Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista paikka asua Espoon Suvela, Espoon keskus, Muurala?

Vierailija
02.12.2013 |

Kiitos vastauksista:)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseita.

Vierailija
2/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurala noista rauhallisin, mutta palveluja huonosti; siellä on lähinnä LIDL ja ABC. Kävellen melko pitkä matka junalle ainakin lapsen kanssa. Bussiyhteydet yllättävän kehnot. Espoon keskus on levotonta aluetta kuten kaikki Espoon radanvarsipaikat. Paljon maahanmuuttajia, kaupungin vuokra-asuntoja, juoppoja, Espoon rumimpia alueita. Suvelassa on sekä kamalia vuokrakasarmeja että hieman viihtyisämpiä pientalo- ja rivitaloalueita. Jos noista joku olisi pakko valita, niin Muurala, mutta mihinkään noista en itse muuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki katsotut asunnot ovat rivitaloja (aso-asuntoja). Hmm...pitää miettiä, asunnot kivoja, mutta kyllä haluan, että paikka ei ole levotonta kun perheessä 8 vuotias koululainen myös. Kiitos vastauksesta.

Vierailija
4/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela on Espoon väkivaltaisin lähiö. Espoon keskus on myös rauhatonta aluetta. Muuralasta en tiedä, mutta lähistöllä olevat paikat vaikuttavat myös sinne. Eivät ole ainakaan mitään lapsiperheen unelmapaikkoja. Paljon maahanmuuttajia, alkoholiongelmia yms.. Asian voi tarkistaa vaikka poliisilta. Alueen halvemmat asuntojen hinnat näkyvät selkeästi siinä, että kukaan ei halua asua siellä ellei ole pakko. Vähän kun lähtee Länsiväylän/Helsingin suuntaan niin paljon parempia paikkoja löytyy mm. Latokaski, Tillinmäki, Nöykkiö jne.

Vierailija
5/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä haluaako lapsensa kouluun, jossa on valmiiksi jo paljon ongelmia. Niitä nimittäin löytyy ko. alueen kouluista johteun em. syistä ja asukasrakenteesta. Omia lapsiani en siellä kasvattaisi. Helsingissä samanaista löytyy lähinnä Meri-Rastilasta ja Kontulasta.

Vierailija
6/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko katsoa myös Kauklahti? Sieltäkin on junalla hyvät yhteydet ja paikka hieman paremmassa maineessa kuin Espoon keskus. 

Vierailija
7/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tää nyt on joku vitsi?

kukaan, siis K U K A A N ei muuta noihin paikkoihin ellei ole pakko.

Vierailija
8/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Muuralassa, tosin vasta kolme kuukautta asuttu ja on todellinen lintukoto. Tiedän, että Espoon keskus ja Suvela on karseita alueita, mutta ei se tänne meille näy. Juna-asemalle kävelee 20 minuuttia vaunujen kanssa, bussilla menee 5 min. Kaupoille on matkaa, mutta ruoka ym. ostokset meillä hoidetaan isoissa marketeissa.

Vierailija
9/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla erilainenkin vastaus. Minulla ei ole ajokorttia, joten kulkisin työmatkat julkisilla, miehellä auto ja yhdessä käydään kaupoilla. Espoonkeskuksessa olen käynyt ja ei näytä kovin kaksiselta, mutta en tunne lähialueen asuinpaikkoja. Minua kiinnostaa alue, sillä molemmille tulisi lyhyet työmatkat ja asunnot ovat edullisia. Eli uskallan varata näyttöaikaa:)

Vierailija
10/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä edellä vastanneista on asunu em. paikoissa, eikä vaan toista kuulemansa? Oon ite asunu koko elämäni Espoon keskuksen alueella (Muurala & Suvela), ja ei täällä todellakaan oo sellasta kuin väitetään. Ihan rauhallista on ollut. Jotain häiriöitä saattaa tulla jos asuu jonkun (ylä)koulun vieressä, mutta ei kyllä muuten (ainakaan oman kokemuksen mukaan). Suvelan alue on kyllä aika ankea, siitä oon samaa mieltä, mutta väkivaltaan en oo kertakaan törmänny. 

Noista kolmesta Muurala on se lapsiystävällisin, joten kannattaa ainakin käydä tutustumassa. Alueen kouluissa (eikä sen puoleen edes Suvelan) oo mitään moitittavaa, vaikka joku niin väittikin. Ainakin niissä kouluissa, jotka oon ite käyny on ollu hyvät opettajat ja viihtyisää, eikä sen isompia ongelmia kuin jonkun muun alueen kouluissa. 

Vierailija
11/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asoja on paremmillakin alueilla, pieni kiva koulukin lähellä, jos tänne satut eksymään :)

ps. Pari rivari-asoa just nyt vapaana tuossa lähellä!

Vierailija
12/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sillä on eroa, asuuko vuokralla vaiko omistusasunnossa. Kaverini mies osti Suvelasta kakkosasunnon ja kovasti on ollut tyytyväinen alueeseen.

Vierailija
13/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Kauklahtelaisena suosittelisin ap:tä tutkimaan Kauklahden asuntotarjontaa, alue on mielestäni viihtyisämpi kuin Suvela tai Espoon keskus, ja palveluiltaan taas Muuralaa parempi. Alueelle ollaan rakentamassa paljon uusia aso-asuntoja, ja tulossa on uusi kauppakeskus ja pari muuta ruokakauppaa. Lisäksi alueella on leipomo, apteekki, kampaamoja yms palveluja.

Vierailija
14/14 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä vain niiltä jotka oikeasti asuvat näissä paikoissa. Itse olen asunut kohta 6 vuotta Sunassa Suvelan eteläpuolella. Ei ole mitään valittamista näissä seuduissa. Aivan tavallisia Espoon lähiöitä. Baarien lähellä ja vuokrataloissa voi olla vähän levottomampaa, mutta niin on kaikkialla tällaisissa paikoissa. Keskuspuisto on lähellä, Espoon keskuksessa on hyvin palveluita eivätkä liikenneyhteydetkään ole kehnot. Ja kiitos huonon maineen, neliöt on halpoja :)