko tulivat tunnin myöhässä tai eivät tulleet ollenkaan. Tai ilmoittivat klo 20.55, että: "Sorry tämä pe-ilta klo 20-21 ei sovikaan, en siis pääsekään, mutta sopisko sulle su aamuna 10-12". Arvaa vaan, näkyikö su aamunakaan. Siinä sitten istut tuntikaupalla kotona passissa ja odotat turhaan. Meni hermo.

Koko touhu oli ihan järjetöntä säätämistä. Tuli sellainen olo, etteivät ihmiset kunnioita toisten aikatauluja laisinkaan. Myin ehkä kymmenen asiaa, niistä kahdeksan kanssa oli tällaista. Päätin lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö vaatteet yleensä paremmin fb kirpparilla?

Vierailija
4/4 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kirpparista. Esim. Ikea-kirpparilla olen saanut myytyä ne jutut, jotka olen halunnutkin. Ostajat ovat olleet täsmällisiä ja kaikki on sujunut hyvin. Lisäksi olen muutamalla kaupunginosakirpparilla, niissäkin kauppa käy hyvin (ainakin jos on hinnat kohdallaan) eikä ohareitakaan ole tullut, kun on naapurien kanssa tekemisissä niin ollaan suht kohteliaita ja ystävällisiä toisille. Ja toisaalta tuntuu että tässä omassa asuinympäristössä asuu suht rentoa porukkaa, puolin ja toisin ei hermostuta vaikka aikataulut muuttuvatkin.

Mutta noissa isommissa kirppiksissä (esim. koko pääkaupunkiseutu) olen huomannut sen että kauppa ei oikein käy, ja omalla kohdallani syyt on ainakin se, että hinnat on noissa usein korkeammat kuin esim. noilla kaupunginosakirppiksillä. Muutamalla eurolla ei saa mitään, vaan myydään ovh 39 euroa tuotteita kolmellakympillä tms. Vaatteita ja kenkiä en yleensä viitsi edes noista harkita, koska en halua ostaa sikaa säkissä, eli kun ne kuitenkin yleensä näissä maksavat  yli 10 euroa tai paljon enemmän, haluaisin sovittaa niitä, ja sitten taas se on täysi mahdottomuus että lähtisin matkustamaan vaikka Espoosta jonnekin Vantaan perukoille (tai joissain tapauksissa kauemmas, esim. Hyvinkäälle) vaan jonkun kirppistuotteen takia. Postikuluistakin tulee äkkiä niin iso summa, eli yksinkertaisesti se hyötysuhde käytetyn tavaran ostoon on niin pieni, että mieluummin melkein jo ostan saman jutun kaupasta vähemmällä vaivalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme