Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox unilääkkeenä, vaikuttaako vielä seur. Päivänä?

Vierailija
02.12.2013 |

Tai siis kuinka kauan sen vaikutus kestää ja jos ottaaa illalla, onko vielä seuraavana päivänä jotenkin toistatoinen? Kun pakkausselodteessa asnotaan, että autolla ei saa ajaa, niin koskeeko se myös unilääkekäyttöä vai vain ahdistuslääkkeenä käyttöä (jolloin sitä varmaan otetaan päivälläkin?)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkausseloste sanoo:

"Opamox heikentää suorituskykyä liikenteessä ja erityistä tarkkaavaisuutta vaativissa tehtävissä 

erityisesti hoidon alussa, joten autolla ajoa ja koneiden käyttöä tulee välttää. 

Kun Opamoxia käytetään unilääkkeenä, on nukuttava riittävästi. Opamox saattaa silti aiheuttaa 

uneliaisuutta seuraavana päivänä ja heikentää reaktiokykyä. 

"

Itse olen käyttänyt Opamoxia vuosia, ja nykyisin toista bentsoa, ahdistus- ja paniikkihäiriöön. Minulla lääke ei käyttämänäni annoksena vaikuta haitallisesti toiminta- tai ajokykyyn. Ajan päivittäin autoa. 

Mutta suosittelisin ottamaan ekan lääkkeen vaikka ennen vapaapäivää, niin että tiedät miten sinulle määrätty annos vaikuttaa. Voi nimittäin olla, että tottumattomana jää päiväväsymystäkin alkuun jos otat nukahtamiseen riittävän annoksen lääkettä illalla. Tai että olet tokkurainen ja sekava aamulla. Yleensä nuo oireet vähenee kun kroppa tottuu lääkkeeseen.

Vierailija
2/2 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäisillä käyttökerroilla se aiheutti tokkuraisuutta vielä seuraavanakin päivänä. Sellaista, että rutiinityöt hoituivat, mutta autolla en olisi lähtenyt ajamaan. Muutaman kerran jälkeen ilmeisesti tottumus kasvoi ja tuo jälkiolotila lieveni.

Ellei ole ihan pakko, niin en ainakaan ensimmäisen käyttökerran jälkeen lähtisi heti auton rattiin. Testaa ensin, että miten lääke vaikuttaa, ja sitten osaat arvioida paremmin ajokykyäsi. Kolmiohan ei tarkoita, että ajaminen on ehdottomasti kielletty, vaan että sinulta vaaditaan nimenomaan erityistä tarkkaavaisuutta, jotta lääkkeen vaikutuksista ei aiheudu lisäriskiä liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi