Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toinen lapsi muuttaa arkea?

Vierailija
03.12.2013 |

Meille olisi ajankohtaista alkaa miettimään toista lasta miehen kanssa. Tai no mietitty on, ja molemmat halutaan kaksi pienellä ikäerolla. Sekin vielä on aika olennaista, että myöhemmin ei enää haluttaisi alkaa vauva-aikaa viettämään, vaan keskittyä ihan työhön/opikeluun kun lapset olisivat päivähoidossa. Väkisinkin mietityttää oma jaksaminen ja parisuhde, kun huomiota pitäisi riittää kahden verroin nykyiseen verrattuna. Meillä vihdoin alkaa pahin yöheräily olla takana vuoden ikäisen esikoisemme kanssa, niin pitäisi uudestaan asennoitua yösyöttöihin ja rytmittömyyteen. Aiheesta "miten toinen lapsi muuttaa arkea" olen lukenut paljon keskusteluja, mutta ajattelin vielä kysellä täälä enemmän kokemuksia. Miten sitten kun nuorempi lapsista alkaa olla vuoden ikäinen, millaista arki silloin teillä on ollut?  Miten liikkuminen esim. kaupassakäynti, puistoilu, päiväunet..? Miten sisarkateus? Onko kellään kokemusta kahden lapsen kanssa opiskelusta?

Olisin tosi kiitollinen jos joku jaksaisi jakaa kokemuksiaan! Tuntuu etten saa tarpeeksi informaatiota mistään aiheeseen liittyen, mutta ei kait se auta kuin hypätä ja katsoa mihin tippuu :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata

Vierailija
22/23 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsilla reilu 3 vuotta ikäero (pienempi oltais haluttu mutta luonto päätti toisin). Voisin sanoa että toinen lapsi ei ole muuttamut asioita juurikaan. Tosin meidän nuorempi on vasta 5 kk. Arki pyörii esikoisen rytmien mukaan ja vauva on niihin sopeutunut. Ainut asia tietysti on se että kaksi lasta hoidettavana (pesut, ruokailut ym.). Ja kun ikäero on noinkin suuri niin ei meillä ollut mitään mustasukkaisuutta ym. ja esikoinen osaa käydä potalla yksin ja syödä sekä leikkiä yksinäänkin tovin niin minä saan keittää vaikka päiväkahvit. Vauva on helppo tapaus ja yöllä saan nukuttuakkin ihan hyvin. 

Meillä oli myös n. 3v ikäero ja se oli kyllä tosi toimiva. Esikoinen osasi jo vähän leikkiä itsekin, odotti vuoroaan eikä tarvinnut enää vaippoja, ei tullut mustasukkaisuutta tai mitään. Sai olla rauhassa meidän vauva ennen kuin toinen tuli. Ja itse ehdin välissä käydä ihan hyvän tovin työelämässä "haukkaamassa happea" lasten välissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsilla reilu 3 vuotta ikäero (pienempi oltais haluttu mutta luonto päätti toisin). Voisin sanoa että toinen lapsi ei ole muuttamut asioita juurikaan. Tosin meidän nuorempi on vasta 5 kk. Arki pyörii esikoisen rytmien mukaan ja vauva on niihin sopeutunut. Ainut asia tietysti on se että kaksi lasta hoidettavana (pesut, ruokailut ym.). Ja kun ikäero on noinkin suuri niin ei meillä ollut mitään mustasukkaisuutta ym. ja esikoinen osaa käydä potalla yksin ja syödä sekä leikkiä yksinäänkin tovin niin minä saan keittää vaikka päiväkahvit. Vauva on helppo tapaus ja yöllä saan nukuttuakkin ihan hyvin. 

Meillä oli myös n. 3v ikäero ja se oli kyllä tosi toimiva. Esikoinen osasi jo vähän leikkiä itsekin, odotti vuoroaan eikä tarvinnut enää vaippoja, ei tullut mustasukkaisuutta tai mitään. Sai olla rauhassa meidän vauva ennen kuin toinen tuli. Ja itse ehdin välissä käydä ihan hyvän tovin työelämässä "haukkaamassa happea" lasten välissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi