Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veronpalautukset

Vierailija
03.12.2013 |

Mihin meinaatte huomenna palautuksenne törsätä? Vai meneekö säästöön? Itse ajattelin ostaa luksuskengät joita olen useamman vuoden kuolannut <3

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa mätkyjä, repikää siitä. Hieno joulu tulossa.

Vierailija
22/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa uudet sukset ja tietokonepöydän. Loput menee säästötilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tonnia tulossa. menee muuttoon ja takuuvuokraan.

Vierailija
24/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt yhtään muista, onko mulle palautuksia tulossa. Luulisin, että mätkyjä korkeintaan, mutta kai minä nyt ne muistaisin. Noh, onpahan yllätysmomentti huomiselle.

Vierailija
25/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 tulossa, menee elämiseen lähikuukausina. Tällä hetkellä tilillä satanen, opiskelijan elämä on sitten ihanaa.

Vierailija
26/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900 palautuksia, 1400 nettona lomarahoja ja joulubonareita sekä joulukuu 0-verokortilla eli reippaat kuus tonnia ylimääräistä. Mitähän tekis :)

Vierailija
27/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan sillä vaikka viinipullon... 27 €

Vierailija
28/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:02"]

En ymmärrä, miksi veronpalautuksista intoillaan. Saatte palautusta, koska olette maksaneet liikaa veroja (eli lainanneet rahat yli vuodeksi valtiolle) ja taloudessa kannattaa kuitenkin olla sen verran puskurirahaa, ettei tilille tuleva lisäsumma johda tarpeettomiin hankintoihin.

[/quote]

Arvasin, et tänne tulee taas joku känisemään tästä. Kyllä me kaikki tiedetään, että se raha olisi voinut olla käytössä aikaisemmin. 

Vierailija
29/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuksia tulee n. 2400 euroa. Osa menee uuden kissaan ostoon ja loput säästöön.

Vierailija
30/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:02"]

En ymmärrä, miksi veronpalautuksista intoillaan. Saatte palautusta, koska olette maksaneet liikaa veroja (eli lainanneet rahat yli vuodeksi valtiolle) ja taloudessa kannattaa kuitenkin olla sen verran puskurirahaa, ettei tilille tuleva lisäsumma johda tarpeettomiin hankintoihin.

[/quote]

Itse annan mielelläni valtiolle lainaksi, se kun maksaa sen rahan juuri kivasti ennen jouluja. Jostain syystä meidän perheen ruokakulut kasvavat juuri joulukuussa huomattaviin summiin ;) Lahjoja sitten ostellaankin pitkin vuotta, inhoan jouluruuhkassa shoppailua.

Vierailija
31/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 21:08"]

Mä en nyt yhtään muista, onko mulle palautuksia tulossa. Luulisin, että mätkyjä korkeintaan, mutta kai minä nyt ne muistaisin. Noh, onpahan yllätysmomentti huomiselle.

[/quote]

No lisäverojen eräpäivä oli jo eilen, että koitas nyt muistella...

Vierailija
32/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 20:03"]Ostan pullon Hennessya, yhden hienon paidan ja lopuilla thaimaalaista käsityötä.

[/quote]

Turhaan alapeukutatte. Kyllä niistä sen verran jää, että saadaan joululahja akallekin :D

Vierailija
33/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin viime vuonna kesätöistä huikeasti, mutta maksoin kyllä verojakin melkein tuplaten. Palautuksia tulee 1000e. Sillä ostan joululahjat, ja ajattelin myös törsätä ostamalla pitkään himoitsemani Michael Korsin laukun itselleni joululahjaksi. No juu, voisi sen kyllä jättää hankkimattakin kun vasta ostin lennot kotikonnuille joululomalle (300e)...

Vierailija
34/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee harmi kyllä palautusta 1000 €, yleensä tykkään saada omat rahani heti. Ja osaan säästää itse. Maksan visalaskua palautuksella. 

Vierailija
35/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapiat 4 tonnia. En koskaan huomioi työmatkakuluja veroprosentissa. Ja tällainen pakkosäästäminen sopii mulle.

Lunastan pikku palan asuntoa pankilta itselleni, ostan sohvan (no juu, ikean karlstad mutta kun se on mun mielestä kaikista hienoin..) ja lisäosan kirjahyllyyn, lisäksi tuli ex tempore mieleen että NYT kerrankin kokeilen sitä haluamaani hiustenpidennystä (tai siis pientä tuuhennosta, riittää että itse huomaan eron). Yleensä en tuollaiseen törsäile. Lisäksi maksoin jo vähän ennakkoon joogakurssin ja avoimen yliopiston kurssimaksun. Ja ehkä liikenee joululahjoihinkin joku sentti.

Vierailija
36/51 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ASP-tilille varmaan suurimman osan. Palautuksia tulossa 1500 e. Ensi vuonna todennäköisesti mennään nollissa tai jopa miinukselle, koska olen vihdoin siirtynyt keikaluontoisesta pätkä- ja freelancer-työstä kiinteään kuukausipalkkaan. Perintisesti veronpalautukset ovat olleet minulle mahdollisuus panostaa jouluun "tavallisen ihmisen" tavoin, vaikka tulot ovatkin olleet epäsäännölliset. Nyt samanlaista välitöntä tarvetta ei ole. :) Ajattelin kerrankin olla järkevä ja laittaa säästöön.

Vierailija
37/51 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 700€ mätkyjä,joten eipä niitä tartte paljon mihinkään käyttää...

Vierailija
38/51 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 700€ mätkyjä,joten eipä niitä tartte paljon mihinkään käyttää...

Vierailija
39/51 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta olen maksellut mätkyjä, nyt työmatkakustannukset teki sen että sain palautuksia 1400€. Kerrankin on joulukuussa mukavasti rahaa, palkkakin nousi tänä vuonna 1000€/kk(brutto)! Laitan meidän perheelle mukavan joulun ja ostan muutaman kivan lahjan ja lasten vaatteisiin alennusmyynneissä menee osa, tietysti ostan itsellenikin vähän työvaatteita.

Vierailija
40/51 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ole sellainen ihminen, että pitää törsätä kaikki rahat kun muutkin tekee niin. Pikkuhiljaa on kertynyt tilille rahaa ja on nyt noin 10 000 euroa. Veronpalautusta tuli 900 euroa. Olen oikeastaan sijoitusten kannalla ja ajattelinkin Helanderin huutokaupasta ostaa designhuonekaluja ja suomalaista lasia. Minulla ei ole pakkomielle tuhlata rahoja. Minulla on kaksi jälkeläistä ja mieluummin elän niin, että heille olisi joskus jotain antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi