Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa sijainti, sijainti, sijainti?

Vierailija
02.12.2013 |

sijainti suhteessa mihin??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, ett 15 neliötä (tai kuinka monta vaan) maksaa ihan eri verran Rovaniemellä kuin Helsingissä. 

Vierailija
2/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:44"]

Siis mä en tajua tätä nyt yhtään :D Siis kolme kerta peräkkäin kirjoitetaan sijainti? Ihan outoa. Miksi ei voida merkitä tähdillä tai arvosanoilla paikkaa?  Tarkoittaa tuo niinku 3 tähteä? :P Joo, naurakaa vaan, mutta ei mene nyt mun kaaliin.

[/quote]

Ei, kun se on lähtöisin siitä, että mitkä kolme asiaa ovat tärkeintä kun mietitään asunnon hankintaa/kaupan, ravintolan, hotellin tms. perustamista jne.
Vastaus on sijainti, sijainti ja sijainti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:23"]

Siis mä en tajua tätä nyt yhtään :D Siis kolme kerta peräkkäin kirjoitetaan sijainti? Ihan outoa. Miksi ei voida merkitä tähdillä tai arvosanoilla paikkaa?  Tarkoittaa tuo niinku 3 tähteä? :P Joo, naurakaa vaan, mutta ei mene nyt mun kaaliin.

[/quote]

Ei, kun se on lähtöisin siitä, että mitkä kolme asiaa ovat tärkeintä kun mietitään asunnon hankintaa/kaupan, ravintolan, hotellin tms. perustamista jne.
Vastaus on sijainti, sijainti ja sijainti.

[/quote]

Jep, ja idea on se, että kaikki muut puolet ovat vasta sen jälkeen, eli jos vaikka kaupan sijainti on huono, ei paljon auta, kuinka hyvää tavaraa ja palvelua sinulta saa. Että peli on menetetty, jos sijainti on väärä.

Vierailija
4/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hiukan kärjistää, niin asunnon ostossa sijainnissa on ainakin pääkaupunkiseudulla ensisijaista se, että asunto sijaitsee ns. hyvässä kaupunginosassa eli sellaisessa, jossa ei ole kaupungin vuokra-asuntoja. Muut asiat ovat sitten vähemmän merkittäviä, joskin tietysti tärkeitä: hyvät liikenneyhteydet, lasten kohtuulliset koulumatkat, kaupat lähellä, ym.

Vierailija
5/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on sijainniltaan TOP 1 paikka asunnolle?

Vierailija
6/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset arvostaa eri asioita asunnon sijainnissa. Toiselle on tärkeää, että hyvä kauppa, vaatekauppa, teatteri, kahvila ja ravintola ovat lähellä. Toinen taas arvostaa sitä, että asuu keskellä ei mitään kaukana kaikesta ja voi alasti hillua pihalla ja katsella ikkunasta peuroja.

Vierailija
7/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varmasti sen voi sanoa sadalla eri tavalla, ja varmasti joka päivä niitä kaikkia jonkun suusta kuuleekin. "Sijainti on tärkein asia asuntoa valittaessa", "sijainti on tärkein asia joka määrittää asunnon hintaa" jne. Tuo nyt on vain yksi sanonta: "kolme tärkeintä asiaa kiinteistöbisneksessä ovat sijainti, sijainti ja sijainti".

Vierailija
9/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on ihan mukava sanarimpsu. Mun toiveet kun on jotain muuta kuin valtaosalla, niin minä saan unelmieni asunnot halvalla. Eikä ole tähän asti ollut ongelmia perheen viihtymisessä.

Vierailija
10/37 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:50"]

Mulle se on ihan mukava sanarimpsu. Mun toiveet kun on jotain muuta kuin valtaosalla, niin minä saan unelmieni asunnot halvalla. Eikä ole tähän asti ollut ongelmia perheen viihtymisessä.

[/quote]

Ja se sanonta on totta sinunkin kohdallasi: valtaosan silmissä epähaluttava sijainti on sinun lottovoittosi, koska se on sinulle erittäin mieluinen sijainti ja mahdollistaa sinulle unelmiesi asunnot halvalla. Tärkein asuntosi valintaperuste on siis ollut sijainti.

Vierailija
11/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistökaupoissa se tarkoittaa, että hyvä sijainti on asunnon tärkein myyntivaltti. Vaikka olisi kuinka upea talo jossain keskellä metsää ja kaukana palveluista, on turha haaveilla tekevänsä tiliä sillä.

Vierailija
12/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia kolmen sanan rimpsuja käytetään ilmaisemaan, että joku tietty asia on ylivoimaisen tärkeä. Esimerkiksi asunnon hinnassa juuri tuo sijainti. Ja Suomen turvallisuushaasteissa Venäjä.

Vierailija
13/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sijainti tarkoittaa hyviä julkisia liikenneyhteyksiä, koulun, päiväkodin, kaupan ym läheisyyttä (kävelyetäisyyttä).

Vierailija
14/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta entä jos on ostamassa? Mikä merkitys silloin on sijainnilla?

Vierailija
15/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 14:30"]

[/quote]

Ihan sama merkitys. Ei kannata ostaa huonolla sijainnilla vaikka olisi kuinka kiva asunto. 

Vierailija
16/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 14:30"]

[/quote]

No tietysti sitä, että asunnosta, jonka sijainti on hyvä, joutuu pulittamaan enemmän kun vastaavasta, jonka sijainti on huono.

Vierailija
17/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kannattaa miettiä myös jokunen vuosi eteen päin sitä sijaintia. Taaperot vielä viihtyy siellä metsän keskellä, mutta teinit ei.

Vierailija
18/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 14:33"]

Ja tosiaan kannattaa miettiä myös jokunen vuosi eteen päin sitä sijaintia. Taaperot vielä viihtyy siellä metsän keskellä, mutta teinit ei.

[/quote]

Sitten kannattaa muistaa myös se, että se teini-ikäkin on vain ohimenevä kausi, ihan niinkuin taaperoikäkin. Että mielestäni sille ei kannata antaa painoarvoa sen enempää. Teinit on sitäpaitsi kohta aikuisia ja muuttavat pois kotoa.

Vierailija
19/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä fraasi on alunperin koskenut yrityksen, esimerkiksi kaupan tai ravintolan sijaintia.

Vierailija
20/37 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 14:29"]

Hyvä sijainti tarkoittaa hyviä julkisia liikenneyhteyksiä, koulun, päiväkodin, kaupan ym läheisyyttä (kävelyetäisyyttä).

[/quote]

Hyvä sijainti tarkoittaa myös sitä, mitä ikkunoista näkyy ja miten esim. talo ja piha asettuu naapureihin nähden ja ketä naapureina on. Jos aidan takana on teollisuusalue tai kaatopaikka, niin sijainti ei ole hyvä. Päättyvän kadun päässä on rauhallisempaa kuin valtaväylän varrella, vaikka siinä olisikin hyvät kulkuyhteydet. Jos ikkunan takana kahden metrin päässä on rautatie, niin sijainti ei ole hyvä.

Sijainti on tärkeä siksi, että sitä ei voi muuttaa. Keittiön rumat kaapit voi vaihtaa ja saunan voi remontoida ja kaakelit vaihtaa mieleisekseen, mutta sitä teollisuusaluetta aidan takaa ei voi siirtää mihinkään.