Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai tuon ikäistä tarvitse imettää kaupan lattialla

Vierailija
26.09.2020 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000006648488.html Joo tällaista amerikkalaisklikkiuutisointia mutta oikeasti miten tuohon voi samaistua?

Olen itse imettänyt missä vain - mutta vauvaa. Eikö tuon ikäiselle voi sanoa että odota kotiin niin saat tissiä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisen imettäminen ei ole terveyssyistä enää mitenkään perusteltavissa, saa maidosta raskasmetalleja ja ympäristömyrkkyjä, muuten maito on ravintopitoisuudeltaan lähinnä vettä. Mutta jos äipät haluavat pitää lapset kiinni itsessään kouluikään asti niin mikäpä siinä.

Vierailija
2/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan pientä vauvaa saa mielestäni imettää vaikka presidentin linnassa. Vauva syö kun sillä on nälkä ja piste! Mutta tuon ikäiselle lapselle voi hyvin sanoa että odota että päästään autoon/kotiin. Jos on nälkä, niin voi tarjota vaikka porkkanaa, banaania, välipalakeksiä jne. koska tuon ikäinen elää ihan normi ravinnolla eikä tarvitse rintamaitoa. Jos nousee älämölö siitä ettei saa tissiä just-heti-nyt niin sitten on kasvatuksessa vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsoin ihan samaa, luulin ensin että muksu kiukuttelee mutta kun suurensin kuvaa, että Mitäh. Keskellä kaupan lattiaa ja noin iso muksu.

Vierailija
4/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja onko toi tissi pakko pullauttaa kokonaan pihalle...

Vierailija
5/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo poika neljä??? Lapsiparka! Tullaan kiusaamaan noista kuvista parin-kolmen vuoden kuluttua. Kiva mamma kun nolaa ymmärtämättömän lapsensa somessa.

Vierailija
6/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma on sekaisin. Ei lapsi.

Vierailija
7/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan lattialla ei imetetä edes vauvaa.

Vierailija
8/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuvien postaaminen someen pitäisi kieltää.

Vierailija
9/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka olen itse taaperoimettäjä ja pitkän imetyksen puolesta, niin onhan tuo vähän erikoista, että tuon ikäistä ihan noin kesken kauppareissun pitäisi imettää.

Olisi ihan hyvä oppia odottamaan ja sietämään vaikka sitten sitä pientä nälkääkin, että pääsee edes kaupasta ulos. Tuon ikäinen ymmärtää kyllä kun selittää, eikä traumatisoidu siitä että joutuu odottamaan hetken. Vaikka imetys rauhoittaakin, niin 4-vuotiaan olisi hyvä opetella myös muita rauhoittumiskeinoja.

Vierailija
10/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka olen itse taaperoimettäjä ja pitkän imetyksen puolesta, niin onhan tuo vähän erikoista, että tuon ikäistä ihan noin kesken kauppareissun pitäisi imettää.

Olisi ihan hyvä oppia odottamaan ja sietämään vaikka sitten sitä pientä nälkääkin, että pääsee edes kaupasta ulos. Tuon ikäinen ymmärtää kyllä kun selittää, eikä traumatisoidu siitä että joutuu odottamaan hetken. Vaikka imetys rauhoittaakin, niin 4-vuotiaan olisi hyvä opetella myös muita rauhoittumiskeinoja.

Eihän nelivuotias ole enää edes taapero vaan leikki-ikäinen. Tuskin tuossa nyt on edes kyse että lapsi olisi nälkäinen? Omalla nelivuotiaalla ei kyllä nälkä nesteellä lähde.

Vierailija
11/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tuo oikeasti haittaa viesteistä jo näkee ketkä sitä koulukiusaamista lapsiinsa istuttaa. Nämä someakkamäkättäjät kyllä löytää jokaisesta asiasta natkutettavaa ja varmasti kertovat lapsilleen ja lapsenlapsellineen että jos näet kavereistasi tälläisiä kuvia netissä mene heti haukkumaan niinkuin minäkin teen.

Vierailija
12/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan miten käy jos lasta imetetään niin pitkään että pysyviä muistoja alkaa jo syntyä? Jääkö äidin tissin imeminen mieleen ihan "kivana" muistona, voiko siitä tulla jotain traumoja vai onko jokin mental block että tuollaiset muistikuvat pyyhkiytyvät mielestä iästä huolimatta?

Itse ainakin olen iloinen ettei minulla tällaisia muistoja ole, saati julkiselta paikalta ja iltalehtiin kuvattuna...

Vierailija
13/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan miten käy jos lasta imetetään niin pitkään että pysyviä muistoja alkaa jo syntyä? Jääkö äidin tissin imeminen mieleen ihan "kivana" muistona, voiko siitä tulla jotain traumoja vai onko jokin mental block että tuollaiset muistikuvat pyyhkiytyvät mielestä iästä huolimatta?

Itse ainakin olen iloinen ettei minulla tällaisia muistoja ole, saati julkiselta paikalta ja iltalehtiin kuvattuna...

Todennäköisesti kyseinen poika tykkää vanhempana imeä muidenkin naisten tissejä, tissifetissihän siitä syntyy.

Vierailija
14/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tientukko. Voi saatana mikä maailmannapa, lapsi oman egon pönkikkeeksi.

Vierailija
15/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Vauvaa ei tarvitse mennä lattialle imettämään. Noin isoa kakaraa ei enää pitäisi imettää. En vaan tajua miksi kukaan imettää enää lasta jonka vauvaikä on mennyt aikoja sitten.

Vierailija
16/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kyseinen poika tykkää vanhempana imeä muidenkin naisten tissejä, tissifetissihän siitä syntyy.

Tissifetistit on pahoja, vaarallisia. Kukaan nainen ketä on katseella tai muuten ahdisteltu, ei pidä tissien tuijottelusta.

Vierailija
17/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini sanoi, että jotkut naiset kiihottuu, kun lapsi imee nänniä.

Vierailija
18/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi SAA-TA-NA!

Ällöttävää. Kas kun ei väännä paskoja siihen lattialle - "Tämä kun on NIIN luonnollista, oijjoi sentään!"

Vierailija
19/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se paljasteluhalu pitää tyydyttää. Imetys on siihen hyvä tekosyy. Voi imettää vaikka 12 vuotiaaksi asti, niin saa esitellä tissejään julkisesti.

Vierailija
20/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kolme lasta pienellä ikäerolla ja jopa nelivuotiastakin olen imettänyt. Mutta enpä voi silti samaistua mitenkään. Ei ole koskaan tullut tarvetta tukkia kaupan käytävä ja imettää tissit paljaana likasella lattialla leikki-ikäistä. Edes vauvaa en ole imettänyt niin. Vaikka välillä olisikin kaoottisia tilanteita, niin kyllä silti on tullut mahdollisuus siirtyä edes hiukan syrjään imettämään vauvaa ja taaperolle voi todeta, että tissiä saa vaikka vasta kotona. Nyt näyttää lähinnä vain siltä, että lapset vie äitiään kuin litran mittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi