Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsenäisyyspäivän juhlia jännittävä nelosluokkalainen.

Vierailija
02.12.2013 |

Jännittää huomisia juhlia niin että maha on kipeä. Jännittänyt jo muutamia päiviä. Ei haluaisi mennä. Ei osaa tarkalleen sanoa mikä jännittää. Ilmeisesti uusi tilanne jne. Melkein itkua vääntää ja kyselee onko pakko mennä.

Mielestäni tilanteita on vaan kohdattava. Olen näin itsekin tehnyt. Olen itekin outoja/uusia tilanteita jännittävä. En toki ole sitä lapselle ikinä näyttänyt eikä ulkopuolisten mukaan se edes näy.

Ens yö taitaa olla uneton meillä. Mitä tekisit tässä tilanteessa? Olemme toki keskustelleet mitä siellä mahdollisesti tapahtuu jne mutta jännittää ja pelottaa silti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos joku voisi antaa vinkkejä miten toimisin. Ap

Vierailija
2/5 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapseni että uusiin tilanteisiin on vaan mentävä. Ainoa vinkkini on että juttele asiasta. Kysele että mikä jännittää, mitä pelkää että tapahtuu, mikä olisi pahin mitä voisi tapahtua ja mikä olisi parasta, olen kertonut omista mokistani ja siitä että aikuisetkin jännittää. Olen tarjoutunut tulemaan mukaan, tosin tämä vaihtoehto on aina sitten lapsen puolesta lopulta tyrmätty ;-) Aina olen antanut sen vaihtoehdon että saa soittaa äidille kesken kaiken hakemaan pois (mikäli tilaisuuden luonne niin sallii) mutta kertaakaan ei ole soittoa tullut. On muisteltu onnistuneita tilanteita - että vaikka  jännitti kovasti niin olikin kivaa jne. Mielestäni tärkeintä on että lapsen tunnetta ei saa mitätöitä mutta ei saa antaa luistaakaan tilanteesta koska muuten kynnys nousee korkeammalle.

Nyt lapseni (kans 4.luokkalainen) menee uusiin tilanteisiin, jännittää mutta menee ja joka kerta toteaa että olipa hyvä että meni koska muuten kaikki hauska olisi jäänyt väliin. Päälle tulee äidin kehut :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysellyt mikä jännittää jne mutta ei itsekään osaa sanoa. Sanoo vaan että pelottaa ja jännittää. Tuntuu että ahdistuu vaan enemmän kun kyselen. Sanoo ettei halua mennä.

On ollut kiusaamista koulussa eikä hänellä oikeen ole kavereita. Arka siis on. Opekaan ei oikein välitä.

Itse en voi/ saa mennä mukaan eikä heillä saa puhelimia olla mukana. Hankaloittaa hieman tilannetta.

Ap

Vierailija
4/5 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko voinut/voisiko vielä jutella jo jonkun edellisinä vuosina juhlissa olleiden kanssa, mitä siellä tehdään jne.

Mä laittaisin kuitenkin lapsen juhliin, jännitti kuinka paljon tahansa. Mikään kauhea paikkahan se ei ole, ja näillä juuri kerätään niitä onnistumisia: "Huh, kauheaa oli mennä ja jännitti, mutta menin ja selvisin siitä. Itseasiassa oli ihan kivaa."

Vierailija
5/5 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tunne ketään joka oli viime vuonna ollut, joten ei oikein ole ketään keneltä kysyä neuvoa ja kokemuksia. Yritin opelta kysyä, mutta vastausta en ole saanut. Ei kai tiedä itsekään.

Huomenna lähtee siis huonovointinen ja itkevä lapsi juhliin. Sanoin, että voi mennä open luo puhumaan juhlissa jos jännittää/pelottaa. Lapsi sanoi ettei se välitä ja häätää pois. Näin on aiemminkin käynyt.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi