Kuinka monta annosta "joudut" ottamaan, että voit sanoa olevasi humalassa
Kommentit (19)
Jos tyhjään mahaan juon, niin 2-3 tekee jo humalan (eli fiilis ja käytös muuttuu). Ruoan päälle saa juoda reippaasti. Ja kisakuntoa on, olen ollut 13 vuotta alkkis ja pystyn juomaan viikossa vaikka 70 annosta ilman krapuloita.
Vaikea kysymys. Jo yhden huomaa ihan selvästi. Silti juon normaalina viikonloppuiltana noin 16 annosta. Missä kohtaa se sitten menee kännin puolelle, onkin aika tulkinnanvarainen asia.
En tiedä. En koskaan juo yhtä viinilasillista enempää. Siitä en vielä tule, kun juon viiniä vaan hitaasti siemaillen hyvän ravintolaruoan kanssa.
Olen huomannut noin 30 vuoden kokemuksella, että 8 kaljaa on sopiva määrä. Sitä ennen ei ole kännissä, eikä tule tarvetta juoda enempää, mutta sen jälkeen menee helposti kännin puolelle.
Sellaiset 12. Pullollinen viinaa (0.5) on aika sopiva pohjiksi.
M 45
Yhdestä nopeasti ohimenevä hiprakka. Kolmesta oikeasti humala.
2 annosta jo tuntuu, 4 hiprakka, 7 humala. Riippuu kyllä ajasta. Esim. 10 annosta 14 tunnissa ei tunnu missään. Mutta 10 annosta 7 tunissa kyllä johtaa jo krapulaan. Juon kyllä aina vettä juomien välissä. En juo usein. Ja koko, ikä ja sukupuoli vaikuttaa. Yli 40-vuotiaiden ei kannattaisi juoda juuri ollenkaan.
8 annosta. Oon sitten kyllä humalassa.
Minä lopetin ihan kokonaan viinan kanssa läträämisen enkä koske edes kaljaankaan enää. Sen sijaan hiisaan viikonloppuisin hieman kukkaa ja voin hyvin. Ei enää krapuloita minulle, kiitos yrtin.
Nykyään 3 annosta niin voi sanoa olevansa jo humalassa. 5 annoksen jälkeen tulee jo paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin ihan kokonaan viinan kanssa läträämisen enkä koske edes kaljaankaan enää. Sen sijaan hiisaan viikonloppuisin hieman kukkaa ja voin hyvin. Ei enää krapuloita minulle, kiitos yrtin.
Mä en tarvi kumpaakaan. Ja voin hyvin.
Kylllähän se rentoutuminen jo ensi puraisusta lähtien on se jutttu. Kaikki muu on sitten vain sen humalan ylläpitoa.
1 kpl riittää. Muutamassa minuutissa humahtaa päähän.
3 riittää. Kahdesta on jo hiprakka.