Mitä kahvimerkkiä juot vai onko sillä mitään väliä?
Meillä mies haluaa, että juodaan Presidentti-kahvia ja pitää olla vielä tummapaahtoa. Mulle olisi kokolailla sama, vaikka juotaisiin Juhla Mokkaa tai Kulta Katariinaa tai jotain halpismerkkiä.
Kommentit (42)
Nordqvist tai Löfberg. Kyläillessä menee kyllä muutkin kuravedet jos on jotain makeaa tarjolla
Nordquist Franskrost - muu ei käy!
Vierailija kirjoitti:
Arvid Nordquistin Reko tai Festiva, ja todellakin sillä on väliä. Näiden rinnalla moni tavallinen kahvi maistuu aivan kamalalta. Varsinkin, kun itse juon pressokahvina ja suurin osa keittää Moccamasterilla litkua.
Nuoko eivät siis ole aivan tavallisia kahveja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvia juo ei kaikille ole maailmaa suurempi kysymys. Mutta osalle on. Itse juon pääasiassa Zoega merkin kahveja, fikastund on nykyään lemppari.
Miehellesi selvästi sillä on väliä, mitä merkkiä juo. Joten miksi et anna hänen ostaa talouden kahvit? Jos kerran itsellesi ei niin suurta väliä ole, mitä merkkiä juot.
Kyllä näin teemmekin, juomme Presidenttiä, koska itselleni kahvimerkillä ei ole väliä.
ap
Sillä on väliä. Tummapaahto, esim. presidentti ja kulta katriina. Olen kyllästynyt vaalean makuun ja tumma on terveellisempää.
Täällä toinen joka tykkää siitä Löfsbergin Crescendosta. Olen pitkään ostanut mitä sattuu vaaleasta tummaan paahtoon (en kuitenkaan xtraa ym kissan suolistossa kertaalleen ollutta) mutta nyt taidan ostaa tätä jatkossakin :D
En käytä lainkaan valmiisi jauhettuja kahveja. Kun ostaa pavut erikseen itse, voi tehdä haluamiaan sekoituksia ja jauhaa ne vasta juuri ennen käyttöä.
Kokeillut halvat ja kalliit kahvit läpi.
Paras on xtran kahvi mielestäni. Mukava paahdettu maku. Ei niin kitkerä kuun moni paremmaksi brändätty kalliimpi merkki.
Juon kahvini punaisen maidon kanssa ja teen kahvin pressopannussa (johon heitetään purut pohjalle, kaadetaan kuumaa vettä päälle ja painetaan purut siivilällä alas), jos sillä on merkitystä.
Te, joille kahvimerkillä on väliä, mitä kahvia sitten juotte työpaikan kahviporukassa? Onko sovittuna työporukassa joku tietty merkki mitä kaikki tuovat vai tuoko jokainen mitä kulloinkin?
Kulta Katriina, Juhla mokka ja Presidentti, mitä milloinkin on tarjouksessa. Myös Onnen Tähti kelpaa, jos vaimo sattuu Tuurissa pistäytymään, mutta muihin en koske.
Kotona sattui olemaan tummapaahtoista Juhla-Mokkaa, joten juon nyt sitä, vaikka en siitä pidäkään. Viime aikoina kokeilemistani kahveista paras on ollut Zoegas Forza.
Segafredo Intermezzoa. Espresso mun makuun, ja koronan myötä hinta on laskenut
yllättäen.
Viime aikoina Bella Caffe -merkkisiä kapseleita.
Useimmiten Rainbow luomu -pikakahvia tai sitten jotain muuta luomua pikakahvia. Suodatinkahvista en pidä, oli sitten tumma- tai vaaleapaahtoista.
Tällä hetkellä Pauligin Sydney. Toisinaan myös saman lafkan New York, tai JuhlaMokka.
On väliä. Juon kaikkea muuta mutta en Juhla Mokkaa.
Vaihtelen kahvimerkkejä.
Tällä hetkellä juodaan Brazil-kahvia, ihan on hyvältä maistunut.
Pidämme myös Costa-Rica kahvin mausta.
Usein tulee ostettua Juhla Mokkaa, koska se on melkein aina tarjouksessa.
Se on niin yksilöllistä mistä itsekukin pitää, minä en esim. itse pidä tummapaahtoisista kahveista.
Jos kahvia kuluu paljon, niin silloin ei ole varaa juoda mitään kallista laatua, koska se tulisi todella kalliiksi.
Jos juon vain pari kuppia päivässä, ja elää ja asuu yksin, niin tokihan voi ostaa vaikka miten kalliita kahvilaatuja.
Myös keittimellä ja sen puhtaudella on jonkin verran merkitystä kahvin makuun, samoin kuin suodatin ¨pussilla.