Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introverteistä

Vierailija
26.09.2020 |

Oon huomannut monista introverteistä, että he osaavat melko vaativia asioita, esimerkiksi ohjelmointia ja vastaavaa. Monet tuntemani superintrovertit ovatkin koulutukseltaan insinöörejä. Onko se ihan oikeesti niin, että introverttien aivot toimivat sillä tavalla että he pystyvät vaativampiin ammatteihin kuin ekstrovertit? Esimerkiksi lukioissa pitkässä matematiikassa on ilmeisesti enemmän introverttejä kuin lyhyessä matematiikassa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla. Millaisia ovat suhteessa?

Vierailija
2/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ekstovertti on parempi toimitusjohtaja, hr päällikkö, pr henkilö. Oikeat työt vaan tekee introvertit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit eivät yleensä pidä isoa ääntä itsestään, tekemisistään ja osaamisestaan.

Introvertit myös useimmin tekevät huolellista jälkeä. Sitkeitä puurtajia.

Ekstoverteillä korostoo nopeus ja tehokkuus. Moni pomo on ekstovertti. Heillä on taipumus pyrkiä johtotehtäviin.

Ostin eilen Idiootit ympärilläni pokkarin. Mielenkiinnolla odotan mitä voin oppia sen myötä.

Vierailija
4/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä taida ulkopuolinen tietää, kuka on intro ja kuka ekstro, ellei ole niin läheinen ystävä että ihminen itse on asiasta kertonut. Minuakin moni varmaan luulisi ekstroksi, kun olen ammatissa, johon kuuluu esillä olemista, ohjaamista ym, ja ryhmässä otan nopeasti johtajan roolin. Innostun helposti, heitän paljon ideoita, olen kaikin puolin puhelias ja aktiivinen.

Se, mikä ei näy ulospäin, on että kotona olen sitten ihan poikki enkä halua vapaa-ajalla tavata ketään. Sisäinen maailmani on rikas, voin istua vaikka pitkänkin juna- tai bussimatkan täysin omissa ajatuksissani ilman ulkoisia virikkeitä jne.

Vierailija
5/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaativiin asiantuntijatehtäviinkin halutaan palkata ekstroverttejä. Luontainen kiinnostus oppia asioita syvemmältä puuttuu. Tämä korostuu kun halutaan rakentaa hyvä henkinen, dynaaminen ja tehokas tiimi. Sitten siitä tiimistä puuttuu se ongelmanratkaisija...

Lupolta tiimi ajautuu umpikujaan ja tiimin joutuu kääntymään sen introvertin puoleen, jotta vastaantullut seinä saadaan kaadettua.

Mun töissä mun pomo piti mulle puhuttelun, että vaikka tekee kuinka hyviä keksintöjä niin tiimi ei tee sillä miehellä mitään. Olin ihmeissäni. Olin sanonut yhdestä projektista että se ei onnistu noilla laitteilla. Negatiivista ilmapiiriä ei sallittu. Kaikki ryhmässä olivat introvertteja ja vauhti päällä. Mulle piti saada puhuttelu. Nyt mennyt 9kk ja prosessi toimii 75% teholla ja rahaa on palanut. 100% siitä ei saada irti. Katselen vaan sivusta ja nostan palkkaa. Sivuhommina ratkaisinnprojektipäällikön ikuisuusprojektit, joista on tulos nyt uutta kauppaa 300000€, sitäkään kukaan muu ei tiedä. Pomoakaan ei kiinnosta, koska se ei ole ollut mun tehtävälistalla tai siis hänen. Viimeisen Kolmen vuoden aikana olen synnyttänyt firmaan 8M€ uutta bisnestä. Niissä tarvittiin juuri sitä osaamista mitä vain mulla on. Vituttaa kokoajan pomojen vähättely ja syrjiminen.

Vierailija
6/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä taida ulkopuolinen tietää, kuka on intro ja kuka ekstro, ellei ole niin läheinen ystävä että ihminen itse on asiasta kertonut. Minuakin moni varmaan luulisi ekstroksi, kun olen ammatissa, johon kuuluu esillä olemista, ohjaamista ym, ja ryhmässä otan nopeasti johtajan roolin. Innostun helposti, heitän paljon ideoita, olen kaikin puolin puhelias ja aktiivinen.

