Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko, jos tuntematon/yksityinen numero soittaa

Vierailija
26.09.2020 |

Mä en ikinä yleensä. Eilen vastasin ja se oli sh, joka kertoi, että oon altistunut koronalle.

Vastaatteko, jos tuntematon/yksityinen numero soittaa

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos olisi tärkeää, niin laittaisi perään txt.

Vierailija
22/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmön hommaa kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät vastaa !! Asia voi olla tärkeäkin. Esim joku lapseni kaverin vanhempi on tavoitellut, olen voittanut kilpailussa tms. Markkinointieston saa helposti ja halvalla. Laita se jos puhelinmyynti pelottaa

Valitettavasti markkinointiesto ei toimi. Eli en vastaa tuntemattomiin matkapuhelinnumeroihin. 

Poliisi soittaa ja sinä et vastaa. Läheisesi vaikka onnetomuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, koska olen luottamustehtävissä ja puhelinnumeroni on saatavissa yhteydenottoa varten. Puhelu voi olla myös jostain muusta syystä tärkeä. Kaikki myyntipuhelut olen ilmeisesti saanut estetyksi, koska häirintäsoittoja ei ole tullut enää puoleen vuoteen.

Vierailija
24/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmarkkinointikielto toimii loistavasti, kunhan ei itse anna numeroaan esim. osallistumalla lehtien tai kauppojen kilpailuihin.

Vierailija
25/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mutta kyllä pitäisi. Poliisihan juuri moitti ihmisiä kun omaisia ei saa enää kiinni kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Poliisi, ja muut joilla on tärkeää asiaa, voisivat laittaa tekstarin tiedoksi että yrittävät tavoitella, niin moni varmaan vastaisi silloin. Oma vikansa jos ovat noin kädettömiä 🙄

No mikä siinä vastaamisessa pelottaa? Luurin voi sulkea jos asia ei kiinnosta. Miksi olet noin kädetön?

Vierailija
26/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaan numeron Googlen kautta ja yleensä siitä löytyy Kuka soitti -palvelun kautta tietoa. Joskus, jos aika on huono vastaamiseen, niin laitan numeroon menemään viestin, että laittaa tekstiviestiä tai annan mennä vastaajaan. En todellakaan vastaa ihan joka numeroon, jos en odota puheluita. Työaikana en pysty vastaamaan puhelimeen välttämättä muutenkaan.

Vierailija
27/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mutta kyllä pitäisi. Poliisihan juuri moitti ihmisiä kun omaisia ei saa enää kiinni kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Poliisi, ja muut joilla on tärkeää asiaa, voisivat laittaa tekstarin tiedoksi että yrittävät tavoitella, niin moni varmaan vastaisi silloin. Oma vikansa jos ovat noin kädettömiä 🙄

No mikä siinä vastaamisessa pelottaa? Luurin voi sulkea jos asia ei kiinnosta. Miksi olet noin kädetön?

Mikäs riidanhaastaja sinä olet? Menepäs vaikka tunnin happihyppelylle ja rauhoitu.

Yritä saada joskus sitä munaa, niin rentoudut. ;)

Vierailija
28/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Jos olisi tärkeää, niin laittaisi perään txt.

Jos on jotain sattunut niin ei siinä mitää tekstejä aleta kiireessä kirjoittelemaan joista ei edes tiedä näkeekö vastaanottaja niitä koskaan. 

Puheluihin pitää vastata!

Jos ei ole tärkeä puhelu niin saa sen katkaistua, eikä ketään tarvitse pelätä puhelimessa, se on naurettavaa.

Vierailija
29/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua sieppaa ääliöt jotka pelkää puhelintaan niin etteivät osaa enää vastata puheluihin kuten normaalit ihmiset. Ei lankapuhelinaikana kukaan sanonut että "en vastaa, siellä voi olla joku jonka kanssa en halua puhua" silloin osattiin lyödä luuri korvaan jos oli joku häirikkö.

Ja puhelinmyyjille voi sanoa että en osta. Ei ole pakko niiden kanssa jäädä juttelemaan.

Sitten sen kerran kun oikeasti läheiselle sattuu jotain ja et vastaa niin huomaat mikä idiootti olet ollut.

Vierailija
30/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että poliiseilla on aikaa alkaa väsäämään tekstiviestejä.

Ja miten se tekstiviesti muka on luotettavampi kuin puhelu.

Puhelussa voit kysellä poliisilta lisätietoja asiasta ja myös vaikkapa sen, mihin se läheinen on onnettomuuden jälkeen viety, siis mihin sairaalaan jne.

Myös sairaaloista yritetään toisinaan tavoitella ihmisiä, esim. jonkun läheistä, mutta ketään ei saada kiinni, kun kukaan ei vastaa tuntemattomista nroista tuleviin puheluihin.

Vai elättekö te kaikki jotka ette vastaa noihin puheluihin, niin erakkoina, ettei kukaan koskaan tavoittelisi teitä, esim. läheinen oudosta nrosta hädässä?

Vierailija
31/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vastaa? Vastaan toki, mm. neuvola soittaa aina tuntemattomasta. Puhelinmyyjien kohdalla useimmiten näkyy numero.

Vierailija
32/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut Viberin ja Wa:n kautta outoja puheluita. Viber-puhelua oikein säikähdin, kun kuvassa oli erittäin tuima nainen ja juuri samalla näppäilin puhelinta kun se tupsahti näytölle :D Tuollaisiin en todellakaan vastaa.

Vierailija
33/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan.

Ei voi milloinkaan tietää kuka soittaa ja mitä asiaa on.

Läheinenkin ihminen voi soittaa joskus eri numerosta, jos on vaikkapa joutunut varkauden tai ryöstön kohteeksi tms.

Myös joku voi soittaa ja varoittaa jostain asiasta, mistä en itse ole vielä tietoinen, maailmassa kun saattaa tapahtua mitä vaan, eivätkä kaikki seuraa jatkuvasti uutisia ja eri medioita.

Vierailija
34/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ellen odota puhelua esim. lääkäriltä.

Vierailija
35/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmön hommaa kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät vastaa !! Asia voi olla tärkeäkin. Esim joku lapseni kaverin vanhempi on tavoitellut, olen voittanut kilpailussa tms. Markkinointieston saa helposti ja halvalla. Laita se jos puhelinmyynti pelottaa

Soitto- ja suoramarkkinointikielto ollut vuosikausia, ei mitään vaikutusta !

Yleensä vastaan vain jos nimi näkyy, joskus kun odottaa puhelua, on pakko vastata.

Joku prun lehdenmyyjä - saan sille jauhot suuhun, kun valehtelen olevani sokea.

Muille ei tahdo mennä perille "ei kiitos", vaan jatkavat jankutustaan, ei auta kuin "lyödä luuri korvaan"

Vierailija
36/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Voin mielenkiinnosta vastata, mutta luultavasti soittaja on soittanut väärään numeroon. Myyjätkään eivät soittele, minulla on prepaid.

Kerran se soittaja on ollut poliisi, mutta ei sekään minua tavoitellut.

Vierailija
37/37 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä pelottaa ettei uskalla vastata puhelimeen?

Puhelinmyyjätkö pelottaa? Niille voi sanoa että ei kiitos ja luuri korvaan.

Tai sitte kannattaa hoitaa asiat silleen ettei tarvii pelätä puhelimeen vastaamista.

Tiesittekö että ennen ei tienny koskaan kuka soitti? Tällä palstalla suurin osa taitaa olla jotain mielenterveyspotilaita jotka ei edes asioitaan hoida eikä uskalla puhelimeen vastata kun ei tiedä kuka siellä soittaa.

Mitäpä jos jollekki läheiselle esim vanhemmille tai sisaruksille tai omalle lapselle sattunu jotain?

Ainiin ei uskalla vastata kun ei tiedä kuka siellä soittaa. Itsekästä ja tyhmää porukkaa!

Puhelinta ei osata käyttää enään ku räpläämiseen mutta siihen vastaaminen pelottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi