Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ulkoilmaihminen? Perustele.

Vierailija
26.09.2020 |

Minä en ole. Harrastan ulkona liikuntaa (kun sitä on aika vaikea tehdä sisällä). Toisaalta olen valinnut lajikseni juuri ulkoliikunnat, koska muuten kyhjöttäisin vain sisällä. Kun näen kavereitani, on joskus ongelmana, että he haluaisivat ulkotreffejä (mikä näin korona-aikana on järkevääkin), ja minä haluaisin jutella sisällä kaikessa rauhassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein. On vaikeaa ja vähän noloa selittää tätä - ulkona olo on jotenkin liian aistirikasta ja kokemusrikasta minulle. Maan tuoksu, kaikki värit ympärillä, mahdollisesti eläimiä tai autoja liikkuu ympärillä, tuulta ja valoa. Sisällä on miellyttävän neutraalia ja vähävirikkeistä.

Vierailija
2/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, vaikka liikkuisin sisällä kuinka paljon, jotain puuttuu jos en pääse ulos. Ei päivää ilman ulkoilmaa. Vain helteellä on ulkona paha. On tosin asunnossakin kun ei ilman viilennystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tykkään olla ulkona varsinkin missä on kaunis luonto lähettyvillä. Paniikkihäiriö vaan estää toisinaan ulkoilua.

Vierailija
4/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun vastaatte. Jatkakaa.

5/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ulkoilen päivittäin. Nautin pitkistä kävely- ja pyörälenkeistä ja viihdyn muutenkin luonnossa. Ulkoilu piristää ja saan voimaa luonnosta. Yritän lähteä ulos väsyneenäkin, koska se piristää edes vähän. Tulee nuutunut ja tylsistynyt olo, jos en pääse ulos moneen päivään.

6/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja olen ollut lapsesta lähtien. Tulen levottomaksi, jos joudun olemaan liian pitkään sisällä.

Tänään olin puolukassa pari tuntia. Menen vielä pihatöihin ennen hämärän tuloa.

Vierailija
7/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Pidän kävelemisestä, sekä kaikenlaisten tapahtumien, ihmisten ja ikkunoiden katselusta. Terveellistäkin tämä on.

Vierailija
8/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti. Lenkkeilen päivittäin lähimetsässä vähintään sen 10 km, toki äärimmäiset kelit poissulkien. Marjastan, sienestän, kalastan sekä käyn läheisissä kansallispuistoissa päiväpatikassa. Joskus harvoin kun lähden ulkomaille, suuntaan Pohjois-Norjaan nauttimaan luonnosta.

Silti rakastan myös Netflixiä, palstailua ja muutenkin kotona, neljän seinän sisällä löhöilyä. Pihatöitä vihaan.

Vierailija
9/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta en liikunnallinen. Enkä talviulkoilija.

Voi sanoa että huhtikuun alusta lokakuun loppuun olen "ihan pihalla" 2-10h päivässä. Iso puutarha, iso aurinkoinen terassi, kasvihuone - olen sisällä vain sateella.

Tänäänkin olin jo 7 jälkeen uimassa ja klo 9 metsässä poimimassa sieniä. Niin kauan kun pakastimissa on tilaa könyän marja- ja sienimetsässä.

Tänään ehdin löhöämään terassilla ja kuuntelemaan äänikirjaa, oli ihanan lämmin!

Vierailija
10/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti.

Olen aina työskennellyt vain ulkoilmatöissä eli toisin sanoen työpäivinä olen sen 8-12 tuntia ulkona ympäri vuoden, säässä kuin säässä ja pidän siitä.

Sen lisäksi meillä on iso koira, jonka kanssa teen pitkiä kävely- ja juoksulenkkejä. Ja lasten kanssa aina tarhapäivien jälkeen mennään puistoilemaan, liikkumaan tai harrastuksiin eikä kiirehditä sisälle, kuten monella perheellä tuntuu olevan tapana. Myös työmatkat sekä lasten päiväkotimatkat kuljemme kävellen/ pyörällä.

Eli toisin sanoen olen vuorokaudesta enemmän aikaa ulkona kuin sisällä.

Vierailija
11/11 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti. Lenkkeilen päivittäin lähimetsässä vähintään sen 10 km, toki äärimmäiset kelit poissulkien. Marjastan, sienestän, kalastan sekä käyn läheisissä kansallispuistoissa päiväpatikassa. Joskus harvoin kun lähden ulkomaille, suuntaan Pohjois-Norjaan nauttimaan luonnosta.

Silti rakastan myös Netflixiä, palstailua ja muutenkin kotona, neljän seinän sisällä löhöilyä. Pihatöitä vihaan.

Kas, doppelgänger. :) Meillä on tavoitteena jatkossa koko kesät pohjois-Norjassa. Nyt kun ei ole enää lainoja tai lapsia kotona ja työelämäkin antaan myöten, tuli korona ja seisautti autonhankinnan (neliveto tarpeen mm. Varangerhalvöyalle). Vielä pari vuotta sitten asuttiin kuukausi teltassa, ei mene enää. N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme