Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin kyllästynyt mun vatsakipuihin joita kukaan ei suostu tutkimaan

Vierailija
26.09.2020 |

Aina vaan se on ”IBS”. Mua ei turvota tai satu koko vatsaan. Vasemmalla alavatsalla on kipupiste johon koskemalla säteilee peräsuoleen ja emättimeen. Nivusia ja häntäluuta särkee säteillen, kipu menee joskus suoliluun alle. Kova uloste tulee ohuena nauhana jos tulee ja sitten lopulta tulee pari viikkoa ripulia ja nivusten jänteitä ja luita särkee. Herään aamulla kipuun jne. Urheilu auttaa sen hetken kun urheilee mutta jälkikäteen tuntuu kun olis akkuhappoa juonut.

Tuleeko IBSstä luut ja nivelet kipeeksi ja särkeviksi? Gynellä kävin eikä ollut ovulaatio lähelläkään ja oikealla puolella tulossa, menkat menneet joten eipä sieltäkään selitystä löytynyt.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna kipupuolen jalka alkoi tuntua heikolta ja päkiä vaikea nostaa

Vierailija
2/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskalla enää soittaa lääkäriin en jaksa sitä epäuskoa ja epäilemistä. oon vaan yrittänyt elää tän kanssa taas puol vuotta kun en jaksa sitä todistelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, siellä kyllä tutkitaan.

Vierailija
4/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle!!! Tuo ei ole normaalia.

Vierailija
5/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt.

Vierailija
6/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi juuri ummetus aiheuttaa tuollaista kipua suoliston alapäässä.

Se usein erehdyttää luulemaan, että ongelman on jokin gynekologinen tai virtsateissä.

Liikunta auttaa siten, että se edistää kovan ulostuksen liikkumista suolistosta ulos, sillä se kova uloste painaa siellä jossain suolen mutkassa.

Ripulin ja ummetuksen vuorottelu viittaa juuri tuohon IBS eli ärtyneen suolen oireyhtymään.

IBS vatsassa on erilaisia kipuja ja kouristuksia, myös ilmavaivat vääntävät vatsaa pahasti, jos eivät heti pääse ulos.

Mikäli sinulta on otettu verikokeet joissa kaikki on normaalia sekä virtsanäyte, eikä ulosteessa ole verta, niin aivan selvästi tuo vaikuttaa ärtyneeltä suolelta.

Se mikä voidaan vielä tehdä, on tietenkin paksunsuolen tähystys, jos siltä alkaa tuntua.

Ja ruokavaliosta saattaa olla apua, etsi ohjeita netistä.

Vierailija
7/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole rahaa. ja kun on taas ollut viikkotolkulla ripulia niin pitäs maksaa joku koronatestikin. oon niin väsynyt. tein 3 tuntia metsätöitä ja sen jälkeen tuntu että vasemman puolen jalka lähes raahautuu perässä ja siihen kompastelee...

Vierailija
8/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uä, tt kuva, paksusuolen tähystys

Vierailija
9/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se usein erehdyttää luulemaan, että ongelman on jokin gynekologinen tai virtsateissä.

Liikunta auttaa siten, että se edistää kovan ulostuksen liikkumista suolistosta ulos, sillä se kova uloste painaa siellä jossain suolen mutkassa.

Ripulin ja ummetuksen vuorottelu viittaa juuri tuohon IBS eli ärtyneen suolen oireyhtymään.

IBS vatsassa on erilaisia kipuja ja kouristuksia, myös ilmavaivat vääntävät vatsaa pahasti, jos eivät heti pääse ulos.

Mikäli sinulta on otettu verikokeet joissa kaikki on normaalia sekä virtsanäyte, eikä ulosteessa ole verta, niin aivan selvästi tuo vaikuttaa ärtyneeltä suolelta.

Se mikä voidaan vielä tehdä, on tietenkin paksunsuolen tähystys, jos siltä alkaa tuntua.

Tämä.

Itselläni on tuo IBS ja on tosi kinkkinen vatsa, toisinaan vatsaa vääntelee rankastikin, mutta aina kivut menevät sitten ohi, eivät ole jatkuvia.

Ruokavaliolla on merkitystä tuossa vaivassa, mutta kestää aikansa löytää sellainen ruokavalio mikä omaan vatsaan on paras.

Vierailija
10/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologilla olisi ainakin pitänyt selvitä endometrioosi. Minulla oli kivuttomat kuukautiset, mutta endometrioosi oli kiertynyt virtsarakon ja suoliston ympärille ja aiheutti kovaa ristiselkäkipua.

Vierailija
11/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

urheilen joka viikko ja se auttaa siinä hetkessä kipuun. sen jälkeen sattuu kahta kauheemmin kuin oks akkuhappoa juonu. ei mulla ole ilmavaivoja ja kipu ei helpota pieremällä tai ulostamalla vaan oikeastaan ehkä pahenee. Ja kun se kipu on häntäluussa, tuossa istumaluussa, häpyluussa ja suoliluussa. Vatsan tunne on kuin siellä olisi joku tosi paikallinen mätäpaise jonka kuin puhkaisisi niin helpottaisi. Kuin finni tai painava kivi. Emmä tunnista itse mitään ärtyvän suolen oireita näistä... Ja tietenkin olen niitä ruokavaliolla ja visiblinillä hoitanut... jo vuoden. Jalan tilanne vaan pahenee..

Vierailija
12/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raaja puutuu ilman syytä ja/tai tulee lihasheikkoutta, MENE PÄIVYSTYKSEEN SAMAN TIEN, SE ON HERMOSTOLLINEN ONGELMA JA AKUUTTI UUTENA OIREENA. Älä edes mainitse ulosteita muuten kuin "aikaisempana lisäoireena".

Vierailija
13/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän hermoärsytykseltä kuin varsinaiselta vatsavaivalta. Tuo ummetus ja ripuli voi olla täysin erillinen juttu, joka voisi korjaantua ruokavaliomuutoksilla.

Vierailija
14/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toispuoleinen raajaheikkous ja päkiän raahautuminen IBS oire? Aika rankan kuuloista, eikö sen pitäisi olla

vain ärtynyt vatsa?

Vierailija
15/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raaja puutuu ilman syytä ja/tai tulee lihasheikkoutta, MENE PÄIVYSTYKSEEN SAMAN TIEN, SE ON HERMOSTOLLINEN ONGELMA JA AKUUTTI UUTENA OIREENA. Älä edes mainitse ulosteita muuten kuin "aikaisempana lisäoireena".

Kun tämä alkoi niin menin ja sillon vaam kysyttiin että onko mielialaongelmaa? Sitten menin yksityiselle joka kysyi samaa, sanottiin että näyttää ehkä vähän hassulta kävely mutta niinhän kaikki kun oikein katsoo. Kaaduin kerran aika pahasti kun erityisesti se on aamuisin jäykkä ja sillonkaan sitä ei haluttu tutkia. Ei se vaan kiinnosta ketään ja siksi oon yrittänyt pärjätä. Ihan normaalisti urheilen syön ja elän ja yritän elää ton kanssa. En voi pakottaa ketään tutkimaan sitä.

Vierailija
16/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologilla olisi ainakin pitänyt selvitä endometrioosi. Minulla oli kivuttomat kuukautiset, mutta endometrioosi oli kiertynyt virtsarakon ja suoliston ympärille ja aiheutti kovaa ristiselkäkipua.

Sama tuli mieleen. Endometrioosi tosin ei selviä kuin tähystysleikkauksella eikä pelkällä gynen tutkimuksella mutta selvittäähän tuo täytyy. Mulla on suolisto ihan kasvanut täyteen kiinnikkeitä ja suurimmat kivut aiheutuu juuri suolen toiminnasta. Välttelen kaasua aiheuttavia ruokia (käytännössä ruis, vehnä, sipuli ja kaali) ja sokeria, se helpottaa. Toivottavasti saat pian apua ap.

Vierailija
17/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ruokavaliossa mitään vikaa. Musta hassua olettaa niin eikä esim kysyä. Samaa tekee lääkärit. ”Syöt nyt kunnon ruokaa etkä mitään proteiinijuomia” anteeksi mitä? Aamulla kaurapuuro ja marjoja, lounaalla salaatit ja keitot, päivälliseksi kalaa kanaa kasviksia ja illalla sitten leipää/puuroa taas. Juomina piimä/vesi.

Vierailija
18/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän hermoärsytykseltä kuin varsinaiselta vatsavaivalta. Tuo ummetus ja ripuli voi olla täysin erillinen juttu, joka voisi korjaantua ruokavaliomuutoksilla.

Samaa mieltä.

Sinun kannattaisi ehkä mennä lääkäriin ja valittaa erikseen tuota raajajuttua eli jalkaa ja häntäluuta.

Ei tuo miltään vatsahommalta vaikuta, vaan aivan erilliseltä vaivalta.

Millainen lääkäri sinulle on sattunut, jos ei ole huomioinut tuota raaja juttua mitenkään.

Vierailija
19/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pitää kuvata. 

Vierailija
20/70 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä alkoi niin menin ja sillon vaam kysyttiin että onko mielialaongelmaa? Sitten menin yksityiselle joka kysyi samaa, sanottiin että näyttää ehkä vähän hassulta kävely mutta niinhän kaikki kun oikein katsoo. Kaaduin kerran aika pahasti kun erityisesti se on aamuisin jäykkä ja sillonkaan sitä ei haluttu tutkia. Ei se vaan kiinnosta ketään ja siksi oon yrittänyt pärjätä. Ihan normaalisti urheilen syön ja elän ja yritän elää ton kanssa. En voi pakottaa ketään tutkimaan sitä.

Sä lyöt käden pöytään ja sanot, että tulet joka päivä päivystykseen jos sitä ei ruveta tutkimaan tarkemmin. Alleviivaa jalkaongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi