Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana, mies petti ja seurauksena ero. Mitä mä teen?

Vierailija
05.12.2013 |

Ollaan asuttu nyt muutama viikko tyttären (1,5v) kanssa kaksistaan, tuntuu että mä en pääse eroon tästä tunteesta että jotain puuttuu. 

mun ajatukset on niin sekaisin, oon tavallaan onnellinen että tää loppui, oon nähnyt heidät uuden naisensa kanssa kaupassa ohimennen eikä se tuntunut illä hetkellä oikeastaan miltään, mutta silloin tällöin tulee tunne että tekis mieli soittaa exälle ja parkua että tahdon olla sen kanssa. Ja uskon että kun vauva kuukauden sisällä syntyy, niin tunne että joku/jotain puuttuu vaan vahvistuu. 

en ois koskaan uskonut että joku tekee mulle näin. En ikinä. 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 02:19"]

Miten tuo tapahtui, siis että jättikö hän käymättä kaupassa vai laittamatta ruokaa vai miten hän lapsensa jätti? Miten hän lopetti lapsensa hoitamisen?

[/quote]

en ole varma ymmärsinkö kysymyksen, mutta ennen oli lapsensa kanssa päivittäin (luonnollisesti kun asuimme yhdessä) mutta nyt kun olemme asuneet kuukauden erillään on nähnyt lapsensa vaan yhden kerran. Eli ei ole hoitanut, ei käynyt kaupassa eikä tehnyt lapselleen ruokaa (koska lapsi ei ole ollut hänen kanssaan niin ihan luonnollista ettei ole tehnyt noista mitään..) 

hän vaan ei ole käynyt, ei ole kysynyt saako tulla katsomaan, saako ottaa hoitoon esim puistoon, ei ole kysynyt meitä kylään, ei ole kysynyt ollenkaan mitä lapselle kuuluu. ja samaa aikaa kertoo kaikille kuinka lapset menevät kaiken edelle ja on tärkeimmät, aika ristiriitasta. Mutta toisaalta eipä ole lapsikaan isäänsä kaivannut, että ehkä tää on lapsen paras ettei nää kuin kerran kuussa.

-AP

Vierailija
2/83 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 16:44"]

Ap..mitä sinulle kuuluu tänään?

Voimia ja jaksamista sinulle. Lastesi isä teki sinulle raukkamaisen tempun, mutta koita jaksaa lastenkin takia. Toivoisin niin ettei tallaista tarvitsisi kenenkään kokea ei ainakaan odottavan äidin. Tosi. tosi surullista luettavaa.

[/quote]

kiitos kysymästä, nyt on ollut parempi olo, tänään käytiin miehen kummitädin luona syömässä ja kahvittelemassa, ja on kyllä lämmittävää kuulla että ollaan aina tervetulleita, olin miehen kanssa tai en.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettaa ajatuskin että mun tyttäreni kokisi joskus jotain tällaista. Niin raukkamainen mies.

Vierailija
4/83 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo tapahtui, siis että jättikö hän käymättä kaupassa vai laittamatta ruokaa vai miten hän lapsensa jätti? Miten hän lopetti lapsensa hoitamisen?

Vierailija
5/83 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap..mitä sinulle kuuluu tänään?

Voimia ja jaksamista sinulle. Lastesi isä teki sinulle raukkamaisen tempun, mutta koita jaksaa lastenkin takia. Toivoisin niin ettei tallaista tarvitsisi kenenkään kokea ei ainakaan odottavan äidin. Tosi. tosi surullista luettavaa.

