Apuja hankalaan tilanteeseen??
Olemme poikaystäväni kanssa seurustelleet noin 3 vuotta ja puhuneetkin että molemmat haluamme lapsia, tulevaisuudessa. Nyt meillä on juuri alkuvuodesta edessä muutto vieraalle paikkakunnalle miehen työn perässä. Kumpikaan meistä ei tunne ketään kyseisellä paikkakunnalla ja muutto itsessään on jo minua kauhistuttanut. Nyt sitten jäin vielä raskaaksi. Mieheni ei tunnu olevan valmis lapseen vielä, varsinkaan tässä tilanteessa. Ei ole kertaakaan ehdottanut aborttia tietenkään kun näkee minun onnen mutta kyllä se katseesta näkyy :( Tämä on ensimmäinen lapseni ja pelottaa muuttaa juuri ennen lapsen tuloa kauas kaikista tutuista. Lisäksi kun en saa 100% hyväksyntää mieheltä, tilanne on todella vaikea. Itse haluan lapsen eikä keskeytys tule kuuloonkaan, en myöskään haluaisi erota, sillä rakastan häntä todella paljon. Voisikohan kyse olla vaan "alun shokista" kun raskaus ei ollut suunniteltu vai eikö hän todella vaan ole vielä valmis?
Tähän tilanteeseen ei varmaan ole mitään täydellistä ratkaisua, mutta kertokaa ihmeessä ajatuksianne :)
Kommentit (12)
Entä jos puhuisitte raskaudesta keskenänne? Parisuhteessa on ihan pakko kyetä käymään tunteita toisen kanssa läpi tai vähintäänkin lopettaa olettaminen. Et sinä voi katseesta tietää miehesi ajatuksia.
Hyvä, että tiedät, mitä itse haluat. Onnea raskauteesi!
Poikaystävälle antaisin aikaa sopeutua asiaan ja päättää omat toimenpiteet suhteenne suhteen sen jälkeen kun näet, mihin suuntaan tilanne kehittyy. Toivotaan, että kyseessä on vain alkuvaiheen shokki.
Joo on yritetty puhua. Mutta yleensä menee niin että joko minä puhun tai sitten ollaan hiljaa. Mies ei oikein ota kantaa, ja jos ottaakin niin ne on sitten vain käytännön seikkoja (voidaan tulla viikonloppusin ja lomilla aina tänne....jne), mutta tunteistaan ei puhu :( Mietin voisiko auttaa jos pyytäisin neuvolasta jonkun esim perhetyöntekijän juttelemaan näistä asioista? Onko se edes mahdollista?
-ap
Mene vaan eteenpäin. Kun lapsi syntyy, niin mieskin voi heltyä. Tuo lapsi on hyvä mittari siinä että kuinka valmis mies on sitoutumaan. Hienoa, että on äitejä, jotka rakastaa elämää. Niin paljon on niitä tapauksia, jotka päättyy surullisesti.
J-P
Jos olette suunnitelleet lasta joka tapauksessa jossain vaiheessa, niin nythän hän sitten on jo matkalla - vähän aikaisemmin vaan kuin ajattelitte. Ja voisitko miettiä niin, että nyt sulla on ainakin jotain sisältöä olemiseesi uudella paikkakunnalla, kun sulla on vauva siellä! :) Voit tutustua toisiin samassa elämäntilanteessa oleviin ja käydä vauvakerhoissa yms. Ja ekan lapsen kanssa on niin tohinaa, että tuskin ehdit tuntea oloasi yksinäiseksi. Onnea tulevaan! :)
Kiitos paljon kannustuksesta ja rohkaisuista! :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 00:07"]
Joo on yritetty puhua. Mutta yleensä menee niin että joko minä puhun tai sitten ollaan hiljaa. Mies ei oikein ota kantaa, ja jos ottaakin niin ne on sitten vain käytännön seikkoja (voidaan tulla viikonloppusin ja lomilla aina tänne....jne), mutta tunteistaan ei puhu :( Mietin voisiko auttaa jos pyytäisin neuvolasta jonkun esim perhetyöntekijän juttelemaan näistä asioista? Onko se edes mahdollista?
-ap
[/quote]
Mitä tunnepuhetta haluaisit kuulla? Tai mihin asiaan haluat että mies ottaisi kantaa?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 00:41"]
-ap
[/quote]
Mitä tunnepuhetta haluaisit kuulla? Tai mihin asiaan haluat että mies ottaisi kantaa?
[/quote]
Haluaisin tietää mitä mieltä hän on tästä kaikesta, vauvan tulosta? Onko hän ollenkaan onnellinen? Ja onko hän tukemassa minua kun lapsi syntyy? Tietenkään en haluaisi ajatella tätä mutta väkisinkin käy mielessä että olisiko minun parempi jäädä tänne kun hän lähtee? Jos hän ei todella halua tätä lasta niin sitten täytyy miettiä mikä järki suhteessamme silloin on? Nämä asiat ovat kuitenkin todella kaukaisen tuntuisia mutta en mahda sille mitään että joskus nekin käyvät mielessä..
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 00:41"]
-ap
[/quote]
[/quote]
Haluaisin tietää mitä mieltä hän on tästä kaikesta, vauvan tulosta? Onko hän ollenkaan onnellinen? Ja onko hän tukemassa minua kun lapsi syntyy? Tietenkään en haluaisi ajatella tätä mutta väkisinkin käy mielessä että olisiko minun parempi jäädä tänne kun hän lähtee? Jos hän ei todella halua tätä lasta niin sitten täytyy miettiä mikä järki suhteessamme silloin on? Nämä asiat ovat kuitenkin todella kaukaisen tuntuisia mutta en mahda sille mitään että joskus nekin käyvät mielessä..
[/quote]
Hän ei välttämättä tiedä itsekään vastauksia noihin kysymyksiin. Jos teit raskaustestin tyyliin kaksi päivää sitten, anna miehelle hetki aikaa sulatella asiaa. Mutta toki sinun täytyy tietää kannattaako sinun muuttaa hänen mukanaan. Kirjoita kysymykset paperille, anna me miehelle ja sano että puhutaan näistä viikon päästä. Sopikaa joku aika. Laita konkreettisia kysymyksiä, älä kysy epämääräisesti miltä susta nyt tuntuu. Kysy mm haluaako hän että sinä ja tuleva vauva muutatte hänen kanssaan vai haluaako hän erota. Kysy tuleeko hän neuvolaan mukaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä.
Kiitos 11! Tuo voi olla todella hyvä neuvo :) Pitää tätä kokeilla
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 01:07"]
Kiitos 11! Tuo voi olla todella hyvä neuvo :) Pitää tätä kokeilla
[/quote]
Ole hyvä. Joskus miehiä pitää vähän tuupata puhumaan :-)
Hyvin se menee. Ole luottavainen.