Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin kyllästynyt mun vatsakipuihin joita kukaan ei suostu tutkimaan

Vierailija
26.09.2020 |

Aina vaan se on ”IBS”. Mua ei turvota tai satu koko vatsaan. Vasemmalla alavatsalla on kipupiste johon koskemalla säteilee peräsuoleen ja emättimeen. Nivusia ja häntäluuta särkee säteillen, kipu menee joskus suoliluun alle. Kova uloste tulee ohuena nauhana jos tulee ja sitten lopulta tulee pari viikkoa ripulia ja nivusten jänteitä ja luita särkee. Herään aamulla kipuun jne. Urheilu auttaa sen hetken kun urheilee mutta jälkikäteen tuntuu kun olis akkuhappoa juonut.

Tuleeko IBSstä luut ja nivelet kipeeksi ja särkeviksi? Gynellä kävin eikä ollut ovulaatio lähelläkään ja oikealla puolella tulossa, menkat menneet joten eipä sieltäkään selitystä löytynyt.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, tee lista tuntemuksistasi ja kivuista ja mene listan kanssa eri lääkärille.

28.9. pistävää kipua vasemmalla puolella alavatsassa, mutta ei ummetusta ja vatsa toimii normaalisti 

29.9. äkillinen kaatuminen, ei vatsaongelmia

30.9. niveliä särkee

1.10. akkuhapon tunne vatsassa liikunnan jälkeen

Akkuhapusta mietin, voiko sinulla olla myös närästystä?

Minä ehdotin parin vuoden sairastamisen aikana työpaikkalääkärille viisi kertaa verisyöpää, jota ei hänen mukaansa ollut. Äitini oli sairastunut useita vuosia sitten ja vertasin jatkuvaa flunssakierrettäni hänen tilanteeseensa. Lopulta toinen lääkäri ehdotti oikeaa verikoetta ja pitkälle edistynyt luuydinsyöpä löytyi. Olin onnekas ja paranin.

Vierailija
22/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon aina luullut että kun tulee tällaisia oireita niin tutkittais. Aikaisemmat vaivat olleet lähinnä jotain murtuma/haavajuttuja niin oon aina julistanut että tietty saa apua Suomessa kun tarvii. En osaa suhtautua siihen että kerron vaivani ja sitä ei haluta edes uskoa. Mä en koskaan uskoisi tätä todeksi jos en olis ite kokenut. En ehkä pelkää tarpeeksi itse vaivaa että osaisin vaatia. Oon vaan hämmentynyt ja epäuskoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös löytyi vaan ibs. Ripuloin yöt ja päivällä klo 14 asti. Olen siis joutunut lopettamaan työtkin. Tuo sinun kuulostaa vakavrmmalta. Menisin yksityiselle tai pakottaisin kunnallisella että asia selvitetään. Pyydä jo varatessa eri lääkäri.

Vierailija
24/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon aina luullut että kun tulee tällaisia oireita niin tutkittais. Aikaisemmat vaivat olleet lähinnä jotain murtuma/haavajuttuja niin oon aina julistanut että tietty saa apua Suomessa kun tarvii. En osaa suhtautua siihen että kerron vaivani ja sitä ei haluta edes uskoa. Mä en koskaan uskoisi tätä todeksi jos en olis ite kokenut. En ehkä pelkää tarpeeksi itse vaivaa että osaisin vaatia. Oon vaan hämmentynyt ja epäuskoinen

Näinhän se valitettavasti on. Julkisella saat jotenkuten kyllä hoitoa oireisiisi ja sairauslomaa/lääkkeitä, mutta itse vaivaa aletaan todella nihkeästi tutkia vaikka se pitkittyisi. Pitää vaan olla pokkaa ja valittaa niin kauan ja kovaa että tullaan kuulluksi. Ihan sama vaikka vähän hävettäisi, se menee kyllä ohi ja on sun kullanarvoisesta terveydestä ja sitä myötä työkyvystä, elämänlaadusta ja pahimmillaan mielenterveydestäkin kyse.

Itse mietin nykyään niin, että jos minulla olisi työkoira jolla olisi vastaavia kipuja, niin pistäisinkö koiran töihin. Jos vastaus on ei, niin enhän minä itseänikään voi huonommin kohdella kuin koiraa. Vai mitä.

Vierailija
25/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, tee lista tuntemuksistasi ja kivuista ja mene listan kanssa eri lääkärille.

28.9. pistävää kipua vasemmalla puolella alavatsassa, mutta ei ummetusta ja vatsa toimii normaalisti 

29.9. äkillinen kaatuminen, ei vatsaongelmia

30.9. niveliä särkee

1.10. akkuhapon tunne vatsassa liikunnan jälkeen

Akkuhapusta mietin, voiko sinulla olla myös närästystä?

Minä ehdotin parin vuoden sairastamisen aikana työpaikkalääkärille viisi kertaa verisyöpää, jota ei hänen mukaansa ollut. Äitini oli sairastunut useita vuosia sitten ja vertasin jatkuvaa flunssakierrettäni hänen tilanteeseensa. Lopulta toinen lääkäri ehdotti oikeaa verikoetta ja pitkälle edistynyt luuydinsyöpä löytyi. Olin onnekas ja paranin.

Toi akkuhappotuntemus on enemmän selkärangassa, ja sitten tossa nivusessa, häpyluussa, suoliluun alueella.. Ehkä samanlaista kipua kun joskus oli lapsena influenssa ja tuntuu että "joka paikkaan särkee" sellaista mutta rajatulla alueella

Kyllä mä alkuun itekin olin tosi tarmokas ja menin sinne yksityisellekin mutta sekään ei ollut kovin kiinnostunut. Kiitos tsempeistä kaikki te, arvostan niitä kyllä ja kyllä ne varmaan johonkin menee, oon vaan ihan lamaantunut tuosta kohtelusta ja tunnen itseni tosi tyhmäksi ja turhan valittajaksi enkä uskalla mennä naurettavaksi enää kovin helpolla. 

Vierailija
26/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, ettei hoideta. Liioittele vaikka noita kipuja vastaanotolla, jos ei muu auta. Ja korosta muita kuin vatsavaivoja, niin eivät voi kuitata ibs:ksi.

Vierailija
27/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras terveydenhuotlo

Vierailija
28/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap soititko lääkäriin?

Vierailija
29/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai juo pepsi maxia tjs?

Vierailija
30/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia kokemuksia julkiselta puolelta suolistovaivojeni kanssa. :( Eli I feel you.

Vierailija
31/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi syöt viikon Visibliniä, niin alkaa ehkä helpottaa.

Mulla tutkittiin kissojen ja koirien kanssa ja radiologi antoi esitteen ko kuidusta ja elämä alkoi hymyillä.

Vierailija
33/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi syöt viikon Visibliniä, niin alkaa ehkä helpottaa.

Mulla tutkittiin kissojen ja koirien kanssa ja radiologi antoi esitteen ko kuidusta ja elämä alkoi hymyillä.

Ap sanoi syöneensä vuoden jo.

Vierailija
34/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, itseäniauttanut paljon https://blackstuff.fi/

Vierailija
35/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile, itseäniauttanut paljon https://blackstuff.fi/

Loppuiko jalan halvausoireet?

Vierailija
36/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somatisaatiohäiriö

Vierailija
37/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somatisaatiohäiriö

Tähän vaivaan päädytään tutkimalla. Apta ei ole tutkittu. Lisäksi hän ei vaikuta pelkäävän sairauksia vaan lääkäreitä...

Vierailija
38/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matrixissa on tarkoitus kärsiä ..

Zinc

Woimia kuitenkin ..

Vierailija
39/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa testamentissa kerrotaan tästä hurskaasta miehestä, jota koetellaan monin tavoin. Jumala antaa Saatanalle luvan kiusata Jobia erilaisilla vaivoilla. Job saa yhä uutta jobinpostia, ja lopulta hän raapii paiseitaan jätekasan päällä.

Jobin rinnalle tulee ystäviä, jotka yrittävät etsiä hänen kanssaan vastausta pahuuteen. Kuitenkaan kukaan heistä ei täysin onnistu siinä. Lopulta Jumala vastaa Jobille. Kertomuksen opetus voidaan tiivistää vaikkapa vanhan olutmainoksen laulun sanoin: ”älä ota sitä vakavasti”. Jumala nyt vain sattuu olemaan kaikkivaltias. Job pukee sen itse sanoiksi: Herra antoi, Herra otti.

Zinc

Vierailija
40/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mitä syöt.

panisitko? panisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä