Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä äiti voi tehdä mammalomalla?

Vierailija
02.12.2013 |

Olen raskaana ensimmäistä kertaa. Mitä työmahdollisuuksia on äidillä, joka hoitaa  täyspäiväisesti kotona pientä vauvaa (2-3- vuotiaaksi asti ajattelin hoitaa) jos ei halua elää kokonaan miehen rahoilla? Ei tunnu reilulta, että mies joutuisi maksamaan sekä minun, että lapsemme elämisen yksinään, haluaisin itsekin osallistua kustannuksiin jotenkin, mutta miten? Miten olette itse ratkaisseet asian?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olet ammatiltasi?

Vierailija
2/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla töissä, ihan perusduunari

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vois olla sitten suht helppo saada jotain keikkavuoroja illalla tai viikonloppuna? Mä oon kielenkääntäjä, teen niitä hommia kotihoidon ohessa (teen siis muutenkin töitä kotona) ja lisäksi opetan vähän kansalaisopistossa.

Vierailija
4/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman ajanhan saat äitiyspäivärahaa. Hoitovapaalla voit tehdä ihan mitä lystää.

Vierailija
5/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä waimo on tehnyt sunnuntaikeikkatyötä kolmen lapsen kohdalla. Sunnuntai siksi, että tukipäivät ovat kai Ma-La.

Vierailija
6/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No henkilökohtaisesti meillä ratkaistiin asia niin, että talous on yhteinen ja lapset on katsottu yhteiseksi projektiksi, josta aiheutuvat kustannukset kuuluvat kummallekin. Minä olin hoitovapaalla sillä korvauksella, jonka siitä saa ja elettiin miehen tuloilla.

Jos tuloja haluaa saada, niin ainoa fiksu tapa lienee tehdä jotain keikkaa viikonloppuisin, jos mies on silloin kotona. Tai jos on käytettävissä isovanhemmat lasten hoitoon, niin miksei vaikka viikollakin. Ravintola-alalla, kaupan alalla ja hoitoalalla lienee hyvät mahdollisuudet keikkailuun.

Vierailija
7/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:29"]

Meillä waimo on tehnyt sunnuntaikeikkatyötä kolmen lapsen kohdalla. Sunnuntai siksi, että tukipäivät ovat kai Ma-La.

[/quote]

Voi tehdä myös äitiyspäivärahapäivinäkin töitä, mutta niiltä päiviltä saa sitten minimipäivärahan käsittääkseni. Äitiysrahakauden jälkeen sitten voi tehdä töitä vaikka kaikki illat ja viikonloput ja nostaa hoitorahaa jos lapset pystyy hoitamaan ilman kunnallista päivähoitoa.

Vierailija
8/8 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:43"]

No henkilökohtaisesti meillä ratkaistiin asia niin, että talous on yhteinen ja lapset on katsottu yhteiseksi projektiksi, josta aiheutuvat kustannukset kuuluvat kummallekin. Minä olin hoitovapaalla sillä korvauksella, jonka siitä saa ja elettiin miehen tuloilla.

Jos tuloja haluaa saada, niin ainoa fiksu tapa lienee tehdä jotain keikkaa viikonloppuisin, jos mies on silloin kotona. Tai jos on käytettävissä isovanhemmat lasten hoitoon, niin miksei vaikka viikollakin. Ravintola-alalla, kaupan alalla ja hoitoalalla lienee hyvät mahdollisuudet keikkailuun.

[/quote]

Sama ajatus meillä. Mutta lisätienestit on hyvä juttu, ja musta on oikeasti mukavaa tehdä töitä. Pelkkä kotona oleminen on vähän puuduttavaa.

4