Miks mua itkettää kun näen oikein huonokuntoisia sotaveteraaneja tuolla?
Se yksikin, joka käveli ihan kumarassa, mutta silti niin iloisena....oon vissiin aika herkkis...
Kommentit (23)
Minua itketti kun kolme presidenttiparia lauloi rivissä Maamme-laulua.
Olet tunteva ja ihan normaali ihminen. :)
Kohta he ovat pois keskuudestamme. Ehkä joku muistelee samalla edesmennyttä sotaveteraani-isoisäänsä tai muita edesmenneitä sukulaisia.
Niinpä...kaikki kunnia heille! Toivottavasti jaksavat tuolla:) ap.
No nyt aloin minäkin tihruttaa, kun luin tämän
Ei ole paljoa kokemusta vanhuksista?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 17:44"]
[/quote]
No ap. ainakin työskentelee lähihoitajana, joten on toki.
[/quote]
No itse hoidan työkseni vanhuksia ja kyynelehdin kun katselen noita veteraaneja ja lottia.
Ei kai tuonne oikein huonokuntoiset jaksa lähteä juhlimaan.
Sotaveteraanit vielä kestin, mutta lottien kohdalla tuli kyyneleet. Tulee nytkin kun ajattelen - ja samalla omia isoäitejäni, lottia molemmat.
Minä kun kuvittelin olevani ainoa höhlä jota tuo alkukättely rupesi liikuttamaan! Ja myös minä työskentelen vanhusten parissa.
Täällä myös yksi vetistelijä. Opiskeluaikoina työskentelin vanhusten parissa. Ja gradussanikin sivusin ikäihmisiä.
[/quote]
Näyttää siltä, että vetistelijät työskentelevat vanhusten parissa..
Nro 14 työskentelee insinööritalossa. Ja silti itkettää. Myös Sibeliuksen Jääkärimarssi tuo kyyneleet silmiin.
Sama täällä. Liikutuin kovasti sotaveteraanien kohdalla. Näin vanhemmuuttaan olen ruvennut miettimään, miten paljon nämä ihmiset ovat uhranneet tälle maalle. He menettivät monta vuotta nuoruudestaan sodassa. Kokivat siellä vaikeita ja kamalia asioita, pelkoa ja tuskaa, palelivat talvella ja menettivät ystäviään siellä. Moni menetti terveytensä iäksi. Monella meni koulutus- ja urahaaveet uusiksi tai ei saanut/pystynyt toteuttamaan unelmiaan koskaan. Sama koskee naisia, jotka joutuivat todella koville kotona huonoissa olosuhteissa ja pelon ollessa seuralaisena.
Tästä syystä kunnioitukseni heitä kohtaan ja heidän tekemiään uhrauksia kohtaan kasvaa vuosi vuodelta.
Täällä myös. Kyyneleet tulivat myös Maamme- laulun aikana. Taidan alkaa olla vanha herkkis..=)