Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista urheilla kovaa aerobista liikuntaa, mutta olla siitä huolimatta kauhea läski?

Vierailija
26.09.2020 |

Joku tässä ei nyt täsmää https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006648791.html?utm_campaign=is_tf&utm…

Ilmeisesti suomalainen nainen on maailman poikkeuksellisin olento energiankulutukseltaan.

M/40

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt terveellisesti ja harrastanut säännöllisesti raskasta liikuntaa n. 30 vuotta. Silti olen ylipainoinen. Ruokavalio ja kalorit tarkistettu lääkärin ja ravitsemusterapeutin kanssa kaksi kertaa.

Lisäksi en polta tupakkaa, en juo alkoholia, en syö karkkeja, leivoksia, pullaa, pizzaa, pastaa, kermaa, jäätelöä, yms. Ei ole kilpirauhasongelmaa, diabetestä, ei PCOSisa, yms.

Joten ihan kiva kun joku nettinero tulee selittämään, että vika on minun tekemisissäni, kun ei lääkäritkään osaa sanoa mitään.

Kalorit on laskettu väärin

Vierailija
22/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt terveellisesti ja harrastanut säännöllisesti raskasta liikuntaa n. 30 vuotta. Silti olen ylipainoinen. Ruokavalio ja kalorit tarkistettu lääkärin ja ravitsemusterapeutin kanssa kaksi kertaa.

Lisäksi en polta tupakkaa, en juo alkoholia, en syö karkkeja, leivoksia, pullaa, pizzaa, pastaa, kermaa, jäätelöä, yms. Ei ole kilpirauhasongelmaa, diabetestä, ei PCOSisa, yms.

Joten ihan kiva kun joku nettinero tulee selittämään, että vika on minun tekemisissäni, kun ei lääkäritkään osaa sanoa mitään.

Kalorit on laskettu väärin

Eipä ole. Tietokoneella laskettu, ravitsemusterapeutit (3 eri) laskeneet myös muuten, ja itsekin olen tietokoneohjelmalla laskenut. Myös silmämääräisesti näkee heti ettei ongelmaa ruokavaliossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kova aerobinen liikunta kuluttaa 500-700kcal.

300g sipsipussissa on 1500kcal ylimääräistä energiaa.

Ei tämän mysteerin ratkaisuun mikään Sherlock tarvitse olla.

Vierailija
24/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melominen kuluttaa naisella parisensataa kaloria tunnissa (toki yksilöllistä vaihtelua on ja riippuu kuinka verenmaku suussa meloo). Se tarkoittaa, että saa meloa ihan tuntikaupalla kuluttaakseen edes muutaman hassun leivänpalan. Pullan mussuttamiseen menee muutama minuutti, mutta sen kuluttamiseen voi hyvin mennä useampi tunti.

Tässäpä tuo villakoiran ydin. Tuo liikunta on lähinnä oleilua ulkona ja ruokavalio on sitä pullan puputusta niiden "terveellisten" annosten välissä.

Vierailija
25/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin kova aerobinen liikunta kuluttaa 500-700kcal.

300g sipsipussissa on 1500kcal ylimääräistä energiaa.

Ei tämän mysteerin ratkaisuun mikään Sherlock tarvitse olla.

Entä jos ei syö sipsejä?

Vierailija
26/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melominen kuluttaa naisella parisensataa kaloria tunnissa (toki yksilöllistä vaihtelua on ja riippuu kuinka verenmaku suussa meloo). Se tarkoittaa, että saa meloa ihan tuntikaupalla kuluttaakseen edes muutaman hassun leivänpalan. Pullan mussuttamiseen menee muutama minuutti, mutta sen kuluttamiseen voi hyvin mennä useampi tunti.

Tässäpä tuo villakoiran ydin. Tuo liikunta on lähinnä oleilua ulkona ja ruokavalio on sitä pullan puputusta niiden "terveellisten" annosten välissä.

Entäs jos ei syö pullaa?

Vierailija
27/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi tuntia olen harrastanut liikuntaa viikoittain pitkään ja niin vaan se paino on 110 kg. Mitä ihmeellistä siinä on?

Ei se paino vaan maagisesti katoa vaikka liikkuu ja syön suurinpiirtein hyvin ja normaalisti.

Jos paino ei alene yhtään kovasta liikunnasta huolimatta, niin ruokavaliossasi on jotain vikaa.

M/40

1200 kcal ja työ raskasta  nostelua ja siirtelyä 6-9h/pv ja lisäksi vapaapäivinä ja lyhyinä työpäivinä 1-2 h reipasta pyöräilyä tai kävelyä. Lisäksi kaikki normi kotityöt. Yhtään kiloa ei lähtenyt painoa vuoden aikana. Hormoonitoiminta ihan sekaisin unettomuuden vuoksi ja vuosikymmenien stressin vuoksi. Ei se muuta vaadi kun ikää on 50+. Helppo se on syyllistää ja syyttää valehtelijaksi jos itse on aina nukkunut sikeästi 8h/yö koko ikänsä ja on vielä alle 50v ja äiti (=vaimo) huolehtii arkiasioista. Ei aina ole vika syödyssä ruoassa/sen määrässä vaan hormooonit määrää ja hallitsee ihmistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi