Yllättävä tutkimustulos: kissat aiheuttavat mielenterveysongelmia
Kommentit (31)
Meillä oli mun lapsuudessa maalla parikymmentä kissaa ja niitä pussailtiinkin. Missä mun skitsofrenia? Eikö sen ois pitänyt puhjeta jo näin nelikymppisenä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mun lapsuudessa maalla parikymmentä kissaa ja niitä pussailtiinkin. Missä mun skitsofrenia? Eikö sen ois pitänyt puhjeta jo näin nelikymppisenä?
Joko et tiedä olevasi skitso, tai sitten kissoilla ei ole ollut toksoplasmaa tai muuten vaan ollut hyvä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinvihaajat ovat itse sairaita. Aina ne keksivät jonkin tekosyyn vihata mitäkin eläintä.
Ihmisen terveyttä uhkaavien eläimien ihannointi se vasta sairasta onkin. Eläimen, joka huvikseen tappaa eläimiä sukupuuttoon. Eläimen, josta ei ole mitään hyötyä ihmiselle. Eläimen, joka lasketaan haittaeläimeksi.
Ihminen se on kaikista katalin haittaeläin, joka tuhoaa kaiken.
Ilman ihmistä kissat eivät tap paisi HUVIKSEEN eläimiä sukupuuttoon.
Nyt ihminen tuhlaa maapallon resursseja kissansa syöttämiseen ja vaatii suu vaahdossa kissoille lisää oikeuksia, mm. oikeutta kulkea vapaana tap pamassa eläimiä ja oikeutta ulostaa lasten hiekkalaatikoihin. Eikö tämä ole selvä merkki siitä, että kissa levittää parasiittiä, joka kaappaa ihmisen aivot?
Entäpä sitten koiranomistajat? Koirat syö paljon enemmän kun kissat, kun ovat isompiakin. Koiranomistajat syöttää niille tuoretta lihaa, kun lihansyöntiä pitäisi muutenkin vähentää. Lisäksi he vaatii oikeuksia että heidän koiransa saa asua kerrostalossa haukkumassa naapureita joka ikinen päivä ja pöllyttämässä karvakasoja rappuuun. Mikä loinen niiden koiranomistajien aivot on kaapannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinvihaajat ovat itse sairaita. Aina ne keksivät jonkin tekosyyn vihata mitäkin eläintä.
Ihmisen terveyttä uhkaavien eläimien ihannointi se vasta sairasta onkin. Eläimen, joka huvikseen tappaa eläimiä sukupuuttoon. Eläimen, josta ei ole mitään hyötyä ihmiselle. Eläimen, joka lasketaan haittaeläimeksi.
Nyt ihminen tuhlaa maapallon resursseja kissansa syöttämiseen ja vaatii suu vaahdossa kissoille lisää oikeuksia, mm. oikeutta kulkea vapaana tap pamassa eläimiä ja oikeutta ulostaa lasten hiekkalaatikoihin. Eikö tämä ole selvä merkki siitä, että kissa levittää parasiittiä, joka kaappaa ihmisen aivot?
Vain täydellinen tynnyrissä kasvanut idiootti antaa kissansa liikkua vapaasti ulkona nykypäivänä. Sisäkissat eivät tee pahaa kenellekään, joten lopetapa paska provoilusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko et tiedä olevasi skitso, tai sitten kissoilla ei ole ollut toksoplasmaa tai muuten vaan ollut hyvä tuuri.
Niin ehkä mulla ja mun sisaruksilla on ollut skitsofrenia jo vuosikymmeniä ja kukaan ei vain ole huomannut mitään, töissäkään. Mutta onko siitä skitsofreniasta silloin edes mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä sitten koiranomistajat? Koirat syö paljon enemmän kun kissat, kun ovat isompiakin. Koiranomistajat syöttää niille tuoretta lihaa, kun lihansyöntiä pitäisi muutenkin vähentää. Lisäksi he vaatii oikeuksia että heidän koiransa saa asua kerrostalossa haukkumassa naapureita joka ikinen päivä ja pöllyttämässä karvakasoja rappuuun. Mikä loinen niiden koiranomistajien aivot on kaapannut?
Lisäksi nämä IHQUT koirankasvattajat jalostavat sairaita koirarotuja, eipä ollut kivaa kuultavaa eläinlääkäripäivystyksessä, kun sellainen ns. "lennu-koira" kuulosti tikahtuvan, kun ei saanut kunnolla hengitettyä, lisäksi panikoi, mikä varmasti pahensi vain tilannetta. Mikähän mielisairaus se oikein on, että kasvattaa sairaita koirarotuja? Narsismi vai psykopatia?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aiheuttavat enemmän toisilleen mielenterveysongelmia kuin mitä kissat, joilla on pikemminkin myönteinen vaikutus mielentiloihin.
Olen samaa mieltä. Kaikki omat mielenongelmat johtui lähinnä toisista ihmisistä. Ihmisissä on paljon toksisia tyyppejä jotka laittaa oman pahan olon eteenpäin. Ihmisten toimesta olen kokenut kiusaamista mikä on vaikuttanut henkiseen puoleen negatiivisesti.
Sensijaan kissat ei ole koskaan tehneet mulle mitään pahaa. Loinen mistä joku puhui ei ole ongelma sisäkissoilla. Se loinen mistä tässä puhutaan siirtyy alunperin hiireen ja se saa hiiren käyttäytymään siten, ettei se pelkää kissaa. Täten kissa saa syötyä hiiren helposti ja loinen siirtyy kissaan. Jos kissa on aina sisällä ja ulkoilessa hihnan jatkona eikä syö mitään jyrsijöitä ei ole pelkoa siitä loisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sun pitäisi ainakin ihan ensimmäiseksi pysyä kaukana muista ihmisistä. Se määrä, mitä ihminen on tehnyt luonnolle, eläimille ja toisille ihmisille haittaa, kurjuutta ja juu sitä lajien sukupuuttoa myös, ei ole verrattavissa minkään toisen eläinajin edesottamuksiin.
ps. ja kuinka pajon tarttuvia tauteja ihmiset levittävätkään kaiken kukkuraksi, mm. myös ihmisen harjoittaman tehoeläintuotannon takia leviää tauteja. (mm. sars, ebola, hullunehmäntauti, korona...)
Mulle TULISI mielenterveysongelmia, jos joutuisin kissoista luopumaan. Crazy cat lady till i die! 😁
Asiallista tietoa aiheesta voi lukea ihan suomeksi esim. täältä:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
"Toksoplasma-alkueläimiä voi olla useiden nisäkkäiden kudoksissa. Tartunta saadaan yleisimmin huonosti kypsennetystä sian-, lampaan- tai naudanlihasta, jossa on toksoplasman kystamuotoja. Näiden eläinten uloste ei tartuta. Ihminen voi saada tartunnan suun kautta myös kissan ulosteista tai maaperästä, johon kissan ulostetta on joutunut. Kissa saa toksoplasmansa hiirestäessään ja myyrästäessään ja syömällä saaliinsa.
Tartunnan saanut kissa, useimmiten pentu, erittää ulosteeseensa tartuttavia kystoja (ns. ookystia) vain muutaman viikon ajan. Suomessa vain noin yksi kissa sadasta on tartuttava."