Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista urheilla kovaa aerobista liikuntaa, mutta olla siitä huolimatta kauhea läski?

Vierailija
26.09.2020 |

Joku tässä ei nyt täsmää https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006648791.html?utm_campaign=is_tf&utm…

Ilmeisesti suomalainen nainen on maailman poikkeuksellisin olento energiankulutukseltaan.

M/40

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa miss xl kisaajien harrastuslistaa, jokainen heistä harrastaa vähintään:

Kuntosalia

Lenkkeilyä,

Ja jotain kolmatta liikuntalajia.

Vierailija
2/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Onnistuuhan tuo minultakin ja olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tuntia olen harrastanut liikuntaa viikoittain pitkään ja niin vaan se paino on 110 kg. Mitä ihmeellistä siinä on?

Ei se paino vaan maagisesti katoa vaikka liikkuu ja syön suurinpiirtein hyvin ja normaalisti.

Vierailija
4/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti: syö enemmän kuin kuluttaa. Jos syö suklaalevyn jokaisen liikuntasuositukset jälkeen, niin aivan varmasti ei laihdu, mutta kunto kohenee toki.

Vierailija
5/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No daa, hän oletettavasti syö kaiken sen kulutuksen edestä. Eihän hän edes tähtää laihtumiseen.

Vierailija
6/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi tuntia olen harrastanut liikuntaa viikoittain pitkään ja niin vaan se paino on 110 kg. Mitä ihmeellistä siinä on?

Ei se paino vaan maagisesti katoa vaikka liikkuu ja syön suurinpiirtein hyvin ja normaalisti.

Jos paino ei alene yhtään kovasta liikunnasta huolimatta, niin ruokavaliossasi on jotain vikaa.

M/40

Vierailija
7/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä jonnekin reiluun parikymppiseen asti sellainen joka ei lihonut millään. Sitten kaksvitosesta lähtien kilot alkoivat tulla kuin itsestään. Välissä oli kausi jolloin olin rahaton ja näin nälkää kuukausia. En tiedä johtuuko tuosta nälkäkaudesta se että kehoni varastoi energiaa tehokkaammin kuin tarvitsisi. Voiko nääntyminen laukaista tuollaisen?

Vierailija
8/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi tuntia viikossa on todella vähän.

Vierailija
9/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melominen kuluttaa naisella parisensataa kaloria tunnissa (toki yksilöllistä vaihtelua on ja riippuu kuinka verenmaku suussa meloo). Se tarkoittaa, että saa meloa ihan tuntikaupalla kuluttaakseen edes muutaman hassun leivänpalan. Pullan mussuttamiseen menee muutama minuutti, mutta sen kuluttamiseen voi hyvin mennä useampi tunti.

Vierailija
10/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paino ei alene yhtään kovasta liikunnasta huolimatta, niin ruokavaliossasi on jotain vikaa.

M/40

Ihanko totta? En ole tuo, jolle vastasit, mutta pelaan itse viikoittain sulkapalloa ja teen pitkiä patikointilenkkejä, ennen koronaa kävin lisäksi kuntosalilla ja vesijuoksemassa. Painoin silti 87 kg (pituus 160 cm). Ei kai tässä ketjussa kukaan ole ruokavaliosta puhunutkaan, tässähän ihmeteltiin miten ihminen voi olla ylipainoinen vaikka liikkuu. No helposti voi olla.

Vierailija
11/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu on terveyden ja hyvinvoinnin kannalta monin tavoin äärimmäisen hyödyllistä.

Mutta kuntoilu on laihtumisen kannalta lähes hyödytöntä. Laihtuminen tapahtuu syömällä vähemmän kaloreita.

Vierailija
12/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova airoopinen liikunta lisää nälkää ja sitä kautta ruokahalua. Se lisää myös kortisolin tuotantoa ja se kasvattaa mahan seudulle läskiä.

Vierailija
13/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi tuntia viikossa on todella vähän.

Vain joka viides suomalainen harrastaa suositusten mukaan liikuntaa, joten mielestäni yht. 5 h salia ja ryhmäliikuntaa on ihan jees.

"Kestävyysliikuntasuositusten mukaan aikuisen pitäisi liikkua viikoittain vähintään 2 tuntia ja 30 minuuttia reippaasti tai tunnin ja 15 minuuttia rasittavalla tasolla parantaakseen kestävyyskuntoaan."

Vierailija
14/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää toi nainen, rasittavia tuollaiset läskiaktivistit. Oletteko nähneet hänen lapsensa? Hänestä tulee myös lihava aikuinen kun on jo nyt ylipainoinen.

Vierailija
15/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Jos syö toistuvasti enemmän kuin kuluttaa, se näkyy kropassa ylimääräisenä.

Vierailija
16/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti: syö enemmän kuin kuluttaa. Jos syö suklaalevyn jokaisen liikuntasuositukset jälkeen, niin aivan varmasti ei laihdu, mutta kunto kohenee toki.

Ei, vaan syö sen verran kuin kuluttaa (eli ei liho eikä laihdu vaan pysyy siinä ylipainossaan). Ja jos on jotenkin saanut itselleen kerättyä huomattavan suuren rasvaprosentin, niin ei se päivän kaloritarve välttämättä eroa paljon normaalipainoisen kaloritarpeesta.

Vierailija
17/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tuossa jutussa näytetty nainen ainakaan "kauhea läski" ole. Saattaa varmaan paperilla on hieman ylipainoa, muttei kyllä terveydelle haitallisesti.

Vierailija
18/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan voi valehdella noissa ihan mitä haluaa. Totuus kuitenkin on se, että se mitä suuhunsa laittaa, merkitsee. Tavallisella liikunnalla on painonhallinnassa ja -pudotuksessa todella pieni osa.

Vierailija
19/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt terveellisesti ja harrastanut säännöllisesti raskasta liikuntaa n. 30 vuotta. Silti olen ylipainoinen. Ruokavalio ja kalorit tarkistettu lääkärin ja ravitsemusterapeutin kanssa kaksi kertaa.

Lisäksi en polta tupakkaa, en juo alkoholia, en syö karkkeja, leivoksia, pullaa, pizzaa, pastaa, kermaa, jäätelöä, yms. Ei ole kilpirauhasongelmaa, diabetestä, ei PCOSisa, yms.

Joten ihan kiva kun joku nettinero tulee selittämään, että vika on minun tekemisissäni, kun ei lääkäritkään osaa sanoa mitään.

Vierailija
20/27 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että kaikki läskit on rapakunnossa? Ei kaikki laihatkaan ole huippukunnossa, päinvastoin.

Hyvä kunto tulee liikunnasta, läski huonosta ateriasuunnittelusta.

Kumpikin on korjattavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi