Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin kyllästynyt mun vatsakipuihin joita kukaan ei suostu tutkimaan

Vierailija
26.09.2020 |

Aina vaan se on ”IBS”. Mua ei turvota tai satu koko vatsaan. Vasemmalla alavatsalla on kipupiste johon koskemalla säteilee peräsuoleen ja emättimeen. Nivusia ja häntäluuta särkee säteillen, kipu menee joskus suoliluun alle. Kova uloste tulee ohuena nauhana jos tulee ja sitten lopulta tulee pari viikkoa ripulia ja nivusten jänteitä ja luita särkee. Herään aamulla kipuun jne. Urheilu auttaa sen hetken kun urheilee mutta jälkikäteen tuntuu kun olis akkuhappoa juonut.

Tuleeko IBSstä luut ja nivelet kipeeksi ja särkeviksi? Gynellä kävin eikä ollut ovulaatio lähelläkään ja oikealla puolella tulossa, menkat menneet joten eipä sieltäkään selitystä löytynyt.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna niille lääkäreille liian helppoja vastauksia.

Yritä katsoa anatomia kuvista, että missä kohtaa kehoa kipusi on ja katso mitä elimiä siinä on.

Sulla voi olla useampi kuin yksi vaiva ja lääkärit nyt takertuu siihen IBS koska helpoin vastaus.

Toi kuulostaa vähän hermosäryltä. Muistan lukeneeni että ummetus ja IBS voi johtaa hermojen ärsyyntymiseen ja vahingoittumiseen. Sanoit että liikunta helpottaa mutta myös pahentaa oireita... ota huomioon sun työ ergonomia kun olet töissä. Yritä ottaa selville mitkä lihakset on lähimpänä kipua.

Puutuminen kyllä kuulostaa verenkierto ongelmalta...

Tsemppiä ap, ite olen joutunut olemaan salapoliisi omien käsikipujen kanssa kun lääkärit vaan tuputti särkylääkkeitä...

Vierailija
42/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulle varmaan kaikki tarvittavat tutkimukset on tehty. Hyväksy että apua ei tule muualta kuin itsestäsi. IBS ruokavaliorajoitukset alkuun päälle. Tutki mikä toimii mikä ei. On tässä muitakin kärsiviä.

Vierailija
44/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samalta kuin minulla ja koska minulla on masennustausta, kaikki kivut kiedotaan aina nättiin pakettiin ibs:n kanssa ja se on kassan kautta kiitos näkemiin...

Vierailija
45/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas veikkaan, että vaivat johtuvat selästä.

Vierailija
46/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kasvain (esim. lonkan alueella), joka painaa sekä hermostoa että suolta?

Vierailija
47/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poissuljettu gynekologiset tulehdukset, tulehdukselliset suolistosairaudet sekä paksusuolen syöpä? Onko tehty kolonoskopia?

Jos on, sitten tulee mieleen nämä:

1. Kulumia lanne-rangan alueella, välilevyongelmia tms., ja se siellä painaa iskiashermoa. Akkuhappoahan se melkein on mitä välilevyistä pursuu ulos, koko alue on tulehtunut, ja iskiashermon painaminen heijastuu helposti jalkaan. Oletan että vaiva pahin vasemmalla puolen, joten siten heijastuu vasempaan jalkaan, näinhän se oli? Välilevyn pullistumassa voi olla suolisto-oireita, etenkin pidätysongelmia.

Tässä

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

2. Jos kuitenkin selvästi suolisto-oireita ja sen lisäksi tuntuu että kehossa olisi tulehduksia (nivelet, jänteet), se voi viitata autoimmunioireisiin, jotka suolisto-ongelmat olisivat laukaisseet.

Sitten tietysti voidaan ajatella että oletko itse liittänyt yhteen oireesi, mutta ehkä ne ovatkin kaksi eri asiaa.

Vierailija
48/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulle tehty mitään tutkimuksia, muita kuin gynekologilla?! Vatsalaukun tai suolen tähystyksiä, verikokeita, ultraa?

Jos ei ole, niin valehtele että ulosteessa on mustaa verta. Johan tähystetään.

Vierailija
49/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt gynellä? Jos se on vaikka myooma, joka painaa suolta.

Vierailija
50/70 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Ayurvedaan, poisti minulta mahakivut kokonaan.

Vierailija
51/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasemmassa alavatsassa kipu niin voi johtua paksusuolen umpipussitulehduksesta, divertikuliitti. Mene yksityislääkärin vastaanotolle. Kotihoitona on kuitujen saanti, esim. vihanneksista, hedelmistä saatavat. Voisit ostaa leseitä( ei sokeroituja) ja syödä niitä jugurtin( mieluiten maustamaton). Tarvitset kuituja.

Vierailija
53/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkai juo pepsi maxia tjs?

Otettiinko vastaus pois kun en näe?

Vierailija
54/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkai juo pepsi maxia tjs?

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/yhteiset…

Oliko se sitä lannoitetta?

Vierailija
55/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ibs mut ei mullakaan turvota tai satu mahaan.

Mulla on vaan ripulia 90% vuodesta ja loput ummetusta.

Vierailija
56/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huono kokemus yksityisistäkin. 

Kommenoija nr. 6 osasi selittää paljon enemmän kuin yksikään lukuisista lääkäreistä, joille on tullut maksettua useita satasia. 

Vierailija
57/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ibs mut ei mullakaan turvota tai satu mahaan.

Mulla on vaan ripulia 90% vuodesta ja loput ummetusta.

Joten oon itekki epäillyt mutta ei sitä tutkita enää kun on tuo lyöty diagnoosiksi, ja mullakin masennusta ollut joten kivut yms lyödään sen masennuksen piikkiin.

Vierailija
58/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibs tarvitsee erityisruokavalion, nyt sun pitää alkaa oikeasti testaamaan mikä sopii ja mikä ei, kivut ei muuten helpota.

Vierailija
59/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ibs tarvitsee erityisruokavalion, nyt sun pitää alkaa oikeasti testaamaan mikä sopii ja mikä ei, kivut ei muuten helpota.

Luitko koko keskustelun? Jos luit, näet miten ap syö.

Jos meinasit minua yllä olevaa kommenttia niin minäkin syön niin kuin ap.

Ja mulla ainakaan se fodmap ei oo mikään totuus koska mun maha kestää enemmän niitä "vältettäviä" kuin "sallittuja"

Vierailija
60/70 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askorbiinihappo pois, helpottaa nopeasti. Ja muutkin maissituotteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi