Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen jälki-istunto, onko oikein?

Vierailija
05.12.2013 |

Alakoulun kuudennella oleva poikani oli tänään saanut rehtorilta jälki-istuntoa, koska oli koulun sisätiloissa pipo päässä. Päällä oli myös talvitakki ja hanskat ja poika oli siirtymässä ulos. Rehtorin mielestä tämä oli asiatonta, oli napannut poikani puhuteltavaksi, vienyt katsomaan presidenttien muotokuvia ja tiukannut, että onko presidenteillä hattu päässä. No ei ehkä ole, kun ovat valokuvastudiossa, puku päällä, eivätkä siirtymässä pihalle välitunnille... Mielestäni täysin turha ja aiheeton rangaistus ja uskomatonta nipotusta. Hattu pitäisi kuulemma pukea päähän vasta juuri ennen ulko-ovea. Minkähänlainen ruuhka siitäkin syntyisi, kun kaikki oppilaat pysähtyisivät ovelle pukemaan pipojaan...

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimeiden provojen iltamat tänään! :D 

Vierailija
42/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 18:02"]

Kuulostaa todella mielivaltaiselta opettajan puolelta. Harmittaa kun olet saanut näin ikäviä vastauksia.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Lapsille pitäisi opettaa, että kaikki aikuiset eivät aina käy aivan täysillä.

Muuten...kun kaikki ovat täällä niin vankasti sitä mieltä, että lapset valehtelevat aina, niin päteekö tämä myös Auerin tapauksessa?

[/quote]

Kuka on sanonut että lapset valehtelevat aina? Lapset valehtelevat joskus, kun ovat jääneet rysän päältä kiinni. Auer tekee näin, vaikka on aikuinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:38"]

Poikani ei valehtelisi minulle. Reksi on nipo ja aion tästä kiusaamisesta/ silmätikuksi ottamisesta raportoida ylemmälle taholle. Ap.

[/quote]Olet siis yksi niistä (valitettavan) monista vanhemmista, jotka 'opettavat' lapsilleen opettaja/auktoriteetti-vihaa. Kiitos, me täällä opettajien kesken emme voisi teitä tarpeeksi kiittää. No, sitä niittää, mitä kylvää - tuskin tulee (kotoa opitun) asenteensa vuoksi ikinä pärjäämään ainakaan opinnoissa.

Voit sitten miettiä, kenen etu se on? Poikasi? Tuskin.

Vierailija
44/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut kouluissa itsenäisyyspäivän juhlinta. Veikkaisin, että poikasi on saattanut olla jopa itse juhlassa ulkotamineet päällä vaikka on kielletty. Siinä tapauksessa ymmärrän rehtorin tuohtumuksen. Kannattaa kysäistä asiaa ihan asiallisella viestillä. Äläkä vain mene kirjoittamaan mitään "minulla ei ole syytä epäillä poikani kertomusta", koska sillä nolaat vain itsesi ja osoitat, kuinka epäkypsä itkupotkuraivarivanhempi olet. Rehtorillakaan ei ole mitään syytä valehdella tilanteesta.

Vierailija
45/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on kuten poikasi kertoi, jälki-istunto on täyttä saivartelua. Itse kysyisin, mikä tilanne oli kyseessä, suoraan rehtorilta. Päinvastoin kuin täällä opettaja provosoitui joistakin viesteistä, opetamme auktoriteetin kunnioitusta, mutta heidän pitää myös kunnioittaa oppilaitaan.

Vierailija
46/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:15"]

Tänään on ollut kouluissa itsenäisyyspäivän juhlinta. Veikkaisin, että poikasi on saattanut olla jopa itse juhlassa ulkotamineet päällä vaikka on kielletty. Siinä tapauksessa ymmärrän rehtorin tuohtumuksen. Kannattaa kysäistä asiaa ihan asiallisella viestillä. Äläkä vain mene kirjoittamaan mitään "minulla ei ole syytä epäillä poikani kertomusta", koska sillä nolaat vain itsesi ja osoitat, kuinka epäkypsä itkupotkuraivarivanhempi olet. Rehtorillakaan ei ole mitään syytä valehdella tilanteesta.

[/quote]

Tuo itsenäisyyspäivähuomio on hyvä ja selittäisi myös kommentin presidenteistä.

Vierailija
47/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin.

Vierailija
48/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:38"]

Poikani ei valehtelisi minulle. Reksi on nipo ja aion tästä kiusaamisesta/ silmätikuksi ottamisesta raportoida ylemmälle taholle. Ap.

[/quote]Olet siis yksi niistä (valitettavan) monista vanhemmista, jotka 'opettavat' lapsilleen opettaja/auktoriteetti-vihaa. Kiitos, me täällä opettajien kesken emme voisi teitä tarpeeksi kiittää. No, sitä niittää, mitä kylvää - tuskin tulee (kotoa opitun) asenteensa vuoksi ikinä pärjäämään ainakaan opinnoissa.

Voit sitten miettiä, kenen etu se on? Poikasi? Tuskin.

[/quote]

Auktoriteettiviha = Auktoriteettien vihaamista vain sen takia, että he sattuvat olemaan auktoriteettejä. Ei riipu mitenkään heidän käytöksestään.

Sen vastakohta on:

Auktoriteettiuskovaisuus = Usko siihen, että auktoriteetit saavat tehdä ihan mitä haluavat täysin omien oikkujensa perusteella, jopa rikkoa sääntöjä ja olla epäoikeudenmukaisia.

Se, että arvostelee epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta rangaistusta ei ole näistä em. kumpaakaan.

Vierailija
49/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsen ala-asteaikana pari tuollaista tilannetta. Ensimmäisellä kerralla väänsin asiasta vimmatusti, toisella kerralla sanoin suoraan lapselle, että maailma on välillä epäoikeudenmukainen ja että yksi jälki-istunto on loppujen lopuksi pikku juttu.

Ihmisiä ne opettajatkin vain ovat. Jos tuollaista tapahtuu toistuvasti, sitten varmaan tekisin asialle jotakin, mutta jos kyse on yksittäisestä tapauksesta, antaisin kyllä olla.

Vierailija
50/57 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:49"]Ja ettei huomautus olisi riittänyt, vaan ehdottomasti näin suuresta rikkeestä pitää jälki-istuntoa saada. Tuli selväksi.

ap

[/quote]Mistä tiedät kuinka monta kertaa oli huomautettu aikaisemmin?

Vierailija
51/57 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheetonta panna siitä jälki -istuntoon\puhutteluun.

Vierailija
52/57 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt vaan sun lapsen tarona?

Vierailija
53/57 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meidänkin koulussa oli niin, ettei saanut käyttää pipoo sisällä. Jälkkäri siitä oli liian kova rangaistus mutta sillä menetelmällä, ettei saa pitää, niin opetetaan lapset tavoille ja siinä ei ole mitään pahaa. En ymmärrä mitä jollakin on sellaista tapaa vastaan. Itse en tykännyt siitä silloin mutta näin jälkeenpäin ajateltuna se on ihan hyvä, että siitä sanottiin. Kanatan myös jälki-istuntoa, sen kieltäminen on tätä nykyajan meininkiä, sillä lapsille ei saa nykyään harmiksi mitään tehdä

Vierailija
54/57 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:45"]

no jos poikasi on kutosella niin hän on aivan varmasti tietoinen, ettei koulussa kuljeta pipo päässä eli ts. hän on ihan tietoisesti rikkonut koulun sääntöjä.

Toisekseen olen aivan vakuuttunut, ettei tuo ole pojallesi ensimmäinen kerta vaan varmasti asiasta on huomautettu useampi kerta.

Näin opettajan näkökulmasta oppilaat harvoin kertovat sitä ihan oikeaa versiota kotona vaan omaa osuutta vähätellään ja muiden osuutta liioitellaan. Opettajille on myös ihan arkipäivää se, että rangaistuksen saaneen oppilaan huoltaja ottaa yhteyttä ja valittaa saadusta rangaistuksesta, tosin hyvin nopeasti selviää, ettei se oppilas ole kertonut vanhemmilleen koko totuutta ja jättänyt paljon kertomatta. Sinänsä ei ole yllättävää, että ne ovat aina ne samat oppilaat, jotka ovat saaneet täysin syyttä suotta rangaistuksen ja opettaja on epäreilu ja oppilas täysin viaton uhri, joka on vanhempineen suuresti tuohtunut täysin väärästä rangaistuksesta - onneksi ne vanhemmat useimmiten tajuavat kokonaistilanteen kun juttelevat opettajan kanssa.

Yksi mikä minua aina ihmetyttää on se, kuinka paljon oppilaat valehtevat vanhemmilleen ja luulevat, etteivät jää kiinni. Jäävät koulussa kiinni jostain, tunnustavat ja saavat rangaistuksen - silti kotona väittävät silmät kirkkaina, että mitään ei ole tehty ja rangaistus on turha.

[/quote]

Olen huomannut todellakin, että lapset ei uskalla kertoa kaikkea kotona. Kuulin nimittäin oman pojan kohdalla, että opettaja oli heittänyt kännykän seinään niin, että takakansi ja akku oli irronnut. Ja syynä se, että poika oli katsonut siitä kelloa, joko saa lähteä pois. Tämän kuulin sitten koulun työntekijältä, joka oli ollut vieressä. Mutta lapset harvoin uskaltavat kertoa vanhemmilleen opettajien tekemiä tekoja.

Vierailija
55/57 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin käskenyt oppilaita rikkoa koulunsääntöjä kaikin "laillisin" keinoin. Mitä kielletympää kouluissa on: lumipallojen heittely, kiroilu ja pipon pitäminen sitä enemmän käsken/lahjon oppilaita harrastamaan sellaista joten turha heitä syyttää. Tappeluissa taas olen sanonut että vika siirtyy väkivaltasimmalle joten jos ei törkeämpi osapuoli saa pahempaa rangaistusta tilit tullaan tasaamaan. Olen myös sanonut että koskemattomuuden rikkomisestakin(henkisestä ja fyysisestä) saa läpsäyttää vaikka se olisi opettaja.

Vierailija
56/57 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion palkita jokaikisen joka on saanut jälki-istuntoa "pikkupahasta" kuten pipon pitämisestä tai kiroilusta vaikka tapauksesta olisi kuinka monta vuotta. Olkoon se protestina kun ei aiemmin asioita selvitetty puhumalla tai korvaamalla. Törkeydet on sitten eri asia kuten laittomuudet mutta niissäkin tulisi rangaista oppilasta tekosta vastaavalla tavalla. Karttakeppiä ja remmiäkin tulen vanhainkoteihin tarjoamaan eläkkeelle jääneille opettajille vastalahjana siitä kun sitä tapahtui muustakin kuin väkivallasta

Vierailija
57/57 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reksi on pipo. Ansaitsee uudelleenkoulutuksen talonmieheksi. Pojasta tehtävä uusi rehtori. Että joku jaksaa valittaa yhdestä jälki-istunnosta. On se nii vääriiiin.