Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 3 kk:n työsuhde lasten parissa ei vaadita rikosrekisteriotetta

Vierailija
27.09.2020 |

Tiesittekö että päiväkoteihin sijaisiksi hakevilta ei vaadita rikosrekisteriotetta jos työ kestää alle 3 kk. Miten se voi olla näin? Onko tähän tulossa jotain muutosta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muutos saadaan pian. Työnantaja voi tietysti tuon rikosrekisteri otteen vaatia...

Vierailija
2/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: Omituinen ajatus, että ihmiset olisi yleisesti kiinnostuneita pikkulapsista siinä mielessä. Suurin osa näistä pervertikoistakin on suuntautunut varhaisteineihin ja oikeasti niitä on todella vähän.

Mutta sitä en ymmärrä, missä tuollainen laki on. Jopa opettajaopiskelijalta vaaditaan rikosrekisteriote, jotta pääsee Norssiin 19-vuotiaana seuraamaan tunteja. Siis seuraamaan tunteja vaikka vain päiväksi. Aika outoa, ettei päiväkotiin tuota vaadittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen silti toimittaa!!!

Vierailija
4/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten urheiluseurassa mukana oleva aktiivinen vapaaehtoinen ei voi edes hakea rekisteriotetta ORK:lta, tulee bumerangina takaisin ja sanovat että pitää olla palkkatyössä seurassa.

Vierailija
5/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä rikosrekisteriotetta saa, jos perusteluna on alle 3 kk sijaisuus.

Joskus sijainen tarvitaan nyt, ei ole aikaa odotella viikkotolkulla otteen tuloa postissa.

Vierailija
6/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisena itse valvoin usein nukkarissa, kun vakkarit teki omia kirjallisia töitään. On outoa, jos ei enää edellytetä lyhyissä sijaisuuksissa tuota r-otetta. Haluaisin itse että omat lapseni ovat aina hyvässä tallessa. Ja tuo r-otehan on 12 kk voimassa, ei sekään mitään lopulta takaa.

Vierailija
7/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10143055

Ilmeisesti laki on esteenä.

Vierailija
8/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: Omituinen ajatus, että ihmiset olisi yleisesti kiinnostuneita pikkulapsista siinä mielessä. Suurin osa näistä pervertikoistakin on suuntautunut varhaisteineihin ja oikeasti niitä on todella vähän.

Nyt on sinisilmäistä touhua. Mistäs tällaisen käsityksen olet saanut? Onko sinulla dataa/faktoja väitteesi tueksi?

Todellisuudessahan petoja on paljon ENEMMÄN kuin tilastot antavat ymmärtää, sillä valtava osa ei ikinä jää kiinni tai keskittyy pelkkään lapoon.

Vierailija
9/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankalaa jos ORK ei lähetä, perusteena "alle 3 kk työsuhde" tai "yhteisö/järjestövapaaehtoinen". Jälkimmäisessä tapauksessa voi olla vuosikausia aktiivisessa palvelussuhteessa.

Vielä muutama vuosi sitten onnistui tuo vapaaehtoispuolen homma ilman isompia mutinoita.

Vierailija
10/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Itse olin lastentoiminnassa vapaaehtoisena vanhempana ja minultakin tuollainen pyydettiin.

Vierailija
11/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaisena itse valvoin usein nukkarissa, kun vakkarit teki omia kirjallisia töitään. On outoa, jos ei enää edellytetä lyhyissä sijaisuuksissa tuota r-otetta. Haluaisin itse että omat lapseni ovat aina hyvässä tallessa. Ja tuo r-otehan on 12 kk voimassa, ei sekään mitään lopulta takaa.

Se on 6kk voimassa.

Vierailija
12/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä, että kuka tahansa vinksahtanut voi hakeutua esimerkiksi päiväkotiin vaikkapa kesätöihin, kunhan se työsuhde vaan kestää alle 3kk. Esim. 2,5kk työsuhteeseen otetta ei edes saa tilattua.

Vierailija
14/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että ne merkinnät katoavat sieltä viidessä vuodessa?

Eli jos joku on vaikka 5v1kk sitten saanut tuomion, hän voi toimia vapaasti lastenhoitajana.

Vierailija
15/15 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että ne merkinnät katoavat sieltä viidessä vuodessa?

Eli jos joku on vaikka 5v1kk sitten saanut tuomion, hän voi toimia vapaasti lastenhoitajana.

Tämä nostatti kylmät väreet... 😖

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme