MELATONIN 1 MG
Onko kenelläkään kokemuksia ko. lääkkeestä? Sain unettomuuden hoitoon tuota ja nyt kahtena iltana ottanut ja näen aivan hirveitä painajaisia! Molempina öinä sama juttu. Olen aamulla tosi väsynyt ja ihmeissäni noista unista. En uskallla enää ottaa ja nukkua pitäisi vaan uni ei tule, apuja?
Kommentit (33)
Tämä on todellla kurja tilanne :( väsyttää mutta uni ei tule. Joskus jo pelottaa nukkumaanmeno kun tietää että uni ei tule. Toiset kehuneet tuota melatoninia ja kokeilin vaan tulos tuo. Käyn lenkillä ja se tuo tunteen että nyt uni tulee, vaan ei. täällä ei mahdollista kuumakivihierontaan,harmi. olisin kokeillut.
ap
Syön joka ilta melatoniinia, ja se kyllä auttaa, tai sitten kysessä on placebo. Juon samalla luontaistuotekaupasta hankkimaani Unilintu-nimistä rohdosvalmistetta sekä magnesiumia. Saan hyvin nukahdettua, vaikka ennnen se oli ongelma. Hmm, pitäisikö sinun nähdä lääkäriä vielä kerran ja löytää sinulle sopivampi lääke?
Olen käynyt jo kaksi kertaa lääkärissä asian tiimoilta ja ei apuja. Unilääkkeitä ei määrää ja enkä tiedä haluaisinkokaan. Ne kun vaan alkuun auttaa ja kohta riippuvainen niistä, sitä en halua. Kokeilen vielä tuota Unilintu-rohdosvalmistetta...
kaikki neuvot kyllä tarpeeseen.
ap
Voisitkohan kokeilla ottaa kaksi tablettia? Reseptillä on saatavana ainakin 3mg:n vahvuista. Kaikilla tuo melatoniini ei auta, tosin voi olla että kaksi yötä on liian lyhyt aika arvioida vaikutusta.
Aika mietoa olet saanut,minä sain 3mg-melatoniinia ja lääkäri sanoi että niitä voi ottaa jopa 3 kerrallaan.
Pelkään niitä painajaisia. Niissä ei mitään tolkkua ja todella inhottava olo. Jospa kokeilen vielä että otan kaksi. Ei kai siitä haittaakaan ole?
ap
Ei ole haittaa. Kuten yllä joku mainitsikin, jopa 3mg tablettia voi ottaa useamman. Melatoniini on kehon oma "aine", ei lääke. Jos olet nukkunut pidemmän aikaa huonosti, voi olla että painajaiset johtuvat siitäkin. " Mieli purkautuu".
Mä käytän 3mg ja se riittää juuri ja juuri antamaan n 4,5h unen. Helpottaa aamuyön pätkimiseen sen verran että nukahdan uudelleen mutta vain 15-30 minuutiksi.
Mun unet on - silloin harvoin kun näen - aina positiivisia ja energisiä. En näe koskaan painajaisia.
Lisää kokemuksia? Mulla on työstressin aiheuttamaa unettomuutta...
Olen käyttänyt pitkään, ja pitkään niitä pitääkin käyttää että alkavat toimia. Ei ole instant unilääke siis mutta luonnollinen vaihtoehto. Aluksi oli minullakin niitä unus mutta menivät ajan kanssa pois. Nyt näen kivoja tavallisia unia ja nukun hyvin.
Melatolin Plus unihäiriöiden hoidossa - https://melatolinplus.fi Auttoi kohtalaisen hyvin silloin, kun uni oli vuosia sitten täysin kateissa. unihairiöt unettomuudesta
No enpä ole ennen kuullut tuollaista. Itselleni melatoniini ei vaikuttanut mitään, ei tullut uni, eli ilmeisesti mulla ei ole sen puute. Mitähän seuraavaksi kokeilisin. Valeriaana ei auttanut, ei kamomilla, ei minkäänlaiset unitipat ja -teet. Homeopaattisiakin pillereitä olen kokeillut useampia, vaan eivät auttaneet. Ainoa toimiva, mutta vain yhdeksi yöksi, on kuumakivihieronta. Kun iltasella käy kuumakivihieronnossa nukun seuraavan yön oikein hyvin, mutta tosiaan vaikutus kestää vain sen yhden yön. Ei nyt ihan joka ilta pysyt käymään. Unilääkkeitä ei tulisi mieleenkään kokeilla.