Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu se, että ex alkaa kiukutella kun

Vierailija
04.12.2013 |

löytää uuden miehen?

Minun exäni petti ja jätti. Muutti uuden naisen kanssa yhteen ja meni namisiin. Kun minä parin vuoden jälkeen olen löytänyt uuden, niin jo alkaa sekoilu. Sellaista pientä kiusaa.

Minua varoitettiin tästä. Näin käy aina, oli eron syy mikä tahansa. Miksi???

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teoria: Ex jotenkin ajattelee että olet vielä hänen kun sinulla ei ole uutta. Kun löydät uuden sitä alkaa harmittamaan?

Vierailija
2/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjyvä kysymys ja melko yleisesti nähtykin. Luulisin että se jotenkin käy sun ex:n itserakkauden päälle, että sä et enää poraakaan sen perään. Takaportti entiseen onkin kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieshän itse sulkin sen takaportin.

Muisten, että ex aina toisteli minulle, että mene elämässä eteenpäin. Ja sitten kun menin, niin sitten lähdetään pomottamaan...?

Miesystäväni siksi pyysi pitämään tämän suhteemme salassa, koska hän sanoi nähneensä tämän kuvion niin monta kertaa. Että näin käy "aina".

ap

Vierailija
4/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin nähtyä kyllä. 

Minä hain eroa ja ennen kuin avioero oli vahvistettu ex-mies oli jo kihloissa, ensimmäinen hääpäivä oli varattu viikko avioeron vahvistamisen jälkeen mut se myöhästyi sit vähän. 

Olin itse n. vuoden lasten kanssa keskenmämme, nautin oman kodin rauhasta ja halusin saada lapsille turvallisen tilan ja jotain vakaata. Sitten kun tapasin ekan miesystävän eron jälkeen, pidin sen salassa koska ei ollut muuta aikomusta kuin vaan itse nauttia. Ex sai kuitenkin jostain tietää ja alkoi aivan tolkuton kiusaaminen koska luuli oikeasti muuttavansa jotain mun suunnitelmiani; ilmoitti viime tingassa ettei haekaan lapsia, palautti miten sattui, jo aiemmit sovitut ylimääräiset lasten tapaamiset eivät äkkiä sopineetkaan koska osassa luuli mun lähtevän reissuun toisen miehen kanssa ja osassa tiesi mun lähtevän reissuun. Yksikään noista sen kiusantekoyrityksistä ei vaan kantanut hedelmää, mulla oli koko ajan varasuunnitelma; joko lapset kotiin tai mummolaan jos olin reissussa.

Kun tuo kepoiseksi tarkoitettu suhde sitten loppui, loppui kiusantekokin.

Mutta kun ex sai vihiä nykyisen miesystäväni olemassaolosta, alkoi sama homma taas. Vaikka olisi exän luullut jo aikoja sitten oppineen että mulla on AINA ollut varasuunnitelma jos joku menee pieleen. Vuoden verran ex jaksoi pientä kiusaa tehdä. Nykyinen mieheni on kovin rauhallinen ja hän otti mm. ne kerrat kun lapset jäivätkin viikonlopuksi kotiin, hyvin rauhallisesti. Mua ei harmittanut lasten jääminen kotiin vaan se, että ex pystyi luistelemaan omasta vastuustaan sekä tuotti niin monta kertaa pettymyksen lapsilleen. Tyhmä mies.

Vierailija
5/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukapa siitä aina selvän ottaa, mutta takuulla se jotenkin ottaa sitä kupoliin, eihän sitä muuten voisi vähempää kiinnostaa tai muuten tekisi kiusaa. Se ei ollutkaan susta tunnetasolla niin irti kuin kuvitteli. Teillä vissiin on lapsia?  Nyt jos on uusi isipuoli kiikarissa, niin se tajuaakin, ettei ole ainutkertainen edes lasten elämässä.

Mulla on tilanne. Ex oli hankala luonne, ja jätin sen, kun se jäi kiinni vieraista naisista. Se mankui takaisin, luovutti sitten, välit olleet asialliset. Olen toista vuotta seurustellut uuden miehen kanssa, ja hiljan sitten lapsille esittelin tämän ihmisen. Äänensävy on melko lailla muuttunut ja vittuilu alkanut.

Vaikka sun ex ei mankunut takaisin, niin jollain tasolla se luulee omistavansa sut edelleen. Eli nyt kun sulla on uusi ja menet elämässä eteenpäin oikeasti, niin se käy sen itsetunnon päälle, ja siihen sekoittuu pientä mustasukkaisuuttakin. Se ei itse ole käsitellyt teidän eroa kunnolla, kunhan hyppäsi vaan uuden mukaan, ja ehkä se arki on sielläkin alkanut...Onnea uuteen suhteeseen sulle.

Mä kysyisin suoraan, että mikäs nyt sua vituttaa? Käytöksesi on muuttunut, onko jotain mistä pitäisi puhua?

Vierailija
6/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin lasten kautta, kuinkas muutenkaan. Nämä isien irvikuvat.

Vierailija
7/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi liittyy itsetuntoon!

Ja voin kertoa, että ei tosiaankaan ole pelkästään miesten juttu.

Kyllä ex-vaimotkin osaa ton...

-kokemusta on-

Vierailija
8/34 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin erikoinen asetelma, että se joka on jättänyt, jää kuitenkin roikkumaan exäänsä. Miksi?

Vierailija
9/34 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:53"]Minustakin erikoinen asetelma, että se joka on jättänyt, jää kuitenkin roikkumaan exäänsä. Miksi?
[/quote]

Ei ole päässyt erosta ylitse.

Vierailija
10/34 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nainen ja olen useasti ihmetellyt niitä naisia jotka ensin haluaa itse sen avioeron ja sitten kun ex-mies löytää uuden niin alkaa tolkuton kiusaaminen ja pompottelu j alapset kastoo sitä touhua vieressä. Eräs fiksunakin tuntemani kaverini nimitteli lasten isää lasten aikana ja puhui rumasti isän uudesta ja huom. he olivat oolleet jo 5 vuotta erossa kun lasten isä löysi uuden. Tiedusteli kohteliaasti ja varovatsi että kantsiiko lapsilel haukkua isäänsä ja iskän uutta? niin tämä nainen vastasi että "tuntuu pahalta kun joku veiras aninen leikkii lapsillani kotia" Ja niin mustasukkainen lapsistaan. Hän itse aloitti vehtaamisen avioliiton aikana ja säntäsi suhteeseen. Olenkin ottanut reippaasti etäisyyttä kyseiseen eukkoon ja toi ei ole ihan ensimmäinen eikä viimeinen emäntä joka kiusaa lasten kautta vaikka erosta on jo kauan.

Vierailija
11/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:39"]

Miesystäväni siksi pyysi pitämään tämän suhteemme salassa, koska hän sanoi nähneensä tämän kuvion niin monta kertaa. Että näin käy "aina".

ap

[/quote] Nähnyt oikein monta kertaa.....minun epäilyni kyllä heräisivät.Miksei se mies kelpaa kenellekään.

Vierailija
12/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusista miehistä pitää kertoa exille?

Vierailija
13/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-ja 10

Kyse myös kaveripiirissä tapahtuneesta, ei pelkästään miehen omista kokemuksista.

Totta kai ex kuulee lasten kautta uusista miehistä. Minullakaan lapset eivät ole nähneet uutta, mutta kysyväthän he, kenen kanssa puhut puhelimessa tai kenen kanssa lähdet lomalle tms. Ja kaikki menee exälle...

ap

Vierailija
14/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:39"]

ap

[/quote] Nähnyt oikein monta kertaa.....minun epäilyni kyllä heräisivät.Miksei se mies kelpaa kenellekään.

[/quote]

Samaa ihmettelen!

Vierailija
15/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on aivan päivänselvää miksi. Tietysti siksi, että se uusi mies asuu sen vanhan miehen lasten kanssa arkipäivää, päin vastoin kun ex-mies. Ero vaimosta on aivan eri asia kun ero lapsista. 

Kiusaamista ei tietenkään pidä hyväksyä eikä se ole ikinä oikein mutta aivan varmasti tämä on monen selkkauksen syy. 

Vierailija
16/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuuttahan tuo on. Kun minä löysin elämänkumppanini, exä koki tarpeelliseksi kehuskella minulle uudella suhteellaan, ja neuvoa minulle miten suhteessa kannattaisi olla :-D. Tämä siis huolimatta siitä, että kyseinen uusi nainen oli jo jättänyt hänet. Jos suhteellisuudentaju ja minäkuva heittävät noin pahasti, itsepetoksessa eläminen onkin varmaan paras vaihtoehto.

Vierailija
17/34 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan tuota tapahtuu huomattavasti enemmän niin päin, että miehen ex-vaimo tai ex-avovaimo alkaa hankalaksi, kun mies löytää uuden. Itse tiedän vain sellaisia tapauksia (valitettavan useita). Näköjään miehetkin osaavat.

Meillä myös miehen ex alkoi hankalaksi kun tulin kuvioihin ja varsinkin sen jälkeen kun mentiin naimisiin. Olivat eronneet ja olleet hyvissä asiallisissa väleissä 6 vuotta ennen kuin aloin seurustella miehen kanssa. Mitenkään en itse vaikeuttanut välejä vaan aluksi tilanne jatkuikin kuten aiemminkin. Eli siis soittelivat toisilleen lasten asioista n. kerran viikossa ja lapset olivat meillä n. puolet kuukaudesta ja toki lapsia hakiessa myös juttelivat asioista ym.

Yhtäkkiä muuttuikin ääni kellossa ja ex ei enää päästänyt lapsia meille kuin viikonloppuisin. Sitten tulikin haaste oikeuteen ja nykyään välit ovat miehen ja exän välillä todella kireät. Lapset ovat tästä tietenkin kärsineet. Itsekin äitinä on vaikea ymmärtää miksi joku omille lapsilleen haluaa aiheuttaa ihan turhaan surua ja murhetta. Lapset ovatkin äitiinsä ihan kypsiä, varsinkin vanhempi lapsista on sanonut useasti haluavansa muuttaa meille.

Ja mainittakoon nyt vielä, että ei alettu leikkiä perhettä heti kun tavattiin vaan hiljakseen tutustuttiin lapsiin ja yhteen muutettiin kun oltiin jo yli vuosi seurusteltu ja lapset suhtautuivat minuun ja minun lapseeni todella hienosti ja jopa itse ehdottivat, että eikö olisi kiva asua kaikki samassa kodissa ym.

En sitten tiedä, että harmittaako exää se, että itse ei ole uutta miestä löytänyt vai mikä sitä riipoo. Itse on kuitenkin aikoinaan erota halunnut ja silloin uuden miehen heti ottanut mutta suhde ei tietääkseni pitkään jatkunut.

Vierailija
18/34 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap niin ei käy aina. Kertoo siitä, että erossa on jäänyt tunteita kytemään. Ei ole välttämättä mustasukkaisuutta. Voi olla vihaa tai katkeruutta myös!

esim. minulla hyvät välit eksään ja sanoin hänen uuteen puolisoonsa kuin myös uudella puolisollani eksääni. Omaan eksäänsä miehellä on kasvanut syvä viha sen takia, miten heidän lapsensa kärsivät äitinsä käytöksestä uutta perhettä kohtaan.

Olipa eron syy mikä tahansa, aidosti eteenpäin pääsee hyväksymällä faktat ja miettimällä, miten itse voi edes auttaa sitä ettei kiusantekoon ole halua puolin eikä toisin. Tunnen monia eronneita pareja, jotka vaikeasta erosta huolimatta ovat päässeet tasapainoon ja lasten hyvinvointi on etusijalla eikä kiusantekoa tai huonoa käytöstä ole uusien kumppaneiden jälkeen puolin eikä toisin. En siis yhdy väitteeseesi, että uuden kumppanin astuessa kuvioon eksä alkaa aina kiusata. Eksäsi on todennäköisesti juuri niin mukava sinulle kuin sinä olet hänelle.

Vierailija
19/34 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet itse usein etsivät uuden niin pian eron jälkeen ja osalla heistä pettämistä eroon liittyen.

Mun ex petti myös ja perusti heti uuden perheen nykyisen kanssa. Minä myös halusin itseni henkisesti tasapainoon, olin alkuun varmasti rikkinäinen ja käyttäydyin itsekin harkitsemattomasti suhteessa nykyiseen.

En ole ilkeä tai hullu, vaan loukattu nainen jota oli petetty. Minulle myös oltiin ilkeitä. Vertailua ulkonäön, ruuanlaiton, luonteen perusteella. Minulla on parempi koulutus ja taloudellisesti paremmin, kuulemma kauniimmat kasvot. Kuka haluaa kuunnella tuollaista? Ok, olen normaalipainoinen, mutta kaksi lasta synnyttänyt ja kyllä se minussa vähän näkyy. Toisaalta olen myös lähemmäs 40 ja usein luullaan nuoremmaksikin.

Nyt kun itse olen tavannut mukavan miehen, ex sekoilee myös...ja kärsii parisuhteessa ongelmista kuulemma. Mutta en minä sille mitään voi.

Vierailija
20/34 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni sekoaa vain silloin kun olen saanut säästettyä aurinkoloman lasten kanssa. Yhtäkkiä hänellä ei ole varaa ottaa lapsia kun syövät niin paljon jne. Aika nopeasti tuo menee ohi kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän