Joululahja 11-vuotiaalle pojalle
Taas se aika vuodesta, kun pää lyö tyhjää. Kummipojalle pitäisi ja haluankin lahjan antaa. Omat lapset aika paljon pienempiä ja poikien sielunelämä itselle melko kaukaista. Mitä 11-vuotiaalle pojalle voisi antaa, mitä sinä antaisit? Tai jos teillä itsellä on 11-vuotias poika, mitä he haluavat? Hintabudjetti on 20-30€. Viime vuona annoin Robinin-cdn ja synttärilahjaksi (ne aika lähellä joulua myöskin) tylsän, mutta turvallisen lahjakortin Suomalaiseen kirjakauppaan.
Musiikkia olisi kiva antaa, vaan en oikein tiedä, mikä on liian lällyä ja mikä sitten kuitenkin mieleistä, mutta silti sovelias roolimalli? Mitä mieltä Haloo Helsingistä tai Uniikista sen ikäiselle pojalle?
Kiitos jos viitsit ehdottaa ja auttaa ilahduttamaan :)
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:31"]
Meillä 11v ei innostuisi musiikista ja Legot ovat out. Viime vuoden leffaliput on vielä käyttämättä. Ei lue juurikaan kirjoja ja isosisko (15v), joka lukee paljon, valisti minua juuri tänään, että kirjoja ei kannata ostaa, koska ne kannattaa lainata kirjastosta. Omakin pääni siis lyö tyhjää ja lahjapussi on aika tyhjä. Hm:stä löytyi sellainen kokoasu, jota toivonut.
[/quote]
Saako kysyä, että mitä tuollainen lapsi sitten tekee vapaa-ajallaan? Pelaa tietsikalla? Räplää kännykkää?
Kylläpä olen taas onnellinen siitä, että oma 11-vuotiaani rakastaa lautapelejä, lukee kaiken, mitä käsiinsä saa ja toivoo vielä legojakin lahjaksi. Muun hyvän lisäksi tuosta seuraa se, että lahjaongelmia ei ole.
Musiikkia varmaan kuuntevat mieluumin youtubesta tai Spotifysta....Itselläni on 11v poika, hän tykkää esim koottavista. Leffaliput tai Heselahjakorttikin olisi mieluinen. Käteinen on varmaan kaikkein paras lahja:)
Mussiikkimakuja on monia eli siitä kysyisin lapsen äidiltä ennen kuin ostaisin mitään. Meillä Robin lentäisi kaaressa seinään, jos sen saisi. Enemmän innostuisi Aviciista tai Eminemistä (henk.koht. yäk). Legot on meillä edelleen KOVA juttu, poika lukee paljon, mutta ei fansasiaa, joten kirjojen löytäminen on vaikeaa, kun kaikki on nykyään jotain Harry Potter -rip offeja. Harrastaako esim futista? Viime vuonna ilmestynyt Zlatanin elämänkerta oli hyvä, siitä tykkäsi meillä poikakin. Tai lätkää, nyt on ilmestynyt useampikin pelaajan elämänkerta ja tietty Sel8nne-leffa.
Juu koitan pysyä jotenkin nykyteknologian perässä...
Leffaliput kuulostavat noista suurimmalta elämykseltä :)
Koottavat? jotain muuta kuin legot?
Sehän se kirjoissa ja musassa on, että metsään voi mennä. Siksi viimevuonna turvauduin osittain lahjakorttiin.
Ilahduttavaa, että 11-vuotiaat vielä kiinnostuneet legoista.
Osta snowskate, snowbow tai vaikka ihan minisukset (snowblade).
Osuu ja uppoaa ainakin meidän pojalle ja koko kulmakunnan muillekin samanikäisille.
Suomalaisen lahjakortti olisi tosi mieluinen mun pojalle. Sieltähän saa muutakin kuin kirjoja, vaikka leffalippuja tai askartelutarvikkeita tms.
Leffaliput kelpais myös.
Kirjoista tykkää myös. Mikä vaan kiva nuorten kirja.
Legot kiinnostaa myös.
Lahjakortti kylpylään, esim. pääkaupunkiseudulla Flamingoon, olisi myös mieluinen.
Nuorten tietokirjat ovat myös hyviä, lukee mielellään sellaisia.
Musiikkimaku on varmaan niin yksilöllistä, että vaikea antaa vinkkejä toisille.
Joku DVD leffa.
Snowskate ei ehkä kolmella kympillä irtoa, minarit kylläkin. Kiitos vinkistä, en olisi itse tullut ajatelleeksikaan.
Ehkä näillä vihjeillä saadaan pakettiin mieluista täytettä ja ideoita riittää vielä synttäripakettiinkin. Toivottavasti joku toinenkin voi näistä vinkeistä saada apua :)
Kiitos paljon ehdotuksistanne!
Kylpylälahjakortti kuulostaa aika eksoottiselta tuon ikäiselle? Sittenhän pitää oikeastaan koko perheen lähteä mukaan, vaikkei välttämättä olisi halukasta porukkaa. Lisäksi tuon ikäisellä ylipäätään voi uimahallit ym. olla vähän ahdistavia, jos on alkanut jo puberteetti, ettei välttämättä tulisi käytettyä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:49"]
Snowskate ei ehkä kolmella kympillä irtoa, minarit kylläkin. Kiitos vinkistä, en olisi itse tullut ajatelleeksikaan.
Ehkä näillä vihjeillä saadaan pakettiin mieluista täytettä ja ideoita riittää vielä synttäripakettiinkin. Toivottavasti joku toinenkin voi näistä vinkeistä saada apua :)
Kiitos paljon ehdotuksistanne!
[/quote]
ÄLÄ osta minareita! Pahempia nilkatappajia en tiedäkään kun ne. Kunnon minareita (= käytetään laskettelumonon kanssa) ei valmista enää kukaan juniorikoossa, eli niitä voi tsäkällä saada jsotain laskettelijoiden nettikirppikseltä, itse ostettiin ne Rukan suksihuollon kassalta, toi kotoaan omansa ja myi meille. Ne markettiminarit on aivan vihonviimeisiä.
Minisuksilla on sentään käyttöä myös niinä aamuina kun koulutietä ei ole aurattu. Jos olet käsityöihmisiä, ompele suksille jumppapussin tapainen kantopussi jossa on heijastinkolmio.
Meidän 11-v poika toivoi
legoja,
pelejä,
suklaata,
rahaa,
kirjoja,
musiikkia
sarjakuvia,
leffoja jne.
Itse ostaisin lapselle Google play kortin 25€ tai ITunes johtuu Kännykästä
No mä laitan vähän myöhässä itse olen 11v poika ja en lue kirjoja en leiki leegoilla. Minulle paras lahja olisi pöytätietokone mutta äiti sanoo, että liian kallis. 11v poika saattaa pelata esim Growtopiaa , Clash Royalea , Clash Of clans , monster legends . Itse pelaan Growtopiaa ja minulle mieluinen lahja olisi google play card esim 25€ tai 50€. Mikäli poika kuuntelee musaa paljon suosittelen bluetooth kaiutinta tai kuulokkeita. Parhainpia bluethoot kaijuttimia on JBL merkkiset kaijuttimet ja aika halpoja alle 200€ saa veden kestävän.
~~~Kiitos
Meillä:
Raha ilahduttaa varmasti, jotta saa ostettua itselleen pelin tietokoneelle tai konsolille (onnistuu netistä). Jos pojan annetaan itse päättää, valitsee aika usein mieluiten rahan.
Tietokirjat, monipuolinen tietous
Simpson sarjakuvakirjat ? Myös muut sarjakuvat.
Lahjakortti urheilukauppaan uutta salibandymailaa, jalkapalloa, jääkiekkomailaa, maalivahdinkäsineitä, pihamaalia, tennismailaa, piikkareita jne varten. Tämä vanhemmillekin mieluinen lahja
Liput johonkin jääkiekkopeliin, olisi omalle erittäin erittäin mieluinen vaikkei harrasta jääkiekkoa.
Elokuvaliput ok ja tulisi kyllä käytettyä.
Osta timo parvelan - kepler62 kirja. Sarja on todella suosittu tällähetkellä juuri 10-13 vuotiaiden keskuudessa. Niitä lukee jopa sellaiset pojat, jotka eivät muuten kirjoihin koske.
T. Kirjastotäti
Miksi et ohjaa häntä kristillisessä ja kristilliseen maailmankatsomukseen, niin kuin pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Taas se aika vuodesta, kun pää lyö tyhjää. Kummipojalle pitäisi ja haluankin lahjan antaa. Omat lapset aika paljon pienempiä ja poikien sielunelämä itselle melko kaukaista. Mitä 11-vuotiaalle pojalle voisi antaa, mitä sinä antaisit? Tai jos teillä itsellä on 11-vuotias poika, mitä he haluavat? Hintabudjetti on 20-30€. Viime vuona annoin Robinin-cdn ja synttärilahjaksi (ne aika lähellä joulua myöskin) tylsän, mutta turvallisen lahjakortin Suomalaiseen kirjakauppaan.
Musiikkia olisi kiva antaa, vaan en oikein tiedä, mikä on liian lällyä ja mikä sitten kuitenkin mieleistä, mutta silti sovelias roolimalli? Mitä mieltä Haloo Helsingistä tai Uniikista sen ikäiselle pojalle?
Kiitos jos viitsit ehdottaa ja auttaa ilahduttamaan :)
Chhekin levy on aika hyvä, niin tulee pojasta itsevarma naisteniskijä:)
Meillä 11v ei innostuisi musiikista ja Legot ovat out. Viime vuoden leffaliput on vielä käyttämättä. Ei lue juurikaan kirjoja ja isosisko (15v), joka lukee paljon, valisti minua juuri tänään, että kirjoja ei kannata ostaa, koska ne kannattaa lainata kirjastosta.
Omakin pääni siis lyö tyhjää ja lahjapussi on aika tyhjä. Hm:stä löytyi sellainen kokoasu, jota toivonut.