Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeellä tehty abortti?

Vierailija
03.12.2013 |

Onko kelleen tehty lähiaikoina? Minulle tehdää huomenna, pelottaa ja hirvittää ihan kamalasti. Kertokaa miten meni... :-/

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:52"]

Miksi tehdään abortti niin heppoisin perustein?

[/quote] Kuka nyt on tekemässä aborttia heppoisin perustein? Älä rakas ihminen syöksy tuomitsemaan ihmistä joka on joutunut vaikea päätöksen tekemään. Ole vain onnellinen siitä että aborttiei ole itsellesi ajankohtainen.

[/quote]

Ei abortti ole kenellekään koskaan ajankohtainen, ellei ihminen itse niin päätä.

[/quote] Mikään ei herätä minussa niin paljon inhoa kuin ihminen joka on sitä mieltä että raiskattujen pitäisi synnyttää mikäli tulevat raskaaksi raiskauksen seurauksena. Sitähän sinäkin sanot, rivien välistä, koska raiskatun, raskanaolevan naisen elämässä abortti ei olisi ajankohtainen ilman raiskausta. 

Sellainen ihminen, jonka mielestä raiskatulla ei olisi oikeua aborttiin, on minusta inhotavuudessa samalla viivalla pedofiilin kanssa. 

[/quote]

ja montako raiskauksen seurauksesta johtuvaa aborttia Suomessa tehdään? Ja montako ns sosiaalisista syistä? Ap:n tapauksessa ehkäisy oli pettänyt, hän ei kertonut, että hänet olisi raiskattu.

[/quote] Lainasin tätä "Ei abortti ole kenellekään koskaan ajankohtainen, ellei ihminen itse niin päätä.", ja kommentoin sitä, ja perustelin miksi minusta tuo on sama kuin sanoisi että raiskattujen pitää synnyttää.  En ottanut kantaa siihen montako aborttia tehdään raiskausten takia Suomessa. 

Vierailija
2/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla(kin) on ihan hyvä kokemus asiasta, vaikka itselläni viikkoja oli jo enemmän (reilusti yli ns. normaalin aborttirajan). Ei käynyt kovasti kipeää, kaikin puolin fyysisesti ok kokemus. Henkisesti kylläkin todella raskasta, on varmasti kaikille, mutta minulla oli vielä toivottu raskaus kyseessä jonka jouduin pakon edessä keskeyttämään myöhäisillä viikoilla.

Tuolle "abortti ei ole kenellekään koskaan ajankohtainen jos ei itse halua"-ihmiselle sanoisin, että aika ajattelemattomasti sanottu, huomaa ettet olet itse joutunut asian kanssa tekemisiin. Enpä olisi itsekään uskonut, että koskaan joudun raskaudenkeskeytystä tekemään, mutta kun vaakakupissa olivat oma henki ja terveys tai vauvan henki, niin ei päätöstä kuitenkaan jo useamman lapsen äitinä ollut vaikea tehdä.

Oma kokemukseni on ehkä aika lailla erilainen kuin ns. perusabortti ehkäisyn puuttumisen tai pettämisen seurauksena, mutta en silti syyllistäisi aborttia haluavaa. Joskus se vaan on paras mahdollinen ratkaisu siinä tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 2 kertaa.

Ekalla kerralla kipu aivan järkyttävää, makasin lattialla enkä päässyt vessaan asti kävelemään vaikka olisi pitänyt päästä. Sain lääkkeitä paljon ja lopuksi kipupiikin. Jälkivuoto kesti 8 viikkoa

Toisella kertaa kipujen kanssa sama juttu, mutta vuotoa tuli tosi vähän, seuraavana päivänä ei enää juuri ollenkaan. Noin kk tästä ilmeni kohtutulehdus, eli jouduin kaavintaan ja sain 3 eri antibioottia samaan aikaan.

Itsellä ei kipujen takia ollu kivat kokemukset, mikään ei oo koskaan sattunu yhtä paljo että en pääse edes liikkumaan ja makaan vaan lattialla valkosena taju just lähtemässä.

Ja ekalla kerralla vieresellä sängyllä makas mustalaisnainen joka sanoi ettei tää missää tunnu, seittemäs kerta jo....

Sillon sen sanat tuntu helpotukselta, kunnes se kipu iski...

Vierailija
4/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten tästä lähtien aina jouluun valmistautuminen pilalla. Joka ikinen joulukuu mieleesi muistuu abortti ja tunnet ahdistusta. Joka ikinen joulu lasket kuinka vanha lapsesi olisi jos olisi saanut elää. Mietippä sitä.

Vierailija
5/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan ahdista. Ei oo koskaan ahdistanu ku tiän että tein oikein.

T. Abortit vuonna 2008 & 2012

Vierailija
6/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehty yli kymmenen vuotta sitten, kun olin vielä ihan kakara, tosin jo täysi ikäinen. Mun kohdalla aivan kamala kokemus. Oksensin pois kaikki kipulääkkeet ja ne ekaa lääkkeet. Joutuivat ottamaan sairaalaan sisään, supistukset oli niin rajuja, että taju meinasi mennä. Makasin vessan lattialla ja huusin :(. Vuotoa tuli aivan älyttömästi ja supistukset kesti ja kesti. Lopulta joutuivat pitkittämään muhun kipulääkettä, kun oksensin koko ajan. Monta tuntua pidempään olin osastolla, kuin oli tarkoitus.

Sittemmin olen saanut kaksi lasta. Keskeytyksen supistukset oli mulla täysin verrattavissa synnytyssupistuksiin, mutta mulla ilm todella supistusherkkä kohtu.

Vierailija
7/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:18"]

Sulla on sitten tästä lähtien aina jouluun valmistautuminen pilalla. Joka ikinen joulukuu mieleesi muistuu abortti ja tunnet ahdistusta. Joka ikinen joulu lasket kuinka vanha lapsesi olisi jos olisi saanut elää. Mietippä sitä.

[/quote]Rakas ihminen. Haukkumalla ja aiheuttamalla pahaa mieltä et tule pelastamaan ap:n lasta. Ja jos olet niin ihana ihminen että huolehdit alkioiden oikeuksista elää, mikset voi käyttää sitä myötuntoasi ja ajatella tätä syntynyttä naista, joka on joutunut vaikean päätöksen tekemään?

Vierailija
8/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehty yli kymmenen vuotta sitten, kun olin vielä ihan kakara, tosin jo täysi ikäinen. Mun kohdalla aivan kamala kokemus. Oksensin pois kaikki kipulääkkeet ja ne ekaa lääkkeet. Joutuivat ottamaan sairaalaan sisään, supistukset oli niin rajuja, että taju meinasi mennä. Makasin vessan lattialla ja huusin :(. Vuotoa tuli aivan älyttömästi ja supistukset kesti ja kesti. Lopulta joutuivat pitkittämään muhun kipulääkettä, kun oksensin koko ajan. Monta tuntua pidempään olin osastolla, kuin oli tarkoitus.

Sittemmin olen saanut kaksi lasta. Keskeytyksen supistukset oli mulla täysin verrattavissa synnytyssupistuksiin, mutta mulla ilm todella supistusherkkä kohtu.

Vierailija
9/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten vastaanotolla kävi  nainen aborttiasiassa, hän oli lopettanut pillerit, kun niistä tuli hänen mukaansa suonikohjuja, eikä sitten ehkäissyt  mitenkään. Yllätys - tuli raskaaksi.

Toinen teinityttö tässä lähiaikoina kävi myös. Ehkäisy oli määrätty ja ei vaan ollut käyttänyt sitä ja niin vaan pamahti paksuksi. Hänellekin tehtiin aborttipaperit. 

Miten ihmiset voi olla näin tyhmiä, etteivät ehkäise mitenkään jostain typeristä syistä, ja sitten halutaan aborttia!

Vierailija
10/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:30"]

Jokin aika sitten vastaanotolla kävi  nainen aborttiasiassa, hän oli lopettanut pillerit, kun niistä tuli hänen mukaansa suonikohjuja, eikä sitten ehkäissyt  mitenkään. Yllätys - tuli raskaaksi.

Toinen teinityttö tässä lähiaikoina kävi myös. Ehkäisy oli määrätty ja ei vaan ollut käyttänyt sitä ja niin vaan pamahti paksuksi. Hänellekin tehtiin aborttipaperit. 

Miten ihmiset voi olla näin tyhmiä, etteivät ehkäise mitenkään jostain typeristä syistä, ja sitten halutaan aborttia!

[/quote]No toisaalta, ehkä on parempi että niin tyhmät ihmiset eivät lisäänny?

Vierailija
11/31 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
12/31 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuoleman tuottamuksen pitäisi olla kivutonta?

Vierailija
13/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Kuka nyt on tekemässä aborttia heppoisin perustein? Älä rakas ihminen syöksy tuomitsemaan ihmistä joka on joutunut vaikea päätöksen tekemään. Ole vain onnellinen siitä että aborttiei ole itsellesi ajankohtainen.

[/quote]

Ei abortti ole kenellekään koskaan ajankohtainen, ellei ihminen itse niin päätä.

Vierailija
14/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos olet terve ja vauva on terve niin miksi abortoit sen?

Vierailija
15/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Mikään ei herätä minussa niin paljon inhoa kuin ihminen joka on sitä mieltä että raiskattujen pitäisi synnyttää mikäli tulevat raskaaksi raiskauksen seurauksena. Sitähän sinäkin sanot, rivien välistä, koska raiskatun, raskanaolevan naisen elämässä abortti ei olisi ajankohtainen ilman raiskausta. 

Sellainen ihminen, jonka mielestä raiskatulla ei olisi oikeua aborttiin, on minusta inhotavuudessa samalla viivalla pedofiilin kanssa. 

Vierailija
16/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 15:50"]

[/quote]

[/quote]

ja montako raiskauksen seurauksesta johtuvaa aborttia Suomessa tehdään? Ja montako ns sosiaalisista syistä? Ap:n tapauksessa ehkäisy oli pettänyt, hän ei kertonut, että hänet olisi raiskattu.

Vierailija
17/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:03"]

Oletko varma päätöksestä? Myös adoptio on ratkaisu!

[/quote]Eiköhän ihminen joka päätyy aborttiin ole jo miettinyt vaihtoehdot läpi... Adoptio ei ole kaikille ratkaisu.

Vierailija
18/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksestani nyt on muutama vuosi aikaa, mutta voin silti kertoa:

Sain maanantaina keskeytyslääkkeet sairaalassa (muistan vieläkin miten tuijotin niitä pillereitä ja mietin mietin mieitn asiaa vielä että olenko varma kosoka sitä ei voi perua kun pillerit on mennyt kurkusta alas), ja tyhjennyspillerit mukaan kotiin. 

Keskiviikkoaamuna hain kaverin luokseni, jotta en joutuisi kokemaan sitä yksin. Lääkärin ohjeen mukaan otin Panacodin puoli tuntia ennen kuin laitoin tyjennyslääkkeet paikalleen. 

Tiskasin ja siivoilin, sitten alkoivat supistukset. Kävin suihkussa, katselin kun veri valui, välillä helpotti, sitten sattui taas. Istuin aika paljon vessassa. Jossain kohtaa, muistaakseni noin yhdeltä, tuli jotain vähän isompaa, ja sen jälkeen oloa helpotti. Otin kuitenkin pari Panacodia ja rupesin nukkumaan. Kun heräsin minulla oli ihan hyvä olo, käytiin kaverin kanssa hakemassa pizzat ja vuokraleffan. 

Koska oli kesäloman viimeinen päivä menin seuraavana päivänä töihin. 

Mukavaahan se ei ole, ja kaikki joka on siihen joutunut varmaan toivoo ettei olisi ollut ei-toivotusti raskaana, mutta mieluummin abortti kun 9kk raskaus jonka tuloksena on ei-toivottu lapsi. 

Olen tuon keskeytyksen jälkeen saanut kaksi lasta, ja raskaus ollut molempien kanssa yhtä h-vettiä. Ei mitään tsäänssiä että käviisn sen rääkin läpi antaakseni lapsen toiselle.... 

Vierailija
19/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti oli pieni vaiva, kivut ja vuoto vastasi lähinnä menkkojen alkupäiviä, lukuun ottamatta että hyytymää tuli vähän enemmän... Henkisesti oli minulle sen sijaan kova paikka, koska oikeastaan haluaisin lapsen, mutta mies ei missään nimessä halua ja sanoi että jättää jos pidän sen, ja olenhan minä toki vähän vanhakin enää lasta saamaan (39)...

Vierailija
20/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä, olipa yllättävän "mukavia" vastauksia. Itse olen jo äiti, kolme kertaa, ja ikääkin jo 39v. Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta :-( Pelottaa ja hirvittää.

Kiitos teille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan