Ottiko/ottaako perheenne influenssarokotukset?
Lasten iät?
Miksi? miksi ei?
Kommentit (15)
Ei olla ikinä otettu. Minäkään en pidäniitä tarpeellisina, eikä influenssaa olla sairastettukaan.
Ei olla ikinä otettu. Minäkään en pidäniitä tarpeellisina, eikä influenssaa olla sairastettukaan.
Lapsille olen ottanut vain kun olivat pieniä ja se annettiin neuvolassa kaikille halukkaille. Itsekin sain sen raskausaikana. Meilläkään ei olla koskaan influenssoja sairastetu.
Ei todellakaan oteta, eikä ole aikaisemminkaan otettu. Lapset 4v, 2v ja vastasyntynyt. Ihan turha rokote.
Ei oteta nuhapiikkejä, sairastetaan influenssa jos sattuu kohdille. Näin immuunijärjestelmä kehittyy.
Enkä ole sitten mitenkään yleisesti rokotevastainen, rokotusohjelman mukaiset piikit otetaan, lisäksi veilä hepatiiti ja tarvittaessa muitakin, mutta flunssaa vastaan on turha rokottaa, ei se ole terveelle ihmiselle mitenkään kovin vaarallista.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 09:59"]
[/quote]Voi olla että olette sairastaneet tietämättänne. Meidän lapset olivat päivähoitoiässä mukana influenssa tutkimuksessa ja siinä lapsi vietiin aina lääkärin tarkastettavaksi ja labrakokeisiin kun tuli vähänkin flunssan oireita ja vielä kontrollikäyntejä perään. Jälkikäteen saimme tietää että lapset olivat sairastanee sekä influenssan että monta korvatulehdusta ja olivat myös parantuneet niistä siis ilman mitään antibiootteja, eivätkä olleet edes olleet mitenkään erityisen kipeitä, ei aina edes pois hoidosta.
Ai niin ja tuon kokemuksen jälkeen ei ole enää edes harkittu influenssarokotuksia, ei niitä terve ihminen tarvitse.
-9-
Ei olla otettu. Olemme perusterveitä joten mitä sitä omaa immuunijärjestelmää sorkkimaan kemiallisesti.
Sen sijaan päälle 7kymppisille isovanhemmilleni, joilla on sydämenvajaatoimintaa ym. suosittelin niitä jo jokunen vuosi sitten. He käyvät joka vuosi piikillä.
Tämä on vaikea asia meillä, tai minulle.
Mieheni on ehdottomasti rokotuksen kannalla, hyödyt kuulema niin paljon suuremmat kuin mahdolliset pikkuhaitat.
Itse pähkäilen asian kanssa joka syksy ja olemme päätyneet influenssarokotuksen ottamaan, tosin tuolla 10v lapsella on infektioastma eli kuuluu riskiryhmään ja itselläni säännöllisesti keuhkoputkentulehdukseen meneviä flunssia. tai siis joka kerta kun flunssa iskee niin tulee myös keuhkoputkentulehdus en tiedä miksi. Ja alkuvuodesta tuli myös keuhkokuume jossa oli 40ast kuume..
Mutta mies ns perusterve ja tuo 12v esikoinen.
Otin kuopuksen kanssa rokotuksen ma ja mies menee tänään 12v kanssa otattamaan ne, jotenkin vain silti mietityttää ne, inhottavaa todella:((
Meillä ei ole otettu, eikä oteta. Lapset 3, 5 ja 8. Yhtenä vuonna koko perhe sairasti influenssan. Oli kyllä kova tauti, mutta parin viikon sairastamisella meni ohi ja jälkitauteja ei tullut. Mielestäni kaikkea vastaan ei vaan voi alkaa rokotteilla suojautua, vaan joitakin tauteja on vaan sairastettava. Hysteerinen kaikelta suojautuminen ajanee siihen suuntaan, että kehittyy koko ajan kovempia ja lääkkeille vastustuskykyisempiä pöpöjä. Ei ne sairaudet maailmasta rokottamalla lopu, tilalle tulee vaan entistä pahempia.
Ei olla otettu, eikä oteta nytkään. En vaan keksi yhtään järkevää syytä ottaa sitä. Ja eikös sen tehokin ollut todella huono, ihan placeboon verrattava.
Olen ottanut itse aina infl.rokotuksen, kun olen vain saanut (joskus saan töiden kauttakin), myös raskaana ollessa. Ja lapsille (taapero, leikki-ikäinen ja alakoululainen) on otettu aina, nytkin.
Miksikö? Olen sairastanut itse kymmenisen vuotta sitten kaksi influenssaa, joista toinen oli niin paha että minä hyväkuntoinen perusterve aikuinen pelkäsin kuolevani, eikä oikein millään lääkkeillä ja hoidolla saatu tautia pois tai oireita helpotettua, piti vain odottaa että keho taistelee. Siinä kunnossa oleva lapsi tarvitsisi todennäköisesti teho-osastohoitoa.
Siitä lähtien olen ottanut rokotuksen (ja myöhemmin perheelle otettu). Olemme olleet hyvin terveitä, perusflunssatkin ovat olleet vähäisiä. Lapset ovat olleet päiväkodissa pienestä asti ja minä tosiaan työssä, jossa flunssataudit tarttuvat helposti asiakkailta. Lapset ovat olleet aika vanhoja saadessaan ensimmäisen antibioottikuurin (nuorin 2v ei esim ole saanut vielä) ja mitään korvatulehduskierteitä ei ole ollut. Muutenkin antibioottikuureja on tarvittu erittäin harvoin, mitä pidän hyvänä asiana. Influenssaa ei luonnollisestikaan ole ollut kenelläkään. Itse rokotuksesta on tullut lähinnä rokotuskohta hieman aristavaksi pariksi päiväksi, joskus jollekin lapsista on noussut hetkeksi lämpöä.
Sitähän on vaikea sanoa, mikä on rokotuksen ansiota tai onko mikään. Mutta kun ei siitä haittaakaan ole ollut, influenssat ovat pysyneet poissa ja olemme pysyneet muutenkin ihan käsittämättömän terveinä, niin jatkamme valitsemallamme tiellä.
Ei. Ei olla koskaan otettu. En pidä niitä mitenkään tarpeellisina.