Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on tileillä RAHAA?

Vierailija
04.12.2013 |

Minulla n. 300 e omalla tilillä

ja noin 6300e säästössä

En seisota omalla tilillä paljoa, vaan siirrän aina säästöön jykeviä summia ja käytän ne sijoitusasuntoon, osakkeisiin, autoon tai mihin milloinkin tarve on. 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntit suomalaiset on näin sairaalloisen moukkamaisen kiinnostuneita toisten raha-asioista. Fiksut, sivistyneet, älykkäät, tasokkaat ihmiset eivät puhu rahasta.

Vierailija
22/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 älä hölötä! 100.000 eurosta 10% joka tarvitaan saa kuule oikeinkin kivan sijoitusyksiön Oulusta, Jyväskylästä, Lahdesta, Tampereelta, Turusta, pk-seudulta radan varresta! Taidat olla tosi yksinkertainen itse, kun seisotat tilillä noin valtavaa summaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:17"]

13 miten sulla voi olla noin paljon (!) 45.000 euroa tilillä seisomassa, eikö inflaatio syö niitä kovaa vauhtia? Miksi et hanki vaikka sijoitusasuntoa? Paljonko on sopiva summa pitää tilillä

[/quote]

Kyllä varmaan inflaatio syö, mutta kun ei ole varsinaisesti rahapula niin ei haittaa. Toisekseen sijoittamisessa on aina riskinsä, ja jotkut niistä ovat kohdallani toteutuneetkin, siksi ehkä olen vähän varovaisempi. Lisäksi odottelen lähivuosina asuntojen alennusmyyntiä Tampereen alueella ja nappaan sitten edullisen kaksion Kalevasta tai Tammelasta jos rahaa vielä tilillä pyörii...

Vierailija
24/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:24"]

Inflaatio syö käteistä, kyllä! Meilläon silti puskurirahastoa n. 20-25 tonnia jos vaikka mieheltä menee työpaikka. Pärjätään sillä sitten mukavasti pari vuotta ja ehditään säästää lisää siinä sivussa.  Itsellä kun on työpaikka ja ihan ok palkka Mutta ap taitaa tosiaan olla köyhästä perheestä, jos luulee että 10 000 eurolla sijoitetaan asuntoihin? Jos sillä rahalla saa asunto(lainan) niin on kyllä niin surkea kämppä ettei sitä vuokrata kuin sossun asiakkaille. 

[/quote]

Me kun ostettiin oma talo, niin lainattiin käsiraha - 5000 e - isältäni :)

[/quote]

Olipa hemmetin asenteellinen ja alentuva kommentti. Joo, äitini osti juuri rintamamiestalon ja jokusen hehtaarin maata, 10 000€ riitti mukavasti käsirahaksi. On kyllä ihan landella mutta siellä se äitikin haluaa olla ja minä mielelläni perin tuon pläntin sitten joskus ja vietän siellä vapaa-aikaa. Sossun asiakkaat asuu tuolla kunnan rivitalossa, eikä omistusasunnoissa, ei edes vanhoissa rintamamiestaloissa :)

Vierailija
25/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:24"]

Inflaatio syö käteistä, kyllä! Meilläon silti puskurirahastoa n. 20-25 tonnia jos vaikka mieheltä menee työpaikka. Pärjätään sillä sitten mukavasti pari vuotta ja ehditään säästää lisää siinä sivussa.  Itsellä kun on työpaikka ja ihan ok palkka Mutta ap taitaa tosiaan olla köyhästä perheestä, jos luulee että 10 000 eurolla sijoitetaan asuntoihin? Jos sillä rahalla saa asunto(lainan) niin on kyllä niin surkea kämppä ettei sitä vuokrata kuin sossun asiakkaille. 

[/quote]

Me kun ostettiin oma talo, niin lainattiin käsiraha - 5000 e - isältäni :)

[/quote]

Olipa hemmetin asenteellinen ja alentuva kommentti. Joo, äitini osti juuri rintamamiestalon ja jokusen hehtaarin maata, 10 000€ riitti mukavasti käsirahaksi. On kyllä ihan landella mutta siellä se äitikin haluaa olla ja minä mielelläni perin tuon pläntin sitten joskus ja vietän siellä vapaa-aikaa. Sossun asiakkaat asuu tuolla kunnan rivitalossa, eikä omistusasunnoissa, ei edes vanhoissa rintamamiestaloissa :)

[/quote]

Meilläkin kyseessä rintamamiestalo, mutta maata hehtaari! Ja maalla, tietenkin.

Vierailija
26/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tilillä 0,74e ja miehellä 0,14e. Ja joulu tulossa, huh!

Vierailija
27/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käyttötilillä n. 3500e, vaimolla n..1700e, yhteisellä matkasäästötilillä n. 8100e, juuri maksettiin halpis kanarianloma hiihtolomaksi. Sijoituksina varovaisin myyntihinnoin metsäpalsta n. 95000e, kesämökki n. 125000e ja asunto n. 150000e (arvo varovaisesti n. 210000e, velkaa 60000). Autot vapaalla autoedulla, moottoripyörä n. 500e. Osakkeita tms. ei juuri nyt ole. Kaikki omin käsin ansaittu 20 vuoden työuralla (tai omilla sijoituksilla), ei perinöjä tai lahjoituksia. Perintöä tulossa yhteensä n. 650000e. En olekaan pitkään aikaan laskenut.

Vierailija
28/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...

tänään mulla tileillä 8579 euroa

Käyttötili 2468 eur, tuli juuri palautukset 600 eur

lasten tileillä 2111 euroa ja omalla säästötilillä 4000 euroa.

hetki sitten rahaa oli 19000 euroa, mutta oma säästötili huvennut siihen, kun exmies tyhjensi kämpän ja vei kaiken mitä ei oltu pultattu kiinni. Eikun hetkinen, vei se nekin mitä oli pultattu.

Eli täysin tyhjästä kun alkaa rakentamaan kotia 34-vuotiaana, palaa rahaa kiitettävästi...

Vierailija
29/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen usein suomalaisten kohkaamista sijoituksista, elättekö te ollenkaan oikeasti elämää?. Itse asun ulkomailla ja itse en sijoita mihinkään kuin vain yritykseen, jossa olen töissä (hlökuntaedut osakkeista). Rahaa kuluu vaikka Suomen mökin laittoon, remontiin, autoihin ym.

Ehkä Suomessa vaikuttaa huono työlainsäädäntö, sillä siellähän saa potkut hyvin helposti töistä ja mitään erorahoja ei ole. Täällä asuinmaassani sen sijaan paras sijoitus on työpaikka laadukkaassa firmassa, kuten minulla, ja työpaikoista lähdetään vain muhkeiden erorahojen kanssa.

Vierailija
30/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatilillä n. 3.000 e

Säästötilillä 30.000 e

yhdellä jemmatílillä 13.500 e

Vierailija
31/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:02"]

Ihmettelen usein suomalaisten kohkaamista sijoituksista, elättekö te ollenkaan oikeasti elämää?. Itse asun ulkomailla ja itse en sijoita mihinkään kuin vain yritykseen, jossa olen töissä (hlökuntaedut osakkeista). Rahaa kuluu vaikka Suomen mökin laittoon, remontiin, autoihin ym.

[/quote]

Olipas ylimielinen kommentti. Miten sijoittaminen estää elämästä oikeaa elämää? Pitääkö kaikki tienestit tuhlata, ja vasta sitten voi sanoa että on "elänyt".

Itse olen säästänyt ja sijoittanut rahojani useampia vuosia, mutta kyllä väitän että olen elänyt ihan täyttä elämää.

Vierailija
32/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:12"]

[/quote]

Olipas ylimielinen kommentti. Miten sijoittaminen estää elämästä oikeaa elämää? Pitääkö kaikki tienestit tuhlata, ja vasta sitten voi sanoa että on "elänyt".

Itse olen säästänyt ja sijoittanut rahojani useampia vuosia, mutta kyllä väitän että olen elänyt ihan täyttä elämää.

[/quote]

Ei niitä tuhlata tarvi, mutta jatkuva hössötys sijoituksista... mihin niitä sijoituksia tarvitaan? Siihenkö, että jos sattuu alkaa laiskottamaan eikä jaksa tehdä töitä eläkkeelle asti ja muutenkin kotona makoilu kiinnostaa enemmän?

Ymmärrän omaan yritykseen sijoittamisen ja sellaiseen missä myös itse teet töitä.

Vierailija
33/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:22"]

Tilillä 70e, tulot 50e kuussa. T. opiskelija, jolla loppui opintotuki. Asumislisää ei tipu, koska olin kesällä töissä. Ne rahat on jo menneet. Sossusta ei kuulu mitään. Saa nähdä, että elänkö jouluun asti ;(

[/quote]

Jos opintotukikuukaudet on täynnä ja opiskelit silti, olet oikeutettu saamaan toimeentulotukea.

Vierailija
34/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä 120t, molemmilla käyttötileillä 3-4t. Ei velkaa

Vierailija
35/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

Ei niitä tuhlata tarvi, mutta jatkuva hössötys sijoituksista... mihin niitä sijoituksia tarvitaan? Siihenkö, että jos sattuu alkaa laiskottamaan eikä jaksa tehdä töitä eläkkeelle asti ja muutenkin kotona makoilu kiinnostaa enemmän?

Ymmärrän omaan yritykseen sijoittamisen ja sellaiseen missä myös itse teet töitä.

[/quote]

"jatkuva hössötys"... no en ainakaan itse ole Suomessa törmännyt sellaiseen. Pikemminkin siihen, että nillitetään kun rahaa ei ole ja kaikki on niin kallista. Menepäs lukemaan vaikka amerikkalaisia raha-aiheisia keskusteluja.

Ja en sijoita siksi että kotona makoilu kiinnostaa enemmän, niin kuin arvelit, olen työelämässä ja haluan pysyäkin. Mutta ehkä vaikka siksi, että nykymaailmassa työnantajat eivät ole kovin sitoutuneita työntekijöihinsä, ja irtisanominen voi olla ihan todellinen uhka tulevaisuudessa. Ei tarvitse sitten mennä sossuun itkemään. Ja vaikka että jos haluan joskus ostaa jotain isompaa (esim. autonvaihto), ei tarvitse pankista lainata. Haluan turvata tulevaisuuteni, oman ja perheen.

Vierailija
36/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan 437,35e.

Vierailija
37/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella tilillä vähän päälle tonni ja toisen tilin summasta ei ole mitään hajua.

Vierailija
38/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"jatkuva hössötys"... no en ainakaan itse ole Suomessa törmännyt sellaiseen. Pikemminkin siihen, että nillitetään kun rahaa ei ole ja kaikki on niin kallista. Menepäs lukemaan vaikka amerikkalaisia raha-aiheisia keskusteluja.

Ja en sijoita siksi että kotona makoilu kiinnostaa enemmän, niin kuin arvelit, olen työelämässä ja haluan pysyäkin. Mutta ehkä vaikka siksi, että nykymaailmassa työnantajat eivät ole kovin sitoutuneita työntekijöihinsä, ja irtisanominen voi olla ihan todellinen uhka tulevaisuudessa. Ei tarvitse sitten mennä sossuun itkemään. Ja vaikka että jos haluan joskus ostaa jotain isompaa (esim. autonvaihto), ei tarvitse pankista lainata. Haluan turvata tulevaisuuteni, oman ja perheen.

[/quote]

Totta, ymmärrän tämän YT-Suomessa ja pitää se taloudellinen turvallisuus jotenkin hakea, itsellanikin on perhe. Toisaalta, aloittaminen ns. vähävaraisena/pohjalta uudestaan on yksi elämän vivahteista... mielestäni ihmisillä on nykyään tarpeeksi rahaa ihan palkkatuloistakin. Toki eroja on eri maissa palkan suuruuden ja hintojen tason osalta; Suomessa ei ole enää pitkään aikaan palkkatuloilla pystynyt juuri vaurastumaan verrattuna omistamiseen/sijoittamiseen.

Vierailija
39/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin verkkopankissa. Tilien saldo oli yhteensä reilu 85 000e. En minkään makuuta rahoja turhaan tilillä, mutta tällä hetkellä summa on iso koska helmikuussa siitä menee veroihin noin 20 000e, sijoitusasunnon remonttiin noin 10 000e ja keväällä myöhemmin vielä lisää veroihin ja muihin maksuihin noin 15 000e. Eli jäljelle jäävä noin 40 000e on ns. löysää rahaa, jota jemmalen uuden asunnon käsirahaksi ja omarahoitusosuudeksi. Olen aikeissa vaihtaa nykyisen asuntoni vähän isompaan.

Vierailija
40/81 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo 4000-6000 säästössä ja 2000-4000 käyttötilillä yleensä. Lainatililla saattaa olla joskus ylimääräistä, jos korot laskee, nyt ehkä joku alle 1000. Yhteisellä taloustilillä kuun alussa lähemmäs 1000, mutta lopussa lähemmäs 0.

Ja rahaahan ei pidä makuuttaa tilillä, vaan sijoittaa. Rahastosijoituksa voi tehdä kätevästi ihan nettipankissa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan