Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loman päiväbudjetti 50€/hlö, riittääkö?

Vierailija
05.12.2013 |

Gran canarialle olen menossa viikoksi ennen joulua, olen 2 muun kaverin kanssa reissussa, yhteinen hotellihuone tietenkin. Mutta en kuitenkaan kaikkia rahojani haluaisi reissussa mällätä, joten onko n.50€/päivä realistinen päiväbudjetti minulle(ruokiin, juomiin, matkoihin ja ostoksiin)? Rahaa ei tule juurikaan menemään taksimatkoihin tai bussiin sillä hotellimme on kävelymatkan päässä puerto ricon "keskustasta" sekä rannasta, ehkä yhtenä tai kahtena päivänä käymme inglesissä tai esim. vesipuistossa tms.

Ja näillä kahdella muulla on toki omat budjettinsa ja osallistuvat yhteisiin ruokiin hotellilla. Tämä 50€/päivä koskee siis minun omia menojani.

Ajattelin kuitenkin että luultavasti joka päivä käymme syömässä ravintolassa (kerran päivässä siis), mutta muuten syömme hotellilla esim. leipää ja hedelmiä ym. mitä saamme ostettua kaupasta. Miinuksena toki se että puerto ricossa ei taida olla "paikallisten ruokakauppaa" jossa hinnoissa ei olisi turistilisää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen siksi että minulla ei ole juurikaan aiempaa kokemusta loman budjetoinnista, vaan reissussa olen ollut joko vanhempien kanssa tai reissussa olen majoittunut kaverien luona (siellä saanut ruokaa) jne. ja nyt pitäisi sitten itse osata arvioida menot.

Olen kyllä jo useamman vuoden itsekseni asunut, mutta onhan se ihan eri kotona käyttää rahaa (viikkobudjetti n.50-100€) kuin reissussa jossa kuitenkin haluaa myös nauttia ruuasta ja muista viihdykkeistä :)

AP

Vierailija
2/6 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se riittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minulle riittäisi.

Vierailija
4/6 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholia meinaat juoda niin sitten ei ainakaan riitä tuo 50€.

Vierailija
5/6 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu ihan siitä, millaiseen rahan käyttöön olet tottunut ja mitä lomalta tässä suhteessa odotat.

Jos syöt kerran päivässä noin 20-25 € maksavan ravintola-annoksen ja ostat lisäksi hedelmiä ja leipää ja ehkä jonkun jäden, niin hyvinhän tuo raha riittää.

Jos tarkoitus on syödä joka ilta kolmen ruokalajin illallinen viineineen ja shoppailla reissulla ja ostaa tuliaisia ja käydä retkillä, niin voi olla, että tuo summa ei riitä.

Ihmisillä on niin erilaisia rahan käyttötapoja. Toinen käy kaupassa ja ostaa kaksi sämpylää ja yhden banaanin ja pienen tertun viinirypäleitä ja yhden vesipullon ja pärjää sillä. Toinen huomaa samalla reissulla kivat aurinkolasit, ostaa six packin olutta, huomaa tarvitsevansa aurinkovoidetta, ottaa yhden karkkipussin jne, jolloin rahaa menee koko ajan huomattavasti enemmän.

Vierailija
6/6 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun nuorena halusin matkustaa koko ajan, mulla oli aina mukana pieni vedenkeitin ja puuropusseja. Aamiaiseksi söin aina pusseja vähintään 2, samoin iltapalaksi meni 1. Kaupasta hain just mandariineja, oma vesipullokin oli aina mukana. Turha varmaan sanoa että matkalla ei ruokaan juuri rahaa mennyt rahaa. Matkustin tällöin aina yksin.

Minä sain eniten siitä että pääsin mielummin monelle matkalle kuin matkan taso olisi ollut parempi.

Tänä päivänä entinen luokkakaveri nähdessään ilmoitti ettei enää matkusta alle 4 tähden hotelleissa, koska haluaa matkalla luksusta. Minulle luksusta on se että pääsen New Yorkiin, pelkästään se että kävelen kadulla ja katselen ihmisvilinää antaa enemmän kuin jopa 5 tähden hotellin seinät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän