Mitä kannattaa huomioon, jos ottaa alivuokralaisen?
Kyseessä kaupungin vuokrakämppä ja olisi yksi ylimääräinen huone.
Kommentit (12)
Toisen aikataulut, alkoholinkäyttö, huumeet, tupakointi, musiikki, vieraat ja rehellisyys.
Jep. Juuri tuollaista dorkaa kommentointia odotinkin. Kiitos kuitenkin ja vaihda ketjua. AP
Koita saada joku, joka tarvitsee asuntoa esim. vain arkisin.
Muistuta häntä huolehtimaan muuttoilmoituksesta talolle ja poismuutto myös.
Ota opiskelija määräajaksi, jos ei synkkaa, niin ei tarvitse erikseen vielä uloskaan heittää.
Ajattelin siis vuokrata opiskelijalle (naiselle). Itse olen nainen ja hetero, ettei tämä nyt jää epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin siis vuokrata opiskelijalle (naiselle). Itse olen nainen ja hetero, ettei tämä nyt jää epäselväksi.
Lepso...
Älä ainakaan hyvää hyvyyttäsi ota työkaveria saman katon alle. Se kostetaan mykkäkoululla, kettuilulla ja kotitöistä laistamalla.
*purettu katkeruus*
Selvitä ensin vuokraajalta, saatko ottaa alivuokralaisen. Kaikki vuokranantajat eivät hyväksy !
Alivuokralaisellekin oma vuokrasopimus vuokranantajan kanssa - opiskelijakin voi sitä kautta saada asumistukea.
Jos ei erillisiä vuokrasopimuksia, olet päävuokralaisena vastuussa koko asunnon vuokrasta!
Yhteistilojen siivouksesta yms. sovittu työnjako!
Ja ne henkilökemiat!
Ok. Vuokran suhteen hoidettavissa. Mitenkäs sähkö ja esim. Pesukoneen käyttö. Niistä erillinen sopimus?
AP
Onko sulla joku tiedossa? Opiskelijat haluavat nykyään yksiön. Ei tuolla pojallakaan ollut mitään vaikeuksia löytää uutta, kun putkirempan takia muutti muualle.
Korona ilmaantuvuus