Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltavirkkujen pitäminen laiskana

Vierailija
26.09.2020 |

On alkanut ärsyttää tämä oletus. Jos olet luontaisesti iltavirkku ja menet nukkumaan 00.00-1.00 maissaja tykkäät nukkua sitten tyyliin 10.00 asti ja vkloppuisin menet myöhemmin nukkumaan ja nukut vielä pidempää niin sinua pidetään laiskana. Vaikka tosi asia on se, että itse olen sitten iltapäivällä/illalla energisimmillani ja saan silloin paljon aikaan, kun aamuvirkut on jo väsähtäneitä eivätkä jaksa mitään enää. Miksi olen siis laiskempi, jos hoidan hommat vaan myöhemmin kuin aamuvirkut?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole laiskempi. Älä usko kaikkea, mitä sulle väitetään.

Vierailija
2/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt siis työttömänä ja yksi iso ja yksi harva ilo on tällä hetkellä, että saan mennä oman rytmini mukaan nukkumaan ja herätä ilman kelloa. Ja ennen kuin joku älähtää niin kyllä haen aktiivisesti töitä ja arkena pyrin kyllä nousemaan suht ajoissa mikäli odotettavissa olisi puheluja työhaastatteluista, joita tosin ei ole vielä hirveästi kuulunut. En ole mielestäni laiska vaan sen takia, että luontainen rytmini on erilainen kuin aamuvirkuilla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta yhtään mitä mieltä muut ovat. Työni on sellaista, että voin tehdä mihin aikaan tahansa, kunhan on ennen deadlinea valmis. On virkeimmilläni yöllä, joten teen silloin töitä. Käyn 2-3 aikaan nukkumaan ja herään 10 jälkeen.

Jos minun pitäisi tehdä töitäni 8-16, ei tulisi mitään. Ensimmäiset 4h menisi heräämiseen.

Vierailija
5/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ymmärtää se näkökulma, että ilta- ja yötyöläisiäkin tarvitaan eli meistä iltavirkuista on hyötyä.

Vierailija
6/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah oon itse aina pitänyt nimenomaan aamuvirkkuja laiskana! Ne ei koskaan jaksa nähdä illalla tai sitten hirveä kiire ehtiä tekemään muita asioita ennen nukkumaanmenoa. Mun mielestä vähän laiskaa mutta kai ne sitten aamulla töissä saa enempi aikaiseksi. Kotona tai sosiaalisesti ei

Vierailija
7/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta yhtään mitä mieltä muut ovat. Työni on sellaista, että voin tehdä mihin aikaan tahansa, kunhan on ennen deadlinea valmis. On virkeimmilläni yöllä, joten teen silloin töitä. Käyn 2-3 aikaan nukkumaan ja herään 10 jälkeen.

Jos minun pitäisi tehdä töitäni 8-16, ei tulisi mitään. Ensimmäiset 4h menisi heräämiseen.

Joo itekin olen päättänyt olla välittämättä. Tänään vaan viimeksi kuullut, että minun olisi hyvä herätä kello 8 arkena.. Ja tämä tietysti aamuvirkun suusta. Miksi ihmeessä minun pitäisi herätä 8? Ihan samalla tavalla saan asiat hoidettua päivän aikana vaikka heräsinkin kello 10. Ap

Vierailija
8/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää aina se numeron tekeminen asiasta aamuvirkun toimesta.

Iltavirkku herää klo 10, ja aamuvirkku alkaa päivitellä "no niin, noustiinhan sitä! Minä oon jo ehtinyt lukea lehden, siivota, käydä lenkillä ja Maisankin kanssa soiteltiin."

Niin, sitten? Mitä kaikkea minä ehdinkään tehdä illalla, kun sinä torkahtelet tv:n ääreen.

Vierailija
9/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on iltavirkkuja. Maailma pyörii aamuvirkkujen mukaan koska keskimäärin päättäjiksi päätyy enemmän aamuvirkkuja. Ennen vanhaan jouduttiin heräämään aikaisin jotta kaikki hengissä pysymis pakkopeltotyöt yms. ehdittiin ja tämä vanhanaikainen ihanne on jäänyt kulttuuriimme. Lisäksi luolaihmisaikaan suurin osa joutui valvomaan vartioidakseen heimoaan yön vaaroilta ja vain vähemmistö, eli "tärkeimmät" saivat aina nukkua ja nämä muonaiset tavat porautuivat geeniperimäämme.

Vierailija
10/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta yhtään mitä mieltä muut ovat.

Tämä ei varmaankaan ollut ap:n pointti, vaan se että mistä tällainen ajatus tulee? Mikä logiikka siinä on? Jos nukut myöhään, olet laiska. Jos menet aikaisin nukkumaan, et ole laiska. Vaikka molemmissa tapauksissa nukuttaisiin yhtä monta tuntia vuorokaudessa ja tehtäisiin myös töitä ym. saman verran. 

Vierailija
11/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omassa tuttavapiirissä iltavirkkujen illat (ja yöt) kuluu lähinnä telkkarin edessä. Ei ne koskaan saa mitään aikaan ja ihmettelevät miten minä ehdin niin paljon kaikenlaista. Kyllähän sitä ehtii, jos aamuyhdeksältä on jo kympin juoksulenkki tehty ja koko päivä on vielä edessä.

Vierailija
12/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tein tuollaista 8-16 työtä ja aamun pari - kolme ekaa tuntia meni aivan sumussa. Meillä oli vielä pakko melkein aina aloittaa kello 8 palavereiden takia. Toisaalta välillä kun sai aloittaa vasta 9 niin monesti tein ahkerasti töitä vielä kello 16-18 aikoihin, kun aamuvirkut oli luovuttanu jo ajat sitten. Että kuka on ahkera?

Vierailija
13/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo aamuvirkut on hirveän ärsyttäviä illanvietoissa. Ihan nuupahtaneita jo klo 22 ja kotiin lähdössä kun muun juhlaväen ilo on ylimmillään.

Vierailija
14/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette laiskoja. Menisitte nukkumaan ihmisten aikaan ettei muiden tarvitse tehdä töitä puolestanne.

Vierailija
15/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, omassa tuttavapiirissä iltavirkkujen illat (ja yöt) kuluu lähinnä telkkarin edessä. Ei ne koskaan saa mitään aikaan ja ihmettelevät miten minä ehdin niin paljon kaikenlaista. Kyllähän sitä ehtii, jos aamuyhdeksältä on jo kympin juoksulenkki tehty ja koko päivä on vielä edessä.

Miten voit tietää tuttavasi päivärytmit noin tarkkaa? Että katsovat aina telkkaria vain? Joo olen iltavirkku ja katson itsekin tv tä kun olen tehnyt sitä ennen illalla hommiani, kun monesti aamuvirkut väsähtäa jo siinä iltapäivästä. Eihän iltaisin television katselukaan tee ihmisestä laiskaa.

Vierailija
16/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää aina se numeron tekeminen asiasta aamuvirkun toimesta.

Iltavirkku herää klo 10, ja aamuvirkku alkaa päivitellä "no niin, noustiinhan sitä! Minä oon jo ehtinyt lukea lehden, siivota, käydä lenkillä ja Maisankin kanssa soiteltiin."

Niin, sitten? Mitä kaikkea minä ehdinkään tehdä illalla, kun sinä torkahtelet tv:n ääreen.

Joo, tätä on kuultu vanhempien suusta, samoin kaverin suusta joka herää lasten kanssa kuudelta aamulla.

Vierailija
17/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tosiaan maatalousyhteiskunnan ajalta, silloin aamutyöt oli tärkeitä. Nykyään ei tietenkään samanlaista merkitystä, monessa työssä iltavirkku pärjää aamuvirkkua paremmin.

Vierailija
18/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahkeruus tai laiskuus riipu kellonajasta. Ja ihan turha aamuvirkkujen/iltavirkkujen toisiaan on mollata.

Vierailija
19/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on aina herännyt kovin aikaisin ja ai että teininä ärsytti, kun oli viikonloppuaamu ja isä kolisi tiskikoneen parissa tai imuroi joskus aamutuimaan. Toisinaan kilisi astiat siihen malliin, että mietin tekeekö tahallaan niin ei penskat nuku liian myöhään. Ai autuutta, jos isälle sattui aamuvuoro viikonloppuun ja sai nukkua ihan rauhassa!

Vierailija
20/94 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen nukkumaan yhdeksältä ja herään joskus klo 11 kun on yks helvetin lääke. Jos ottasin sen myöhemmin ja menisin myöhemmin nukkumaan, heräisin vasta joskus yhden kahden aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän