Katkaisen välit tyttöön jos tämä vaihtaa nimensä avioliitossa
Se on jännä miten te akat ette reagoi mitenkään siihen kun MIEHET SYRJIVÄT TEITÄ NIMENNE TAKIA. Aina haukkumassa naisia kaksinaamaisiksi, mutta miesten kaksinaamaisuus saa teidät vain tukemaan heitä enemmän ;) Kannattaisiko vähän katsoa miehiä kriittisemmin?
Tulen hylkäämään ja katkaisemaan kaikki välit tyttöön jos nimi vaihtuu. En todellakaan kasvata 18 vuotta kakaraa, joka hylkää sukunsa. Sukunimihän merkitsee yhteistä perhettä, eikö? ;) Se että nainen valitsee aina APPIUKON ennen omaa isää ja äitiään kertoo teidän naisten käärmemäisyydestä.
Nimi kertoo mihin kuulut, ei sitä muuten vaihdettaisi. Miehet ei nimeä vaihda, ja poikia arvostetaan sen takia enemmän. Jos tyttökakara ei kannata omia oikeuksiaan ja pidä omaa sukuaan tärkeämpänä, ansaitsee saada naamaansa. Katkaisen kaikki välit lopullisesti.
Elämä tosiaan on valintoja ;) Muistutan että miehet haluaa poistaa teidän sukupuolenne väestöstä koska liittytte aviomiehen sukuun, sehän ei hutZua haittaa kun syrjijä on mies ;)
Kommentit (11)
Vihaan sukunimeäni ja miehelläni on kiva nimi, joten aion vaihtaa siihen kun kerran voin. Mitäs siihen sanot.
Ap, tuo vuodatus on jo riittävä peruste sille, että vaihtaa nimensä. Miksi edes odottaa häihin asti?
Tyttö ei menetä mitään KUN katkaiset välit.
Ei sulla Alba ole tytärtä. Ei edes miestä, koska olet lepakko.
Mä olen pitkään lukenut näitä sun (oletan, että näissä jutuissa kirjoittaja on aina sama henkilö) sukunimijuttuja ja täytyy myöntää että tykkään niistä. Vaikka sävy tekstissäsi on vähän halventava, niin asiahan on ihan niin kuin yrität viestiä.
Mä menin naimisiin enkä vaihtanut sukunimeäni, eikä mies sitä edes pyytänyt/vaatinut tai sen kummemmin edes ihmetellyt. Lapset sai kuitenkin, sori, isänsä sukunimen, koska hän oli saanut sen kovasti arvostamaltaan äidiltä, joka kuoli mieheni ollessa lapsi. Mulle sukunimellä ei ole ollut niin voimakasta merkitystä, niin asia oli mulle ihan ok. Nyt ratkaisu tuntuu erittäin hyvältä, koska mieheni on myös kuollut, niin lapsille on jotain muistoa isästään sen sukunimen muodossa. Toivon, että tyttäreni pitäisi nimensä jos menisi aikoinaan naimisiin.
Ööh, mun mies otti mun nimen. Mitäs siihen sanot?
Ihan sama, haluan rakastamani miehen nimen!