Vastaatteko, jos tuntematon/yksityinen numero soittaa
Mä en ikinä yleensä. Eilen vastasin ja se oli sh, joka kertoi, että oon altistunut koronalle.
Kommentit (37)
Työaikana tietenkin aina, näin lauantai-iltana en välttämättä viitsi.
En vastaa. Yleensä googlaan numeron. Blokkaan kaikki myyjät yms.
Vastaan vain jos odotan puhelua. Koulu on ainut taho joka saattaisi soittaa odottamatta. Koronasta voi ilmoittaa kaupungin sähköisenpalvelun kautta niin en ala vieläkään puhelinmyyjille vastata.
Vastaan aina katsomatta kuka soittaa. Simpukkapuhelin.
En ymmärrä ihmisiä jotka eivät vastaa !! Asia voi olla tärkeäkin. Esim joku lapseni kaverin vanhempi on tavoitellut, olen voittanut kilpailussa tms. Markkinointieston saa helposti ja halvalla. Laita se jos puhelinmyynti pelottaa
En vastaa mutta kyllä pitäisi. Poliisihan juuri moitti ihmisiä kun omaisia ei saa enää kiinni kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin.
En ellen oota puhelua tai jos soittaa monesti. Sitte ku vastaan nii vastaan 'haloo' ja kuuntelen tarkkaa et mistä tavoitellaan ja vasta ku kysyy et onko henkilö x puhelimessa nii vastaan Joo.
En koskaan vastaa jos en tunne numeroa. Freelancerina joudun kuitenkin tarkistamaan numeron netistä kukasoitti-palveluista tai numerotiedustelusta, kyseessä kun voi olla joku työhön liittyvä asia. Mieluummin soitan sitten itse takaisin kun tiedän kuka minua on yrittänyt tavoitella.
Vastaan, koska omaiseni on hoitokodissa ja hoidan muutenkin hänen asioitaan / olen hänen edunvalvojansa. Numeroni on ollut puolisalainen (ei löydy hakupalveluista, mutta näkyy soitettaessa) lähes 15 vuotta, enkä juuri koskaan saa spämmipuheluita - tämä syksy poikkeuksena, kun on satunnaisesti tullut niitä uutisissakin olleita huijausyrityspuheluita ulkomailta.
Usein puhelin on äänettömällä joten en huomaa soittoa. Työaikana en vastaa omaan puhelimeen.
Puhelinmyyntiveston olen tehnyt mutta silti tulee myynti soittoja
Katson sen verran, että näen mistä maasta puhelu tulee. Jos ei ole jostain Samoalta, vastaan.
Osaan sulkea puhelimen, jos ei ole asiallinen puhelu.
Vastaan tietenkin. Olisi epäkohteliasta olla vastaamatta.
Hölmön hommaa kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka eivät vastaa !! Asia voi olla tärkeäkin. Esim joku lapseni kaverin vanhempi on tavoitellut, olen voittanut kilpailussa tms. Markkinointieston saa helposti ja halvalla. Laita se jos puhelinmyynti pelottaa
Valitettavasti markkinointiesto ei toimi. Eli en vastaa tuntemattomiin matkapuhelinnumeroihin.
Totta kai vastaan. Jos on puhelinmyyjä, sanon heti "ei kiitos" ja laitan luurin kiinni ja estän numeron.
Haluaisin kuulla MIKSI joku ei vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Hölmön hommaa kirjoitti:
Valitettavasti markkinointiesto ei toimi. Eli en vastaa tuntemattomiin matkapuhelinnumeroihin.
Pelkäät siis myyjiä? Miksi? Tiesithän, että voit katkaista sen puhelun koska vain, jos et halua jatkaa puhelua!?
Ärsyttää,koska itse soitan työssäni ihmisille, jotka ei osaa odottaa puheluani, asia on heille tärkeä. Sitten eivät vastaa koska pelkäävät. Hoh hoi.
Vastatkaa! Vaikka vain "haloo" ja sitten luuri kiinni jos on jokin myyjä.
Terveisin poliisi
Vastaan, ainahan voi lyödä luurin korvaan jos asia ei kiinnosta. Varmaan jos pelkäisin vainoajaa tms en vastaisi.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mutta kyllä pitäisi. Poliisihan juuri moitti ihmisiä kun omaisia ei saa enää kiinni kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Poliisi, ja muut joilla on tärkeää asiaa, voisivat laittaa tekstarin tiedoksi että yrittävät tavoitella, niin moni varmaan vastaisi silloin. Oma vikansa jos ovat noin kädettömiä 🙄
En koskaan ensimmäisellä kerralla. Jos monta kertaa sama tuntematon numero yrittää tavoittaa, niin sitten vastaan.