mistä tietää, mistä paha olo johtuu?
Minua suututtaa nykyää usein. Helposti käännän asian niin, että syy on miehessäni.
Mutta milloin suuttumus johtuu väsymyksestä, stressistä ym. ja milloin oikeasti läheisestäni? Ja milloin minusta vain tuntuu siltä, koska on helpompi syyttää pahasta olosta toista?
Millä voisin erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan?
Kommentit (8)
Voihan siellä pohjalla olla muutakin. Vanhoja kipuja. Ehkä terapia auttaisi
millä erottaa hormoniperäinen ärtymys muusta?
Jos on iso musta möykky, voit käsitellä sen pieninä osina. Voit piirtää itsellesi elämänkaaren, siis viiva alusta ja mitä tapahtui milloinkin. Mietit sitten asia kerrallaan.
Ihmissuhteista sen verran, että kukaan ei ole vastuussa toisen teoista, mutta jokainen on vastuussa itsestään. Et saa vastuuttaa muita omasta käytöksestäsi, mutta sinun ei myöskään tarvi kantaa muiden tekoja.
Vierailija kirjoitti:
millä erottaa hormoniperäinen ärtymys muusta?
No vaikka kalenterin avulla. Jos toistuu aina samaan aikaan kuukaudesta
mistä voisi tunnistaa ne tapaukset, joista minun tulisi kantaa vastuu?
ap
ap jatkaa:
minulla on epämääräinen paha olo. Epäilen, että olen kyllästynyt puolisooni ja lakannut ehkä rakastamasta häntä. Ja että epämääräinen paha olo johtuisi siitä. Mutta entä jos olen väärässä?
Jos minulla olisi paha olo, vaikka olisin parisuhteessa toisenkinlaisen ihmisen kanssa? Tai paha olo, vaikka olisin sinkkuna. Kummastakin on kokemusta.
Kun ulkoiset puitteet parisuhteessa on ok, miksi en vain voi olla tyytyväinen? Hyväksyä se epätäydellisyys ja puutteet, joita parisuhteessani ja minussa itsessänikin, siltä osin kun itseäni en kykene muuttamaan. Ja olla onnellinen niin.
voi miksi, miksi minulla on paha olla? Ja voinko selvitä siitä itseäni kehittämällä?
Todennäköisesti syy on hormooneissa, jolloin tunteet voi vaihdella jopa laidasta laitaan tietämättä itse mikä edes on vialla..