Ovatko patterinne kylmät?
Meillä ovat paitsi yhden huoneen patteri. Musta tää on outoa. Kyllä Suomessa pitäisi talvella olla patteri lämmin edes sillä "kuumimmalla" termostaatin vaihtoehdolla.
Kommentit (17)
On haalea, mutta kämppä on lämmin. Ei tartte hehkuttaa niinkuin 70-luvun taloissa.
Ei ole pattereita. Lattia on lämmin.
Katso lämpömittaria! jos huoneessa on lämmin niin patteri tuntuu viileälle! termostaatti reagoi huoneen lämpötilaan ja pienentää lämpö jos sitä jo huoneessa on. Ja sit kun on pakkasta -20 niin sit on oikeampi hetki tunnustella pattereita,sit ne tuntuu lämpöisiltä
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:14"]
Ootkos tarkastanu sulakkeen?
[/quote]
Sanottiinko jossain että on sähkölämmitys???
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:26"]
Katso lämpömittaria! jos huoneessa on lämmin niin patteri tuntuu viileälle! termostaatti reagoi huoneen lämpötilaan ja pienentää lämpö jos sitä jo huoneessa on. Ja sit kun on pakkasta -20 niin sit on oikeampi hetki tunnustella pattereita,sit ne tuntuu lämpöisiltä
[/quote]
Ei mun mielestä. Kun lämpöpatteri on kylmä, huone tuntuu kolealta.
Mä asun vanhassa kerrostalossa, meillä patteri vaati "ilmauksen" että lämmin vesi pääsi kiertämään, on sellainen pikku "tötterö" siihen sellainen oma avaimensa.
Paras nukkumalämpötila on n 18. Täytyy välillä yöllä pitää ikkunaa auki
Koitapa laittaa sen yhden huoneen patteria vähän viileämmälle. Nyt voi käydä niin, että se yksi kovemmalle säädetty patteri yrittää yksinään lämmittää koko kämpän. Kaikki patterit samaan astelukuun niin lämpiää tasaisemmin.
Itse asun vanhemmassa talossa ja ei ole tunkkasen kuumaa mitä saattaa olla uudessa talossa ja patterit haaleella.
Ok-talo, kerrostalo, vanha, uusi, sähkö- vai öljylämmitys?
Me asutaan ihan uudessa kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja on ihan yleinen ongelma ihan vieläkin, että joihinkin kohtiin tuppaa kertymään ilmaa. Eli patterissa on ilmaa veden sijaan, jolloin ilma syrjäyttää veden sieltä, siksi patteri kylmä.
Soita huoltomiehelle, tulevat ilmaamaan kaikki patterit. Se ei kestä montaa minuuttia. Pattereiden ei kuulu tuntua enää näillä keleillä jääkylmältä. Me joudutaan kutsuu huoltomies ilmaa patterit ihan parin kuukauden välein. Jostain syystä putkistoon pääsee ilmaa, joka sitten kertyy tänne meille.
Itse ei saa ilmata, sillä paineet pitää asettaa ensin "pannuhuoneessa" oikein.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 20:23"]
Koitapa laittaa sen yhden huoneen patteria vähän viileämmälle. Nyt voi käydä niin, että se yksi kovemmalle säädetty patteri yrittää yksinään lämmittää koko kämpän. Kaikki patterit samaan astelukuun niin lämpiää tasaisemmin.
[/quote]
Miksi? Se on eri kerroksessa kuin olkkari.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:09"]
Meillä ovat paitsi yhden huoneen patteri. Musta tää on outoa. Kyllä Suomessa pitäisi talvella olla patteri lämmin edes sillä "kuumimmalla" termostaatin vaihtoehdolla.
[/quote]
Tuli mieleen elokuva Baby Boom, jossa maalle muuttanut Daine Keaton kirkui kaivon edessä, että haluaa, että vettä tulee, kun kääntää hanasta, ei halua tietää, mistä vesi tulee!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 20:28"]
Me asutaan ihan uudessa kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja on ihan yleinen ongelma ihan vieläkin, että joihinkin kohtiin tuppaa kertymään ilmaa. Eli patterissa on ilmaa veden sijaan, jolloin ilma syrjäyttää veden sieltä, siksi patteri kylmä.
Soita huoltomiehelle, tulevat ilmaamaan kaikki patterit. Se ei kestä montaa minuuttia. Pattereiden ei kuulu tuntua enää näillä keleillä jääkylmältä. Me joudutaan kutsuu huoltomies ilmaa patterit ihan parin kuukauden välein. Jostain syystä putkistoon pääsee ilmaa, joka sitten kertyy tänne meille.
Itse ei saa ilmata, sillä paineet pitää asettaa ensin "pannuhuoneessa" oikein.
[/quote]
Kiitos vinkistä. Mies sanoi, että näitä ilmataan hänen mielestään "usein", muttei ole koskaan ollut ilmaa.
Mulla on suhteessa makuuhuoneeneeseen liian levee papperi. Olen huomauttanut siitä mutta en oo saanut kapeempaa. Asun omistusasunnossa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:09"]
[/quote]
Tuli mieleen elokuva Baby Boom, jossa maalle muuttanut Daine Keaton kirkui kaivon edessä, että haluaa, että vettä tulee, kun kääntää hanasta, ei halua tietää, mistä vesi tulee!
[/quote]
No mä olen kyllä ihan syntynyt tähän itsenäiseen Suomeen ja tiedän, milloin täällä on talvi.
Ootkos tarkastanu sulakkeen?