Miesystäväni ex kiehuttaa tunteitani
Olen kai mustasukkainen. Ja tiedän että se on turhaa. Mutta miten pääsen tästä yli? Aina tulee riitaa ja kiukuttelua aiheesta minun takia. Ovat siis tekemisissä, lähinnä puhelimitse. Kiukku nostaa heti päätään, jos kuulen heidän esim juttelevan puhelimessa.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ovat tekemisissä?
Lasten takia?
Ei siinä auta kuin tiedostaa omat ongelmat ja koittaa olla reagoimatta totutulla tavalla. Mitään hyväähän siitä ei seuraa, jos kiukuttelet joka kerta, kun ex on yhteyksissä tms.
Minä myös kysyn miksi ovat tekemisissä. Kieltää et voi yhteydenpitoa, mutta voit sanoa että se ei sinulle sovi ja tehdä omat ratkaisusi.
Lasten takia ovat yhteydessä. Eli kiukutteluni on aivan turhaa. Tiedän että toimin väärin, mutta miten muutan käytöstäni? Ap
Jälleen kerran joku on valinnut miehen, jolla on lapsia ja sitten kiukutellaan miten vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia ovat yhteydessä. Eli kiukutteluni on aivan turhaa. Tiedän että toimin väärin, mutta miten muutan käytöstäni? Ap
kannattaa hankkia ammattiapua. Ettet tuhoa hyvää suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaa hankkia ammattiapua. Ettet tuhoa hyvää suhdetta.
jatkan: mielestäni voit olla ylpeä itsestäsi, kun tiedostat, että ongelma on sinun. Joskushan mustasukkaisuus oikeasti kertoo siitä, että toinen on käyttäytynyt epäluotettavasti/pettäen. Tässä tapauksessa tiedät, että ovat oikeista asioista keskustelemassa. tilanne vain laukaisee sinussa pelon, ahdistuksen, riittämättömyyden, kateuden...
Vierailija kirjoitti:
No omien tunteiden tiedostaminen ja tutkailu on jo hyvä alku. Jospa koitat seuraavan kerran paneutua vielä enemmän tunteisiisi, ja sen sijaan että annat kiukun ottaa vallan, koitatkin objektiivisesti selvittää mistä ne tunteet kumpuavat ja miksi? Kyse on varmaankin mustasukkaisuudesta, mutta miksi? Ikäviä tunteita on paljon helpompi sietää, kun ymmärtää mistä ne johtuvat ja usein ne ymmärryksen tultua myös laantuvat.
[/quote]
jatkan: mielestäni voit olla ylpeä itsestäsi, kun tiedostat, että ongelma on sinun. Joskushan mustasukkaisuus oikeasti kertoo siitä, että toinen on käyttäytynyt epäluotettavasti/pettäen. Tässä tapauksessa tiedät, että ovat oikeista asioista keskustelemassa. tilanne vain laukaisee sinussa pelon, ahdistuksen, riittämättömyyden, kateuden...[/quote]
Juuri tuollaisia tunteita tulee! Sitten alan mököttämään, tiuskin tai jotain muuta yhtä typerää. Olen yrittänyt hillitä näitä tunteita. Ne kerrat kun olen niellyt kiukkuni, sanoo mieheni että olen etäinen ja hiljainen. Eli asia jää vaivaamaan. Ap
Itse myös tunnen pahaa oloa, kun miesystäväni on tekemisissä exänsä kanssa. Paha olo tulee kuitenkin miehen käytöksestä, ei exän. Lapset heillä on jo aikuiset ja lapsenlapsikin on. Miesystäväni on exänsä kanssa ystäviä. Itse olen naisystävänä täysin ulkopuolinen tähän kaikkeen. Miesystävä suoraan on sanonut etten kuulu hänen perheeseen. Samalla kuitenkin vannoo rakkautta. En vain oikein tiedä mitä se rakkaus tarkoittaa. Yhdessä olemme vuosia olleet. Näitä lapsia en ole tavannut. Hän on tavannut minun lapseni.
Ei meistä existä tarvitse olla mustasukkaisia. Joudun hoitamaan exäni kanssa 2 lapsen asioita. En ole häirinnyt uutta onne koskaan, olen hoitanut oman osuuteni lasten asioissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös tunnen pahaa oloa, kun miesystäväni on tekemisissä exänsä kanssa. Paha olo tulee kuitenkin miehen käytöksestä, ei exän. Lapset heillä on jo aikuiset ja lapsenlapsikin on. Miesystäväni on exänsä kanssa ystäviä. Itse olen naisystävänä täysin ulkopuolinen tähän kaikkeen. Miesystävä suoraan on sanonut etten kuulu hänen perheeseen. Samalla kuitenkin vannoo rakkautta. En vain oikein tiedä mitä se rakkaus tarkoittaa. Yhdessä olemme vuosia olleet. Näitä lapsia en ole tavannut. Hän on tavannut minun lapseni.
Sanonpa vain että kyllä te naiset olette rähmällänne miesten tähden ja ihan vapaasta tahdosta. Sitten tuntuu pahalta... Onko siinä pohjimmiltaan joku nautinto kyseessä kun saa oikein alistua toisen edessä ja heittää pois kaiken ihmisarvonsa?
Jos mies sopii lasten asioista sähköpostitse ja hoitaa puhelut jossain toisessa huoneessa ovi kiinni, ei ala ärsyttämään niin paljon. Myös sopivat kellonajan joka ei häiritse. Jos mies on kunnollinen eikä pelimies, niin silloin asiat ovat hyvin. Pelimiehen seurassa joku voi saada aina epäilyttävän tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut miehen kanssa, kuulut hänen perheeseensä!
Miten on mahdollista, että et ole tavannut miehen lapsia, kenen vaatimuksesta, sinun, miehen, lasten vai heidän äitinsä?
Jos miehen edellinen puoliso on hänelle tärkeämpi kuin sinä, ei hän oikeasti arvosta ja rakasta sinua, ikävä kyllä.
Jos mies ei ole päässyt irti edellisestä parisuhteestaan, hänen on ollut väärin solmia uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut miehen kanssa, kuulut hänen perheeseensä!
Miten on mahdollista, että et ole tavannut miehen lapsia, kenen vaatimuksesta, sinun, miehen, lasten vai heidän äitinsä?
Jos miehen edellinen puoliso on hänelle tärkeämpi kuin sinä, ei hän oikeasti arvosta ja rakasta sinua, ikävä kyllä.
Jos mies ei ole päässyt irti edellisestä parisuhteestaan, hänen on ollut väärin solmia uusi.
Kun emme asu yhdessä. Exänsä kotiin eli heidän entiseen yhteiseen kotiin miehellä on avain edelleen. Olo on surkea. En oikein tiedä mitä sanoisi tai tekisi. Enhän voi vaatia kuuluvani perheeseen. Miesystäväni on eronnut exästään jo vuosia ennen suhdettamme.
kuule, minua ei yhtään haittaisi vaikka menisit antamaan selkään sille joka yrittää levittää exätrollia kuten taka-aasikko parturi entisestä miesasiakkaasta.
Miksi ovat tekemisissä?