Vierailija
6/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 12:25"]

" no mut hei Esa sä olet niiiiin ihana ja voi miten hyvä isikin sä olet, kun olet noin kiiinnostunut lapsestasi. On se hyvä että jätit sen mielipuolen exsäsi, sehän huijasi sut tekeen sen vahinkolapsen ja siiiilti sä jaksat olla niin kiinnostunut tosta esikoisesta, voi sä olen niin hellanduudeduulis söpöli"

Noin sen uuden ajatusmaailma luultavasti menee. Exsäsi yrittää tosiaan tehdä vaikutusta lapsellaan uuteen, ja ties mitä paskaa on sille selitellyt teidän elämästä. Tsemppiä sulle, me akat pärjätään kyllä! Eksästäsi tulee luultavasti onnettomampi kuin osasi kuvitellakaan. Pidä lapsiesi puolta sitten! Esim. isyyden tunnustamisen selvitytät vaikka oikeuden kautta, ja en itse suostuisi vielä elatustukineuvotteluihin, kun toinen lapsi on vasta matkalla. Otatuta huomioon elatustukineuvotteluissa myös lasten harrastuskulut. Vaikka niitä ei nyt ole, niitä ehkä tulee, eli vaadi sopimukseen optio, että isä osallistuu lasten harrastuskuluihin puolella. Minä olin tiukkana niistä.

terv. kolmen yh

[/quote]

tommosen mielikuvan mä oon kieltämättä saanut että miten siellä puolella ajatellaan.. Oli meinaan sen sorttinen puhelu miehen kanssa kun hän syyllisi MUA että mikä mua vaivaa eiks sen pitäis olla ihan ok et lapsi näkee muitakin ihmisiä.. Oon ihan varma että se akka oli vieressä.

nyt se on muutaman päivän lähetellyt mulle ihan ime flirttailuviesteJä.. se on oikeesti varmaan joku jakomielitautinen...

Vierailija
7/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa tehdä sopimus lasten olemisesta.

Mun entiselle työkaverille kävi samalla tavalla, pari viikkoa ennen h-hetkeä ilmoitti isä hänellä on jo toinen nainen, esikoinen oli n 1,5 v.

Kun työkaveri lähti synnyttämään, suostui isä ottamaan esikoisen silloin itselleen, muuten ei ikinä.

Ristiäiset pidettiin, ex änkesi niihin mukaan, työkaveri piti ne kotonaan ja ilmoitti ettei uusi nainen ole tervetullut. Ristiäisissä vasta kävi ilmi ettei mies ollut kertonut vanhemmilleen koko erosta yhtään mitään. Siellä työkaveri kertoi miehen vanhemmille ettei ole nähnyt esikoistaan kuin 2 kertaa, synnytyksen aikana ja nyt ristiäisissä, ei ole maksanut elatusmaksuja ja kuopuksen näki ensimmäisen kerran ristiäisissä. Isovanhemmat olivat aivan pyörtymistilassa oman poikansa käytöksestä.

Tämän jälkeen he menivät hyvin nopeasti viranomaisen kanssa keskustelemaan lasten vierailut, mies yritti kiertää jos aina tarvittaessa, työkaveri ei suostunut ympäripyöreeseen vaan sovittiin että mies hakee tarhasta esikoisen aina joka toinen perjantai ja palauttaa tarhaan maanantaina. Samalla reissulla hakee vauvan tämän kotoa.

Tais peräti kerran hakea mutta uusi tyttöystävä ei oikein tykännyt vauvasta ja isä ei ollut esikoistaan juuri ikinä hoitanut, eli toista kertaa ei hakenut. Päiväkodista sitten soittelivat että voisko jompi kumpi vanhemmista hakea, kun päiväkoti menee kohta kiinni, he olivat tietoisia näistä isäviikonlopuista.

Pari v meni ja nyt lapset ovat joka toinen viikonloppu aina ex.n vanhempien luona, eli ainakin isovanhempisuhde voi hyvin. Ex ei näke lapsia kuin säännöllisen epäsäännöllisesti ja työkaveri ei viitsi valittaa aiheesta.

Ei tietenkään mitään muuta apua tule kuin elarit, nekin piti laittaa kelan kautta tulemaan, kun ex yhtäkkiä päätti ettei hänen tarvitse maksaa, koska hän ei lasten kanssa edes ole.

sikamiehiä on olemassa, sille ei voi mitään.

Vierailija
8/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommosia sikoja ne miehet on...siittää naisia pitkin poikin sitten jättää yksin pärjäämään.. ihan hulluja, tuollasen miehen pitäs saada kunnolla turpaan.

Vierailija
9/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin vaan onnellinen jos mies ei haluaisi enää olla mitenkään osa meidän elämää.. Ja vähän vaikuttaa siltä ettei haluakkaan.. On nyt viimeisen vähän yli kuukauden aikana 2kertaa nähnyt lapsen yht. 2h ajan.. 

-AP

Vierailija
10/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:32"]

Mä oisin vaan onnellinen jos mies ei haluaisi enää olla mitenkään osa meidän elämää.. Ja vähän vaikuttaa siltä ettei haluakkaan.. On nyt viimeisen vähän yli kuukauden aikana 2kertaa nähnyt lapsen yht. 2h ajan.. 

-AP

[/quote]

Sinä olisit onnelinen, mutta entä lapsesi?

Vierailija
11/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys mikä mua askarruttaa näissä miehissä on, että mikä niitä oikein omassa elämässään vaivaa? Siis mikä mättää, jumankeisson?

Miksi ne menee yhteen täysin väärin valitun naisen kanssa, miksi ne tekee lapsen ja siihen perään vielä toisen? Eikö oikeesti missään vaiheessaa ennen h-hetkiä tullut mieleen, että tämä ei ole tätä mitä mä haluan? Juuei.

Niillä on kulkaa elämä hukassa ja paha olla. Lyhytnäköisiä jotenkin. Jos joku asia, esim. pienten lasten isänä eläminen, ei tuo välitöntä tyydytystä (ei muuten tuo), niin aletaa katsella nopeinta pakotietä pois. Ja helpointa on löytää uusi, unohtaa aktiivisesti edellinen elämä, ja omasta mielestään aloittaa puhtaalta pöydätlä.

Vaan kun ei se onnistu. Lastia on jo mukana.

Mua kiinnostais kovasti kuulla näiden perheensä ja pieniä lapsia jättäneiden miesten näkemystä esim. 15- 20 vuoden kuluttua, että mitä oikein tapahtui ja miten on mennynnä.

Nämä uudet nyxät, ne on yhtä hukassa nekin Toivovat ja haaveilevat itselleen parempaa. Harmi, että miehellä entistä elämää, mutta jos sen/ne sais jotenkin ihan minimoitua ja voitais vaan olla vaan me kahdestaan.

Se on jotenkin surullista vaan. Joku pyskologi, perheterapeutti ja lasten ja aikuisten kehityksen asiantuntija vois jotenkin näitä avata. 

Vierailija
12/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimiehiä. Elämä on kuin pleikanpeluuta, koukuttavaa, kivaa omilla ehdoilla, pelaaminen vaan jatkuu olosuhteista huolimatta, peli vaan vaihtuu.

Vierailija
13/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:32"]

-AP

[/quote]

Sinä olisit onnelinen, mutta entä lapsesi?

[/quote]

niin kamalalta kun kuulostaakin, niin mä en usko että lapsella on ikävä isää.. Ei he ole koskaan ollut oikeastaan kuin isä ja tytär, mies on tehnyt töitä paljon ja on aina niiiiiiiin väsynyt eikä ole hoitanut lasta oikeen nimeksikään, niin luulen että lapselle isän äkeminen on sama kuin se että näkisi mun isovanhemmat, tykkää hirveesti mutta ei osaa kaivata.. Tiedä sitten miten oikeasti on, mutta mä en usko että lapsi menettäisi hirveästi jos ei isäänsä tapaisikaan :s

-AP

Vierailija
14/83 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, samoihin kysymyksiin olisin myös halukas kuulemaan vastauksen.. 

Vierailija
15/83 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy ennemminkin ap:n ex-mies ja hänen uusi naisensa. He ovat ihan hukassa elämänsä kansa. Mies menettää yhteyden lapsiinsa ja sählää parisuhdemarkkinoilla ihan päättömästi. Ja uusi nainen elää "unelmaansa" ihan sokeana tälle kaikelle.

Ap on onnellisemmassa asemassa: tekee vastuullisia ja järkeviä päätöksiä oman elämänsä ja lastensa suhteen. Hän saa elää lastensa kanssa ja sukulaiset ovat hänen tukenaan. Uskoisin myös ystävien olevan nimenomaan hänen tukenaan ja puolellaan. Vaikka toki ap elää nyt shokkivaihetta ja tilanne on todella ahdistava, loppupeleissä ap on tilanteessa voittaja ja voi kulkea pää pystyssä kaikkialla.

En usko, että ap:n ex mies on paha. Hän on vaan täysin hukassa tunne-elämässään. Hän ja hänen kaltaisensa ihmiset säälittävät minua. Hän on terapian tarpeessa (ihan oikeasti, ei vaan heittona).

Vierailija
16/83 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:21"]

Sääliksi käy ennemminkin ap:n ex-mies ja hänen uusi naisensa. He ovat ihan hukassa elämänsä kansa. Mies menettää yhteyden lapsiinsa ja sählää parisuhdemarkkinoilla ihan päättömästi. Ja uusi nainen elää "unelmaansa" ihan sokeana tälle kaikelle.

Ap on onnellisemmassa asemassa: tekee vastuullisia ja järkeviä päätöksiä oman elämänsä ja lastensa suhteen. Hän saa elää lastensa kanssa ja sukulaiset ovat hänen tukenaan. Uskoisin myös ystävien olevan nimenomaan hänen tukenaan ja puolellaan. Vaikka toki ap elää nyt shokkivaihetta ja tilanne on todella ahdistava, loppupeleissä ap on tilanteessa voittaja ja voi kulkea pää pystyssä kaikkialla.

En usko, että ap:n ex mies on paha. Hän on vaan täysin hukassa tunne-elämässään. Hän ja hänen kaltaisensa ihmiset säälittävät minua. Hän on terapian tarpeessa (ihan oikeasti, ei vaan heittona).

[/quote]noin mulle kaikki sanoo, että mä oon se kuka tässä "voittaa" mutta koska musta alkaa tuntua siltä? Nytkin on niin arvoton ja mitätön olo kun mies päivittelee facebookkiinsa olleensa kävelyllä ja syömässä tämän naisensa kanssa, ei se meidän kanssa vaan koskaan noita tehnyt. Hitto.

[/quote]

Ei sinusta vielä tunnukaan siltä, voi olla ettei vielä vähään aikaan. Mutta lopulta sinusta tuntuu tuolta. Ja kyllä se arki astuu eksän nykyisenkiin suhteeseen ennemmin tai myöhemmin, ja veikkaampa ettei siihen kauan mene. Se facebook-hehkutus ei välttämättä kerro yhtään mitään parisuhteen todellisesta tilasta tai siitä, mitä ne eksän ajatukset oikeasti ovat.

Vierailija
17/83 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:21"]

[/quote]noin mulle kaikki sanoo, että mä oon se kuka tässä "voittaa" mutta koska musta alkaa tuntua siltä? Nytkin on niin arvoton ja mitätön olo kun mies päivittelee facebookkiinsa olleensa kävelyllä ja syömässä tämän naisensa kanssa, ei se meidän kanssa vaan koskaan noita tehnyt. Hitto.

Vierailija
18/83 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, miten joku voi alkaa seurustelemaan miehen kanssa jonka eksä on raskaana tälle??? Hyi hemmetti.

Vierailija
19/83 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt blokkaat sen exäsi sieltä facebookista!

Just toi että kyttäilet sen tekemisiä saa sut tuntemaan itsesi arvottomaksi.

Vierailija
20/83 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 02:29"]

Nyt blokkaat sen exäsi sieltä facebookista!

Just toi että kyttäilet sen tekemisiä saa sut tuntemaan itsesi arvottomaksi.

[/quote]

oon tehnyt sen jo kauan sitten, mutta ihmiset tuntee jotain tarvetta kertoa mulle näistä.. tän jutun mulle kertoi mun sisko, ja varmaan hän ajatteli asian niin että mä alkaisin ajattelemaan asiaa siltä kannalta miten moraaliton kusipää toi mies on.. Ja nyt yön yli nukuttua, enemmän tuntuu siltä taas et parempi näin. 

Kaiken kukkuraksi mies lähettää mulle ihan ihme flirttiviestejä, että eipä taida toikaan olla hänelle se oikea.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän