Mies nostaa yhä esille 15-20v vanhoja asioita..
Olin 16v, juuri täyttämässä 17v kun aloimme suerustelemaan mieheni kanssa. Tulin rikkinäisestä perheestä jossa ainoa miessuhteeni eli suhteeni isäni kanssa oli väkivallan, rikkonaisten lupausten ja viinan värittämä.Eikä se äitisuhteenikaan kummoinen ollut, psyykkistä ja joskus fyysistäkin pahoinpitelyä.
No, todnäk noiden seikkojen seurauksena olin ensimmäiset seurusteluvuodet varsin mustasukkainen kunnes n.4-5v seurustelun jälk mies pisti pisteen asialle toteamalla että se on joko ero tai sitten mustasukkaisuus loppuu.
Se loppui. Joskus nosti hieman päätään mutta ei pahasti ja esim viimeiseen 15v en ole mustis ollutkaan enkä ainakaan ole sellaisia piirteitä esille tuonut vaikka olisikin jossakin tilanteessa kirveltänyt sisälläni. Huom, mies ei ole antanut aihetta mustasukkaisuuteen, ei pöe pettäjä tms.
No, nyt sitten kun tuli eripuraa eräästä asiasta niin TAAS hän kauttarantain nosti asian esille, ei suorin sanoin mutta ymmärsin siltikin että viittasi tuohon alkuvuosien käytökseeni.
Minä en oikeasti tajua miksi se tekee noin? 21v siitä kun aloimme seurustelemaan, 15v siitä kun lopetin turhan mustasukkaisuuteni jne ja aina se vaan pulpahtaa esille jostakin, joskus.
Pitääkö mun tervata itseni julkisesti, hakata paistinpannulla pääni paskaksi vai kuolla synnytykseen että mies "unohtaa" ja antaisi jopa sen aikaiselle rikkinäiselle kakaralle anteeksi??
En kai voi muuta kuin toivoa että kuolema armahtaa kun mies kerta ei.
Kommentit (4)
Oletko kysynyt häneltä, miksi nostaa asian esille uudestaan ja uudestaan? Kerro, miltä se sinusta tuntuu ja miten olet tehnyt töitä asian kanssa. Eikö miehesi itse usko siihen, että ihminen voi aikuistua, muuttua ja kasvaa?
Se on valtavan tavallista että ihmiset kaivelee vanhoja kun riidellään. Eikä minusta siitä niin kauheasti tarvitse välittää, jos tosiaan tätä tapahtuu vain riitojen yhteydessä tätä vanhojen muistelua. Hyvin harva ihminen osaa riidellä niin kypsästi, ettei silloinkaan taantuisi joihinkin lapsellisiin käytöksiin. Jonkun ärsyttävä riitelykäytös on vanhojen "syntien" esiin kaivaminen, jonkun toisen taas jääräpäinen inttäminen, paikalta vaikka kävelylle häipyminen, huutaminen tms.
Pistä sitä tikulla silmään.