Onko Disney huvipuistoja muualla kuin Anaheimissa Yhdysvalloissa?
Lapsia kiinnostaisi päästä isompaan teemahuvipuistoon mutta itse en viitsisi sen takia lähteä meren toiselle puolelle. Tarkoitus ei myöskään ole siis mennä nyt kun on korona vaan vasta tulevaisuudessa kun huvipuistot ovat taas auki.
Kommentit (26)
Orlandossa, ison veden takana. Pariisissa kolmas. Turhia paikkoja. Ei kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Orlandossa, ison veden takana. Pariisissa kolmas. Turhia paikkoja. Ei kannata mennä.
Oon käynyt kaikissa. Orlandon puistot ovat parhaat
Floridan on kattavin ja siellähän on huvipuiston lisäksi myös Downtown Disney, Epcot Center ja elokuvastudiot.
Huvipuistona Disney World tai Land eivät ole läheskään yhtä hyviä kuin vaikka Six Flags -puistot. Niiden vuoristoradat ovat parhautta, vaikka valikoima puistosta toiseen vaihteleekin.
Euroopassa ei juurikaan ole huvipuistoja. Särkänniemi, Linnanmäki ja Powerpark Suomessa, Gröna Lund Ruotsissa, Lego Land Tanskassa ja Euro Disney Pariisissa. Enempää ei taida olla eikä edellä mainitutkaan ole kaksisia.
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa
Sen nimi on Pariisin Disneyland mutta reissatessani puolisoni kanssa sinne huomattiin ettei se olekaan Pariisissa vaan kaupungin vieressä rajan toisella puolella jonne pääsee junalla. Googlatkaa vaikka
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa ei juurikaan ole huvipuistoja. Särkänniemi, Linnanmäki ja Powerpark Suomessa, Gröna Lund Ruotsissa, Lego Land Tanskassa ja Euro Disney Pariisissa. Enempää ei taida olla eikä edellä mainitutkaan ole kaksisia.
Olen kuullut hyvää myös Europa Parkista Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
google auttaa mutuilun sijaan
https://www.europeanbestdestinations.com/top/best-amusement-parks-in-eu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa
Sen nimi on Pariisin Disneyland mutta reissatessani puolisoni kanssa sinne huomattiin ettei se olekaan Pariisissa vaan kaupungin vieressä rajan toisella puolella jonne pääsee junalla. Googlatkaa vaikka
Totta, Disneyland Paris on itse asiassa Marne-la-Valléessa. Kulkuyhteys Pariisiin on helppo ja hyvä, mutta onhan se ikävää Disneyssa työskentelevälle, kun ei edes vapaapäivinä meinaa jaksaa matkustaa tuntia hääräämään suurkaupungissa. Monet siis toki matkustavat tuon junamatkan päästäkseen Pariisiin, mutta itse en juuri koskaan jaksanut.
Olin töissä Disneylandissa vuoden, mutta Pariisissa tuli nähtyä vain ne suurimmat nähtävyydet oikeastaan silloin, kun suomalaisia ystäviä ja sukulaisia oli kyläreissulla.
Suosittelen Port Aventuran huvipuistoa, se sijaitsee sopivan lähellä Barcelonaa. Alueella on hotelleja, vesipuisto ym. Lapset tykkäsivät tosi kovasti, ikähaitari heillä 7-16 v, kaikille löytyi jotakin. Paljon laitteita, alueet jaettu eri teemoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa
Disneyland on Anaheimissa, Floridassa. Pariisissa sijaitsee Euro Disney.
Odota hetki. Eiköhän Disney kohta osta jonkun näistä kotimaisista huvipuistoista. Kaiken muunhan ne on jo melkein ostaneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Pariisin lähellä on myös Astérix Park eli joku Astérix ja Obélix - huvipuisto. Hampurissa on myös joka huhtikuussa ja elokuussa järjestettävä Hamburger Dom-niminen "huvipuisto" tai tivoli ja unohdit kans Kööpenhaminan kuuluisan Tivolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa
No kyllähän sen kaikki tietää. Ap ei ehkä tosin.
Pariisissa