Koen suurta myötähäpeää jos sauna on kerrostalossa.
Siis aivan kamalaa, että jollakulla on sauna kerrostalossa. Ja että jokaisessa kerrostaloasunnossa on sauna.
Itse asun kerrostalossa, meillä on sauna kattotasanteella ja sen vieressä pesutupa jossa on kuivaushuoneet ja muut laitteet.
Ei tulisi mieleenikään laittaa saunaa asuntoon, vaikka meillä on neliöitä 124, siltikään en missään nimessä haluaisi saunaa tai pesutupaa omaan asuntooni - pelkästään energiankulutuksen, mutta myös vesivahingon takia.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä meidän tuttavia, joilla o 83 neliön suuruisessa asunnossa on SAUNA!!! Eikö sekin tila ois voitu käyttää fiksummin?
Ihmisen tyhmyys tiivistyy minusta juuri saunaan: jos asut muussa talossa kuin omakotitalossa, ja sinulla on oma sanua; noh - olet tyhmä idiootti.
Kommentit (52)
Kerro lisää asioista jotka aiheuttavat sinussa kiukkua tai myötähäpeää! Saisi hihitellä vähän lisää.
Mä ymmärsin kans otsikon perusteella ihan päinvastoin, ja olin positiivisesti yllättynyt kun olin väärässä. Siihen se posiitiivisuus tosin sitten jäikin...Mitä sanoisit siitä, että meillä oli oma sauna jopa 45 neliön kaksiossa!
Minä en laittaisi saunaa erikseen vanhaan asuntoo tai ostaisi asuntoa, mihin on sauna tehty jälkikäteen. Mutta jos taloon on suunniteltu jo rakennusvaiheessa saunat, niin kelpaa, koska silloin oletan että ilmanvaihtokin on kunnossa.
Saunan en tiedä pahemmin vesivahinkoja aiheuttaneet, vaan ne tulee rikkoutuneista putkista, pesukoneista tai kylpyhuoneen lattiakaivon tukkeutumisesta. Tulipalovaara saunoissa kyllä on, kun jotkut kuivattaa pyykkiään siellä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:25"]
Avauksestasi tuli mieleen kaksi asiaa:
1) Sen otsikon sanajärjestys on vähintäänkin kummallinen ja antaa ymmärtää jotain ihan muuta kuin tarkoitat.
2) Koko avaus on aika hämmentävä.
[/quote]
Jospa kohentaisit äidinkielentaitoasi? Voin linkata muutaman hyvän saitin.
Onko se kivaa kun saunaan pääsee vain kerran viikossa ja vain tiettyyn kellon aikaan? t: rivitaloasukki joka saunoo omassa saunassa päivittäin
Kyllä taloyhtiön sauna on järkevin ratkaisu. 50-70-lukujen rakentamisessa arvostettiin demokraattisuutta, tasavertaisuutta, vaatimattomuutta ja tehokkuutta. Ihmisille ei ollut mikään ongelma jakaa saunaa muiden kanssa. Ei ole sattumaa, että tuon aikakauden kerrostaloasunnoissa tilankäyttö on ylivertaista nykyajan asuntoihin verrattuna. Uudet kämpät, joita olen käynyt katsomassa, ovat usein hirvittävän tuhlailevasti suunniteltu. Syynä ovat paitsi rakennusmääräykset invavaatimuksineen, myös pakkomielle omasta yksityisestä saunakopista.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:23"]
Itse asun kerrostalossa, meillä on sauna kattotasanteella
[/quote]Eli teidänkin kerrostalossanne on sauna!!!
Oudoin oli kyllä yksiössä iso sauna, oli tosin vuokra-asunto, mutta hölmöä laittaa sellainen huoneen sijasta. Ei ollut siis omani, sukulaisen älytön päätös..
Miksi ihmeessä ahdistut MUIDEN saunoista?
Jos mä asuisin kerrostalossa, niin haluaisin kyllä ehdottomasti oman saunan. Onhan se kiva kun voi päästä saunomaan milloin vain ja oma on aina omaa. Ei tarvi millään yhteisillä lauteilla istua, puist.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:30"]
[/quote]
No DÖÖÖ!
Meidän kerrostalosamme on kaikkien asukkaitten yhteinen sauna.
Ja pesutupa.
Onko sun tuttavat itse suunnitelleet ne kämppänsä? Mustakin sauna on kerrostaloasunnossa ja monessa rivarissakin turha, parempi olisi että yhteiset tilat olisi sitten vähän paremmin tehty, mutta ei kai se niiden asukkaiden vika ole, että melkein joka kämpässä on sauna.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:25"]
1) Sen otsikon sanajärjestys on vähintäänkin kummallinen ja antaa ymmärtää jotain ihan muuta kuin tarkoitat.
[/quote]
Jospa kohentaisit äidinkielentaitoasi? Voin linkata muutaman hyvän saitin.
[/quote]
Kiitos, ei tarvitse, yliopistossa pääaineeni oli suomen kieli. Avauksesi otsikkohan tarkoittaa sitä, että koet myötähäpeää, jos kerrostalossa on sauna - siis mikä tahansa sauna, taloyhtiön yhteinen tai asunnossa sijaitseva. Jos taas haluat ilmaista, että sinua (jostain kumman syystä) vaivaa se, että kerrostaloasunnossa on sauna, kannattaa ilmaista asia niin. Sanajärjestyksen lisäksi parantaisin siis myös sanavalintaasi. Kerrostalohan tarkoittaa koko taloa, ei asuntoa.
Sulla täytyy olla ihan oikeesti ap. ihan kauhee myötähäpeä itelläs!!!1 Hah hah!
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:30"]
[/quote]
Aika häpeä!
Siis aivan kamalaa, että jollakulla on sauna kerrostalossa. Ja että jokaisessa kerrostaloasunnossa on sauna.
Itse asun kerrostalossa, meillä on sauna kattotasanteella ja sen vieressä pesutupa jossa on kuivaushuoneet ja muut laitteet.
Ei tulisi mieleenikään laittaa saunaa asuntoon, vaikka meillä on neliöitä 124, siltikään en missään nimessä haluaisi saunaa tai pesutupaa omaan asuntooni - pelkästään energiankulutuksen, mutta myös vesivahingon takia.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä meidän tuttavia, joilla o 83 neliön suuruisessa asunnossa on SAUNA!!! Eikö sekin tila ois voitu käyttää fiksummin?
Ihmisen tyhmyys tiivistyy minusta juuri saunaan: jos asut muussa talossa kuin omakotitalossa, ja sinulla on oma sanua; noh - olet tyhmä idiootti.
[/quote]
Sinun tyhmyytesi taas tiivistyy tähän aloitukseen.
Yhden sortin hulluutta tuokin. Joka päivä saunassa.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:29"]
Onko se kivaa kun saunaan pääsee vain kerran viikossa ja vain tiettyyn kellon aikaan? t: rivitaloasukki joka saunoo omassa saunassa päivittäin
[/quote]
Mikä vesivahinko siitä saunasta tulee kerrostalo asunnossa? Kai teillä nyt on kylpyhuone omassa asunnossa?
sehän on sitten oma häpees. Tuskin sun kavereitas tuollainen liikauttaa.