Se, mikä ei näy ulospäin, on että kotona olen sitten ihan poikki enkä halua vapaa-ajalla tavata ketään. Sisäinen maailmani on rikas, voin istua vaikka pitkänkin juna- tai bussimatkan täysin omissa ajatuksissani ilman ulkoisia virikkeitä jne.

Riippuu ihan intro-tai ekstroversion voimakkuudesta, näkyykö se ulospäin. Uskon, että minut arvaa introvertiksi aika äkkiä ja joillain naisilla pystyn taas tunnistamaan ekstroversion pelkästä ulkonäöstä melko luotettavasti.

Vierailija
7/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuutta on monta lajia. Varmasti osa introverteista on matemaattisesti lahjakkaita, mutta osa ei. Minä olen erittäin introvertti, mutta matematiikasta, insinööritieteistä tai ohjelmoinnista en ymmärrä mitään.

Vierailija
8/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakkuutta on monta lajia. Varmasti osa introverteista on matemaattisesti lahjakkaita, mutta osa ei. Minä olen erittäin introvertti, mutta matematiikasta, insinööritieteistä tai ohjelmoinnista en ymmärrä mitään.

Sama, olen enemmän kirjallinen kyky ja kiinnostunut humanistisista tieteistä ja psykologiasta.

-6

Vierailija
9/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan intro-tai ekstroversion voimakkuudesta, näkyykö se ulospäin. Uskon, että minut arvaa introvertiksi aika äkkiä ja joillain naisilla pystyn taas tunnistamaan ekstroversion pelkästä ulkonäöstä melko luotettavasti.

Niin, tai et ulkonäöstä varmastikaan, mutta ilmeistä ja kehonkielestä ehkä.

Vierailija
10/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaativiin asiantuntijatehtäviinkin halutaan palkata ekstroverttejä. Luontainen kiinnostus oppia asioita syvemmältä puuttuu. Tämä korostuu kun halutaan rakentaa hyvä henkinen, dynaaminen ja tehokas tiimi. Sitten siitä tiimistä puuttuu se ongelmanratkaisija...

Lupolta tiimi ajautuu umpikujaan ja tiimin joutuu kääntymään sen introvertin puoleen, jotta vastaantullut seinä saadaan kaadettua.

Mun töissä mun pomo piti mulle puhuttelun, että vaikka tekee kuinka hyviä keksintöjä niin tiimi ei tee sillä miehellä mitään. Olin ihmeissäni. Olin sanonut yhdestä projektista että se ei onnistu noilla laitteilla. Negatiivista ilmapiiriä ei sallittu. Kaikki ryhmässä olivat introvertteja ja vauhti päällä. Mulle piti saada puhuttelu. Nyt mennyt 9kk ja prosessi toimii 75% teholla ja rahaa on palanut. 100% siitä ei saada irti. Katselen vaan sivusta ja nostan palkkaa. Sivuhommina ratkaisinnprojektipäällikön ikuisuusprojektit, joista on tulos nyt uutta kauppaa 300000€, sitäkään kukaan muu ei tiedä. Pomoakaan ei kiinnosta, koska se ei ole ollut mun tehtävälistalla tai siis hänen. Viimeisen Kolmen vuoden aikana olen synnyttänyt firmaan 8M€ uutta bisnestä. Niissä tarvittiin juuri sitä osaamista mitä vain mulla on. Vituttaa kokoajan pomojen vähättely ja syrjiminen.

Miksi ala peukku, eikö saa pahoittaa mieltään? Vai pomoko se siellä?

Vierailija
11/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia introvertin ilmeet ja kehonkieli ovat?

Vierailija
12/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko se ihan oikeesti niin, että introverttien aivot toimivat sillä tavalla että he pystyvät vaativampiin ammatteihin kuin ekstrovertit?"

En usko että väitteesi pitää paikkaansa. Lisäksi pitäisi määritellä, mitä ovat ne vaativammat ammatit? Puhuit ainoastaan matemaattisesta osaamisesta. Se on vain yksi osaamisen sektori. Esim. jos vaikka verrataan mainitsemaasi insinöörin ammattia opettajan ammatiin, kumpi on mielestäsi vaativampi? Näissä tarvitaan erilaisia taitoja. Mitä taitoja pitäisi arvottaa toista ylemmäs? Kaikkea erilaista osaamista tarvitaan tässä maailmassa.

Itse ajattelen, että voi olla niin, että keskimäärin introverteilla ja ekstroverteilla voi olla vähän erilaiset vahvuusalueet. Mutta tämäkin siis keskimäärin. Yksilöiden välinen vaihtelu on kuitenkin suurempaa.

Vierailija
13/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ala peukku, eikö saa pahoittaa mieltään? Vai pomoko se siellä?

Paljastan tänne sairaille, että en saanut palkankorotusten vaikka kaikki määrätyt kun kriteerit täyttyivät. Nyt vaan olen. Ratkaise ne ongelmat mihin joku toinenkin pystyisi. Pari isoa juttua jätin ratkaisematta tai siis kertomatta ratkaisua, kun niistä ei saa kerran palkkaa. Säästän niitä tulevaisuuteen ehkä itselleni. Muutamia juttuja on, joilla saisi sellaisen 2M€ liikevaihdon ja hyvän voiton, 25%.

Vierailija
14/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lukiota käynyt, joten kysyn nyt teiltä muilta: Onko pitkässä matematiikassa todella enemmän introverttejä kuin lyhyessä matematiikassa?

AP

Vierailija
15/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tarkoitin ulkonäköä, en ilmeitä enkä kehonkieltä.

Vierailija
16/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertit eivät yleensä pidä isoa ääntä itsestään, tekemisistään ja osaamisestaan.

Ekstoverteillä korostoo nopeus ja tehokkuus. Moni pomo on ekstovertti. Heillä on taipumus pyrkiä johtotehtäviin.

Ostin eilen Idiootit ympärilläni pokkarin. Mielenkiinnolla odotan mitä voin oppia sen myötä.

Tällä palstalla kyllä pitävät ääntä itsestään. Vastaavaa en ole huomannut extroverteiltä.

Vierailija
17/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla kyllä pitävät ääntä itsestään. Vastaavaa en ole huomannut extroverteiltä.

Ehkä juuri siinä on se jippo, introverteille tämä paikka avautua ja saada ajatuksensa esille. Ekstrovertti saa huomion ja tarpeensa tyydytettyä reaalimaailman kontakteissa.

Vaimo on ekstrovertti ja juttelee mieluummin hyvin yleisluontoisesti ja juttelee pintapuolisesti kaikkien kanssa minä taas introverttinä menen liikaa yksityiskohtiin ja "liian syvälle" asiaan, jolloin monet kokee varmaan epämukavuutta, kun heillä ei olekaan asiasta tietoa jatkaa juttelua.

Vierailija
18/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni introvertti ei välttämättä osaa matematiikka eikä ole kovin looginen. Ehkä keskimäärin voivat olla tarkempia, sekä jaksaa tehdä ja keskittyä yhteen asiaan pidempään. Eivät välttämättä ole luonnostaan hyviä jakamaan tietojaan tai ideoitaan, jotta niitä saisi esille ja hyötykäyttöön. Mutta tottakai tuokin on opeteltavissa ja vaatii monelta ekstrovertiltakin opettelua.

Vierailija
19/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juuri siinä on se jippo, introverteille tämä paikka avautua ja saada ajatuksensa esille. Ekstrovertti saa huomion ja tarpeensa tyydytettyä reaalimaailman kontakteissa.

Vaimo on ekstrovertti ja juttelee mieluummin hyvin yleisluontoisesti ja juttelee pintapuolisesti kaikkien kanssa minä taas introverttinä menen liikaa yksityiskohtiin ja "liian syvälle" asiaan, jolloin monet kokee varmaan epämukavuutta, kun heillä ei olekaan asiasta tietoa jatkaa juttelua.

Ehkä tuossa myös voi olla, että vaimo on sensitiivisempi lukemaan keskustelukumppania ja tunnistamaan rajan. Osaa myös yleisen kanssakäymisen ja mahdollisesti keskustelee vähän kaikkien kanssa, eikä keskity vain yhden ihmisen kanssa keskusteluun seurueessa.

Vierailija
20/32 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ekstovertti on parempi toimitusjohtaja, hr päällikkö, pr henkilö. Oikeat työt vaan tekee introvertit.

Huonoimmat esimiehet ovat aina ekstroverttejä. Itsekeskeisiä, manipuloivia ja esiintymishaluisia. Narsistit ovat ekstroverttejä. Pitäisi osata myös kuunnella toisia ja sitä ekstrovertit eivät osaa. Pitäisi olla se asiaosaaminenkin ja sitä ekstroverteillä ei ole. Muuten alaiset ei kunnioita.