Helsingin kahvilahinnat. Omenapiirakanpala 8,4€
Akateemisessa kahvila jossa omenapiiras maksaa 8,5€. Ihan sairasta, eikä ole ainoa. Moni on niin kallis. Kuka maksaa? En minä vaikka tulot on yli 60 000€ vuodessa.
Kommentit (127)
Ja kahvilan vuokra keskustassa vähintään 20 000e/kk.
Pelkkä vuokra. Mene alepaan ostamaan donitseja.
Halpaahan tuo on. Moni ottaa läppärin mukaan ja tekee siellä töitä tuntikaupalla. Vertaa vuokraan johonkin aleksanterinkadun toimistoon.
Kai ymmärrät, että kahvilassa istuessasi maksat pitkälti muusta kuin siitä kahvista ja piirakasta?
En käy kahviloissa jos hinta on tommonen. Ja juu ostan herkusta leivoksen ja syön ulkona. Vuokrat on liian korkeat mutta minä en niitä maksele välillisesti.
Siinä tulee omenalle kova kilohinta.
Niin. Kun kaiken pitää olla laktoositonta, gluteenitonta, vegeä ja ketoa niin tähän on tultu.
TV. Yksi kahvilanpitäjä
No itse en istu ku max 15 min, maksaaka te jos toi on näppärä hinta. Nurin kyllä on keskusta menossa.
Millainen hinnasto siellä muuten on ?
Vierailija kirjoitti:
Halpaahan tuo on. Moni ottaa läppärin mukaan ja tekee siellä töitä tuntikaupalla. Vertaa vuokraan johonkin aleksanterinkadun toimistoon.
Joo, en halua maksaa heidän työhuonevuokriaan, joten menen halvempaan kahvilaan.
Älä maksa. Jääpähän mulle enemmän tilaa istua rauhassa.
Älä osta. Niin yksinkertaista se on.
Ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se, joka maksaa.
Tuossa hinnassa on tietenkin, liikehuoneiston vuokra, siivous, wc papereineen, liikehuoneen sisustus, työntekijän palkat, alv, omenapiirakan leivontakulut / osto leipomosta, kahvi ja omistajan voitto.
Vertaa vaikka viinin hintaan ravintolassa ja Alkossa.
Jos tuntuu siltä että ei voi kaffiloissa käydä, niin sitten ei käy.
Tai pistää itse pystyyn kahvila ja miettiä millaisilla hinnoilla voi myydä, että toiminta on kannattavaa.
Hinta on ok, jos ihmiset tuota kahvilaa käyttävät ja hinnat maksavat.
Kaupungin laita-alueilla saat piirakan varmaan neljään euroon. Mene sinne
No älä osta, jos olet noin köyhä. Minun vuositulot on alle 10 000 eur, eikä talous kaadu muutamaan omenakakkupalaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kun kaiken pitää olla laktoositonta, gluteenitonta, vegeä ja ketoa niin tähän on tultu.
Muuta pois sieltä Helsingistä niin ei ole tuota ongelmaa.
Köyhän, kuten ap:n kannattaa siis kävellä kyseisten paikkojen ohi lähimpään Alepaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän, kuten ap:n kannattaa siis kävellä kyseisten paikkojen ohi lähimpään Alepaan.
Yleensä varakkaat ovat myös aika tarkkoja siitä etteivät maksa ihan älyttömiä summia, vaikka varaa onkin.
Varsinkaan jostain mikä on superhelppoa tehdä itse.
Sil saa jo lounaan