Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko kova supistus suonenvedolta?

Vierailija
03.12.2013 |

Olen rv 34+0 raskaana ja heräsin aamulla "vatsa krampissa" ja se tuntui aivan suonenvedolta. kesti Viisi minuuttia ja meni sitten ohi. Pääsin ylös sängystä ja tuona viitenä minuuttina en voinut, kuin seistä sillä asennon muuttaminen sattui todella. Muuton minulla on ollut tähän asti vain kivuttomia supistuksia. Kysynkin siis kovemmista supistuksista kärsineiltä; kuulostaako tuo supistukselta vai mitä mahtoi olla? Jos kipu olisi jatkunut tai pahentunut niin olisin soittanut neuvolaan, mutta kipu katosi jälkiä jättämättä. 

lisähuolenaiheena on jatkuva löysä vatsa ja ulostaminen nyt kahden viikon ajan. mutta vain siksi, että tiedän tuon joillakin ennakoineen synnytystä. Muutoin pitäisin normaalina raskauteen liittyvänä. 

neuvola-tätini on sellainen, että hänelle on turha kertoa huolistaan. Viittaa kaiken kintaalla ja sanoo kaikki hyvinja hymyilee. En edes kehtaa enää selostaa hänelle tuollaisia asioita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin supistukset on ollut aika lyhyitä, ei noin pitkiä. Eka supistus kun tuli, niin heti kyllä ties mikä se on.

Vierailija
2/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Sitä kestoa mietinkin. Saattaa kyllä olla että se ei kestänyt viittä minuuttia. En minä kelloa katsonut. Ehkäpä se oli jonkinlainen kramppi vaan. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoiva supistus voi kestää pitkäänkin ja vatsa on ikäänkuin krampissa. Itselläni nämä eivät niinkään sattuneet vaan tuntuivat lähinnä epämiellyttäviltä.

Vierailija
4/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli useampana päivänä ennen synnytyspäivää sellaisia 1-2 minuuttia pitkiä kivuliaita supistuksia. Vatsa meni ihan kovaksi. Kipu lähti minulla "liikkeelle" alavatsalta tai jalkovälistä kohdunkaulalta vissiin, mutta siirtyi heti ristiselän puolelle. Ristiselkää poltti ja kirveli tosi ilkeästi. Siis se kipu tuntui minulla lähinnä järkyttävänä poltteena. Nämä siis ennen avautumisen alkamista ja sen aikana.

Vierailija
5/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen etta sinulla on ollut kramppi. Synnytyssupistukset tuntuvat kuukautiskivuilta x 10000. Eivat suonenvedolta. Toivottavasti et kramppaile lisaa.

Vierailija
6/8 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:26"]

Luulen etta sinulla on ollut kramppi. Synnytyssupistukset tuntuvat kuukautiskivuilta x 10000. Eivat suonenvedolta. Toivottavasti et kramppaile lisaa.

[/quote]

Äläpäs yleistä. Kaikilla ei supistukset ole kipeitä.

Vierailija
7/8 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 22:26"]

[/quote]

Äläpäs yleistä. Kaikilla ei supistukset ole kipeitä.

[/quote]

Siis onko naisia joiden supistukset eivat aiheuta synnytyksen aikana ollenkaan kipua? Taysin kivuton synnytys luonnostaan?

Vierailija
8/8 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on loppuraskaudessa ollut myös tuollaisia kramppeja, mutta eivät ne ole supistuksia olleet. Itse olen tulkinnut jonkinlaisiksi venymis/liitoskivuiksi. Supistukset on tuntuneet aivan erilaisilta ja enemmänkin selän puolella kuin vatsalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä