Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viiniä ostatte joulupöytään

Vierailija
04.12.2013 |

Olen vähän amatööri viinien kanssa ja miehen kanssa ostamme vain halpisviinejä viikonlopuksi.

Nyt joulupöytään haluttaisi jotain laadukasta. Kertoisitteko, mitä viiniä ostatte joulupöytään.

Ja ei, en halua mitään absolutistien mellastuspaikkaa tästä ketjusta. Me emme juo itseämme humalaan, vaan haluamme hyvää ruokajuomaa sukulaistemme kanssa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene alkoon ja valitse siitä "suosittelemme" -hyllystä sopivan hintainen.

Meillä ei jouluna viiniä juoda, mun mielestä jouluruuat ei sovi viinin kanssa yhteen, eli oluella mennään.

Vierailija
2/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:54"]

Meillä ei jouluna viiniä juoda, mun mielestä jouluruuat ei sovi viinin kanssa yhteen, eli oluella mennään.

[/quote]

Olen samaa mieltä! (Tosin en juo joulupöydässä oluttakaan, koska olen raskaana...) Toki jos kalapöytä on runsaampi, sen kanssa voi ottaa valkkaria. Mutta jos haluaa juuri viiniä ruokapöytään, niin kyllä sieltä Alkosta löytyy apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on brut shampanjaa ja jotain laadukasta punaviiniä, harvoin ranskalaista. olutta myös.

Vierailija
4/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkariksi tämä: http://www.alko.fi/tuotteet/007496/

ja punaviiniksi jokin näistä.

Amarone della Valpolicella Classico I Castei 2008 http://www.alko.fi/tuotteet/455007/?fromsearch=true

tai joku muu hyvä Amarone

http://www.alko.fi/tuotteet/465837/

Vierailija
5/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiseen suomalaiseen jouluruokapöytään sopii minusta hyvin joku vähän kevyempi, esim. pinot noir rypäleestä valmistettu viini. Bordeauxin viinejä suositaan myös. Kalojen kanssa tykkään itse alsacen viineistä, esim. pinot gris tai pinot blanc tai riesling. Joulupöydässä on niin monenlaista, että viini on täydellinen mätsi vain jollekin ruoalle.

http://www.gloria.fi/artikkeli/ruoka/viini_ja_juoma/joulun_punaiset

Vierailija
6/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta viiniä, emmekä olutta. Emme pilaa ruuan makua kyseisillä aineilla. Eikä noita aineita kukaan maun takia juokkaan, se on teeskentelyä. Ainoa syy on, että saa päänsä sekaisin. Se on se perimmäinen tarkoitus. Nuo aineet ei kuulu ruokapöytään, eikä jouluun ensinkään.

Vierailija
7/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:05"]

Emme osta viiniä, emmekä olutta. Emme pilaa ruuan makua kyseisillä aineilla. Eikä noita aineita kukaan maun takia juokkaan, se on teeskentelyä. Ainoa syy on, että saa päänsä sekaisin. Se on se perimmäinen tarkoitus. Nuo aineet ei kuulu ruokapöytään, eikä jouluun ensinkään.

[/quote]

Viiniä juodaan nimenomaan maun vuoksi. Kirkkaat ja oluet sun muut jätän suosiolla muille ne eivät maistu hyvälle. Juhlapöytään sopii hyvä viini.

Vierailija
8/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:05"]

[/quote]

Mä en syö lihaa enkä tykkää siitä, joten täytyy olla niin, että kaikki, jotka sanovat pitävänsä lihan mausta, ovat teeskentelijöitä. Aamen.

Vierailija
9/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hvyä viini kruunaa hyvän ruoan ja aterian. Viinin maku täydentää ruoan makua. Sitä juodaan nimenomaan maun takia.

Jos haluaisin vaan kännit, vetäisisin jotain kirkasta naamaan. Sellaisia en käytä lainkaan, koska ne eivät maistu hyvälle.

Vierailija
10/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä vielä. Siskoni (absolutisti) ostaa yleensä viinit ja joka vuosi on ollut eri pullot pöydässä.

Vierailija
11/11 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut oli ainoa alkoholijuoma, jota pystyin jotenkuten juomaan, kun käytin vielä alkoholia. Viiniä en ole pystynyt koskaan juomaan, se on aivan ällöä. Kaikki alkoholijuomat ovat pääsääntöisesti pahanmakuisia, enkä koskaan juonut niitä maun takia, vaan että tulisin hiprakkaan.