Miksi alkoholia väkisin?
En ymmärrä suomalaisten syvää rakkautta alkoholiin. Miksi tyrkytätte väkisin alkoholia ihmisille, jotka sanovat ei kiitos? Ainakaan minua ei kiinnosta tehdä selontekoa sairauksistani ja lääkityksistäni ihmisille. Mitä se kenellekään kuuluu vaikken halua alkoholia?
Kommentit (5)
Kylläpä täällä viina tänään virtaa! En onneksi tunnista kuvailemaasi tyrkyttäjää. Itse en käytä mitään alkoholia, enkä koskaan ole tavannut ihmistä, joka maanittelisi minua linjaltani poikkeamaan. Varmaan sellaisiakin on, mutta en kai sitten liiku sellaisissa piireissä. Taitavat olla juoppoja, jotka eivät siedä selvää ihmistä lähellään.
Olen itsekin kohdannut joskus ikävää suhtautumista, kun en ole voinut juoda hirveästi alkoholia. Ja siis oikeasti olen useinkin halunnut vetää pääni täyteen sitä ainetta, mutta terveys ei ole sitä aina sallinut. Ja sitten joku tulee vänkäämään, että koska en juo "tarpeeksi" alkoholia, minusta ei voi tulla oikeaa taiteilijaa tms. (Ja olen sielultani taiteilija.) :(
Kyllä se on käsittämättömän yleistä, että jos kieltäytyy alkoholista, siihen kysytään syytä.
Minäkään en kysy syytä, miksi te juotte alkoholia eikä minun tarvitse selittää teille, miksi minä en sitä juo.
Kaikesta sitä voikin vetää herneen nenään.
Kai niitä ihmisiä nyt vain kiinnostaa miksi joku ei juo kun moni nyt vaan on niin utelias.
Toki kaikesta voi keskustella ilman että nyt kaikkea paljastaa mutta turha on noin pienestä loukkaantua jos nyt joku erehtyy sinulta kysymmään miksi eli löysää nutturaa vaikka ymmärrän että se on vaikeaa ilman viinaa ;)
Tyrkyttäminen on junttia oli kyse sitten ruuasta tai juomasta mutta ei sekään nyt kuolemaksi ole.
Minäkin sanon vain ei kiitos, enkä selitä mitään. Jos joku on niin juntti että alkaa tentata miksi ei, jatkan vain sanomalla että ei nyt vain kiitos. Siinähän jankuttaa.