Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alastalon salissa

Vierailija
27.09.2020 |

Oletko lukenut tämän klassikon, jota yleisesti sanotaan luetuksi, mutta kyse on itselle mukavasta pilkuvalheesta. Itse en ole lukenut. Löytyy kyllä hyllyssä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
2/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin löytyy hyllystä. Mies on lukenut sen pari kertaa ja on sitä mieltä, että se on paras kotimainen kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ilmestyy äänikirjana Yle Areenaan.

Vierailija
4/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin sen alun pitkäveteisen osan yli ja aloin lukea vasta sitä varsinaista tarinaa.

Vierailija
5/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lukemisesta pitävä pitää sitä samanlaisena haasteena kuin peruskuntoilija maratonin juoksemista. Epäilen siis, että sen on lukenut aika moni, vaikka kesken jättäneitä lienee vähintäänkin sama määrä.

Vierailija
6/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Sehän kuuluu yleissivistykseen.

Vierailija
7/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan ole oikeasti lukenut. Jo Kilven aikalaiset vain nyökyttelivät ja kehuivat teosta luettuaan korkeintaan muutaman sivun. Wikipedian kuvaus sisällöstä on pelkkää arvailua, koska kukaan ei tiedä, mitä siinä oikeasti tapahtuu.

Vierailija
8/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut. Ihan hyvä, kun pääsi mukaan tarinaan ja Kilven kielenkäyttöön.

Vierailija
9/18 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yritin mutta pakko oli antaa periksi.

Ei onnistunut niiden maraton pitkein lauseiden takia, liian yksitoikkoista kuvausta.

Sehän on tajunnanvirtaromaani ja vaatii kärsivällisyyttä ja kiinnostusta että jaksaa sen lukea.

Minä en jaksa.

Luen kyllä paljon erilaista kirjallisuutta muuten, mutta nuo tajunnanvirtaromaanit jäävät minun skaalani ulkopuolelle.

Vierailija
10/18 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin mutta en ymmärrä miten tämä pistää nukuttamaan. Luen sen myös tahtomattani sellaisella suomifilmilukijan äänellä ja ratina ja pokse taustalla. Onko tästä muuten olemassa äänikirjaa? Luettuna kieli on upeaa ja unettavaa, kaunista.

Vierailija
11/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut. Käytännön menetelmänä oli lukea se kappale kerrallaan, n 20 sivua.

Niin kirja tuli luettua hiljalleen.

Ja kyllä siitä hyvä kokonaisuus syntyi.

Vierailija
12/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soveltuuko hyvin karanteenikirjaksi?

Vierailija
13/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin mutta en ymmärrä miten tämä pistää nukuttamaan. Luen sen myös tahtomattani sellaisella suomifilmilukijan äänellä ja ratina ja pokse taustalla. Onko tästä muuten olemassa äänikirjaa? Luettuna kieli on upeaa ja unettavaa, kaunista.

Yle Areenassa on, se on mahtava! 

Vierailija
14/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soveltuuko hyvin karanteenikirjaksi?

Erittäin hyvin. Kirjastoista sen onneksi löytää, mutta kirjakaupoista tai divareista ei helpolla. Divareista menee kuulema kuin kuumille kiville ja maksaa monta kymppiä. Ostaisin heti, kun osuisi kohdalle. Taitaa olla kahtena niteetä. 

Vierailija
15/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa on loistavia henkilöhahmoja. Jos kustavilaiset merenkävijät 1800-luvun puolivälissä eivät aiheena kiinnosta, niin tuskin kannattaa lukea. Jos tuon ajan suomalainen kulttuuri ja historia kiinnostaa, niin silloin suosittelen kyllä. Luvut ovat parhaimmillaan lähemmäs sata sivua, eli kannattaa varata aikaa lukemiseen. Itse olen kuunnellut kirjan Raila Hämäläisen lukemana äänikirjana ehkä viisi vuotta sitten.

Vierailija
16/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjassa on loistavia henkilöhahmoja. Jos kustavilaiset merenkävijät 1800-luvun puolivälissä eivät aiheena kiinnosta, niin tuskin kannattaa lukea. Jos tuon ajan suomalainen kulttuuri ja historia kiinnostaa, niin silloin suosittelen kyllä. Luvut ovat parhaimmillaan lähemmäs sata sivua, eli kannattaa varata aikaa lukemiseen. Itse olen kuunnellut kirjan Raila Hämäläisen lukemana äänikirjana ehkä viisi vuotta sitten.

Areenassa oleva äänikirja on Esko Salervon lukema, hänellä on todella sopiva ääni siihen. Minua ei lainkaan kiinnostanut merenkävijät 1800-luvulta, mutta kummasti se vain veti puoleensa, kun pääsi vauhtiin. :)

Vierailija
17/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Areenassa oleva äänikirja on Esko Salervon lukema, hänellä on todella sopiva ääni siihen. Minua ei lainkaan kiinnostanut merenkävijät 1800-luvulta, mutta kummasti se vain veti puoleensa, kun pääsi vauhtiin. :)

Varmaan Salervokin lukee hyvin. Hämäläisen eläytyminen miellytti minua. Välillä äänikirjaa kuunnellessa eläytyminen on rasittavaa, mutta Hämäläinen on sopi tähän kirjaan hyvin. Juha Hurme oli yrittänyt tarjoutua lukemaan kirjaa eri tahoille joskus, kun ei ollut vielä kirjailija, mutta tuolloin eivät äänikirjat kiinnostaneet ketään. Olisi luultavasti sopinut myös hyvin lukijaksi.

Vierailija
18/18 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Salervokin lukee hyvin. Hämäläisen eläytyminen miellytti minua. Välillä äänikirjaa kuunnellessa eläytyminen on rasittavaa, mutta Hämäläinen on sopi tähän kirjaan hyvin. Juha Hurme oli yrittänyt tarjoutua lukemaan kirjaa eri tahoille joskus, kun ei ollut vielä kirjailija, mutta tuolloin eivät äänikirjat kiinnostaneet ketään. Olisi luultavasti sopinut myös hyvin lukijaksi.

Nyt kun ajattelen asiaa, niin taisinpa ihan pikkuisen nopeuttaa kuuntelua, niin lukemisen nuotti oli vielä parempi. Kirjan kuunteluun meni ajallisesti niin kauan, että ihan pieni nopeutus oli kiva. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän