Olisiko täällä ketään sellaista joka voisi auttaa tässä?
Eli siis ollaan erottu mieheni kanssa minun alkoholikäyttöni vuoksi. Meillä on yhteinen lapsi joka nyt asuu isällään. Isä joutui vaihtamaan entisen työpaikkansa päivä työhön sossujen painostuksesta. No tämähän järjestyi. Tämä tapahtui vuosi sitten. Lapsi saa asua siksi isällään koska isällä ei minkälaista päihteiden käyttöä.
No nyt sitten omalta osaltani tilanne on se, että minulla on lähtenyt Alkon kanssa menemään huonommin kuin ennen. Ja nyt ovat suunnitelleet vievänsä lapsen kokonaa isältäkin. Siksi koska minulla menee huonosti? Miten tämä voi olla mahdollista koska tiedän että isä hoitaa lasta niin hyvin kuin voi. Ja jopa nämä perhetyöntekijätkin ovat todistaneet sen! Että eivät näe mitään vikaa siinä etteikö isä pärjäisi! Myös minun puolelta oleva tukihenkilö on myös tätä todistanut. Mutta silti ovat sellaista asiaa miettineet?!?!!
Joku tässä nyt menee vikaa?
Voisiko joku auttaa tässä? :/
Kommentit (22)
Täällä keskustelijat eivät voi auttaa tilanteessasi. Etkö voisi kysyä ja jutella niiden perhetyöntekijöiden kanssa? Toivon kuitenkin sinulle kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustelijat eivät voi auttaa tilanteessasi. Etkö voisi kysyä ja jutella niiden perhetyöntekijöiden kanssa? Toivon kuitenkin sinulle kaikkea hyvää.
Muuten kyllä mutta viikonloppu.
Mene Aa tai al snon ja har apua.
Sinulla on elämä ja sinulla on lapsi.
Mitä muuta on kuin alkoholi? Tee lista ja ala toteuttaa.
Kuulostaa hyvin surulliselta.
Apua hae.
Sitä tarvitset.
Lääkäriin ja keskusteluapua pian.
Perhetyöntekijät sanoo, ettei heillä ole mitään huolta isän ja pojan asioissa.
Heidän mielestä isä hoitaa pojan asiat mallikkaasti.
sossut taas sanoo että äidin juominen vaikuttaa isään ja tähän lapseen.
ja siksi lapsi pitäisi sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella ihmeelliseltä, että näin toimittaisiin.
Isä voi hakea oikeusaputoimistosta lakiapua. Ehkä sun olisi parasta hakea apua juomiseen ja kenties perua tapaamiset? En tiedä. Sossut ovat mielivaltaisia, mutta lakimies saattaisi saada tiukattua vastauksia siihen, että minkä pitäisi muuttua, että lapsi voi jäädä.
Mutta juu tässä ollaa veitsen terällä suoraan sanottuna. Että jos juon seuraavan kerran niin isältäkin lähtee lapsi. Joka minusta on todella väärin, että sitä rangaistaan syyttä. Jos minä hölmöilen omassa kodissani ja elän omaa elämääni, mutta jos edes erehdyn korkkaa, lapsi lähtee exältä? Mä en niiku tajua mikä järki siinä on? Se langa on jo jatkennut jo ajat sitten. Eikä mun teot pitäisi vaikuttaa exää.
Vierailija kirjoitti:
Isä voi hakea oikeusaputoimistosta lakiapua. Ehkä sun olisi parasta hakea apua juomiseen ja kenties perua tapaamiset? En tiedä. Sossut ovat mielivaltaisia, mutta lakimies saattaisi saada tiukattua vastauksia siihen, että minkä pitäisi muuttua, että lapsi voi jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Jospas ihan ensin lopetat sen viinan juonnin. Et vain mene alkoon tai kauppaan. Laita itsesi vaikka käsiraudalla patteriin kiinni aamulla ja avaimen laitat roikkumaan kellon viisariin niinnettä se tipahtaa sieltä illalla, kun myynti on jo lopetettu, eli käyt kaupassa vain 21:00 ja 09:00 välisenä aikana.
Pääsisitkö katkaisuhoitoon?
Kumpi on sinulle tärkeämpää, alkoholi vai oma lapsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja siksi lapsi pitäisi sijoittaa.Kuulostaa todella ihmeelliseltä, että näin toimittaisiin.
Miten niin, jos äidin juominen vaikuttaa heihin?
Ilmeisesti häiriköit miestä kännissä, eikä tämä osaa asettaa rajoja. Ja lapsi kärsii sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pääsisitkö katkaisuhoitoon?
Kumpi on sinulle tärkeämpää, alkoholi vai oma lapsesi?
Mutta eikö alkoholilla ns. hoideta omia traumoja? Kysymyksen pitäisi olla, kumpi on sinulle tärkeämpää, sä itse vai lapsesi? Minusta siihen taas ei voi vastata. Vanhempi, jolle lapsion itseä tärkeämpi, ei ole hyvä äiti tai isä. Ensin tulee itse ja sen jälkeen kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja siksi lapsi pitäisi sijoittaa.Kuulostaa todella ihmeelliseltä, että näin toimittaisiin.
Miten niin, jos äidin juominen vaikuttaa heihin?
Ilmeisesti häiriköit miestä kännissä, eikä tämä osaa asettaa rajoja. Ja lapsi kärsii sitten.
En todellakaan ole häirinnyt. Eikä exä edes laskisi minua kännissä sen luokse. Se kyllä osaa olla kova siinä asiassa. Ja tämän perhetyöntekijätkin tietää. Että silloin kuin se jotain päättää ni se pysyy siinä. Että mistään tämmöisestä ei ole kyse!
Vietätkö paljon aikaa entisen miehesi ja lapsesi asunnolla?
Jos näin on, ymmärrän jossainmäärin sossujen huolta lapsesta.
Ei lapselle ole hyväksi jos jatkuavsti näkee kännistä äitiään ja joutuu huolehtimaan hänen asioistaan.
Voisitte järkätä valvottuja tapaamisia esim. kerran kuukaudessa ja tarkoitan siis sossun tiloissa tapahtuvia tapaamisia, jossa joudut olemaan selvinpäin.
Lapselle VOI olla parempi tavata sinua harvemmin jos viinankäyttösi on holtitonta.
Voi suurella, sillä tiedän lasten rakastavan yleensä ehdoitta vanhempiaan, vaikka heidän seuransa ei välttämättä tee heille hyvää.
Hae itsellesi apua, hakeudu katkolle, liity AA:n hommaa antabusta.
Älä tuhoa läheisiäsi viinalla.
Tsemppiä ja pakota se henki takaisin pulloon ja korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai äidin juopottelu vaikuttaa mutta sijoitus vaikuttaa vielä enemmän eikä edes poista niitä äidin ongelman aiheuttamia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vietätkö paljon aikaa entisen miehesi ja lapsesi asunnolla?
Jos näin on, ymmärrän jossainmäärin sossujen huolta lapsesta.
Ei lapselle ole hyväksi jos jatkuavsti näkee kännistä äitiään ja joutuu huolehtimaan hänen asioistaan.
Voisitte järkätä valvottuja tapaamisia esim. kerran kuukaudessa ja tarkoitan siis sossun tiloissa tapahtuvia tapaamisia, jossa joudut olemaan selvinpäin.
Lapselle VOI olla parempi tavata sinua harvemmin jos viinankäyttösi on holtitonta.
Voi suurella, sillä tiedän lasten rakastavan yleensä ehdoitta vanhempiaan, vaikka heidän seuransa ei välttämättä tee heille hyvää.
Hae itsellesi apua, hakeudu katkolle, liity AA:n hommaa antabusta.
Älä tuhoa läheisiäsi viinalla.
Edelleen en ole viettänyt eron jälkeen isän asunnossa aikaa. Tekee jo tarpeeksi pahaa nähdä vanhaa kotia ja kaikkia niitä yhteisiä muistoja mitä siellä asunnossa on!!
Sekin ajan mitä lasta käyn tapaamassa on 1-2... Tuntia että se siitä huolesta!
Joo mulla on tulossa jotain tukijuttuja mikä voisi auttaa... Mutta edelleenkään sen ei pitäisi vaikuttaa exääni tai lapseeni mitenkää... Tuolla perusteella exääni vaikuttaisi loppun elämää mun teot. Vaikka löytäisi uuden puolison ja menisi naimisiin mutta jos minä lähtisin ryyppää ni sossut olis ovella "et hei sun exäs ryyppäs, sori me viiää sun lapsi!! Vaikkei sulla mitää perusteita oliskaa!!"
En usko, että tuo menis missään läpi huostaanottoperusteena. Jollei isä anna sinun tavat lasta päihtyneenä, isä on vakavasti masentunut alkoholinkäyttösi vuoksi tmv.
Soitat sosiaalityöntekijälle ja pyydät vaikka valvottuja tapaamisia itsellesi, ettei sinun sekoilut vaikuta mieheen mitenkään.
Up