Onko ihmistä mahdollista tunnistaa kenkien kopinasta
Vai oliko tämä joku yliluonnollinen juttu että olin ruuhkaisessa prismassa kun takaani kuului kops kops kops kenkien kopinaa. Tunnistin heti, että tämä on se työterveyslääkäri jolla olen käynyt ja kun vilkaisin taakseni, sehän se!
Kommentit (21)
Kyllä on! Mutta yleensä siellä tutussa ympäristössä oppii tuntemaan, että kuka nyt tulee portaista tai kenen kipitys tuo on, tai laahustus. Marketissa lääkärin askelten tunnistus on kyllä aika cool! :D
Kyllä koirat tunnistaa ainakin askeleista omistajansa.
Ihmiset tunnistaa aika helposti kävelyrytmistä.
Kyllä kai askelten rytmin oppii tunnistamaan siinä kuin esimerkiksi ihmisen äänenkin, jos sitä tarpeeksi kuuntelee. Minäkin tunnustan kaikkien työkavereideni askeleiden äänet vaikken näkisikään heitä.
Tietysti jos tulisivat vastaan jossain muualla kuin työpaikalla, ei ehkä osaisi ajatella että tuo on joku tuttu.
Jokainen vähänkin isommassa toimistossa työskentelevä tuntee ihan varmasti ainakin pari työkaveria askelten äänistä.
Kyllä voi.
Itse pienen kaupungin keskustassa asuvana opin tunnistamaan jopa tiettyjä autojakin äänen perustella.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa on aika monta rytmiä samaan aikaan. Enkä usko että monesta rytmistä ja kopinasta se olisi mahdollista. Paitsi tietysti jos on steppikengät ja vetelee niillä menemään tahtia.
No itse tunnistan tuttuja ihmisiä askeleista 🤷♀️ jokaisella ihmisellä on erilainen askelmus ja eteenki tömistelijät erottaa hyvin. En oo vuosii enää asunu isän helmoissa mut yhä tunnistan hänenki askeleet. Ne kuulostaa aina juoksulta vaikka hän kävelis
On. Kissani tunnistaa jo alaovelta jos jompi kumpi meistä on tulossa ja menee ovelle vahtimaan.
Korkokengät kopisee, ei jotkut lenkkarit tai maiharit. Lääkärit (naispuoleiset) ovat lähes ainoita korkokenkien käyttäjiä joten ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa on aika monta rytmiä samaan aikaan. Enkä usko että monesta rytmistä ja kopinasta se olisi mahdollista. Paitsi tietysti jos on steppikengät ja vetelee niillä menemään tahtia.
Sinä et tunnista, mutta minä tunnistan.
Erotan kävellessä tupakoijat kumarasta ryhdistä. Yleensä osaan ennakoida, kenen takana ei kannata kävellä, jos haluan välttää kuvottavan löyhkän.
Vierailija kirjoitti:
On. Kissani tunnistaa jo alaovelta jos jompi kumpi meistä on tulossa ja menee ovelle vahtimaan.
Meillä sama! Sinänsä spookya kun emme asu katutasossa. Mutta kissa tietää kyllä kun joku perheen jäsen saapuu kotiin kohta ja menee oven eteen odottamaan.
Varmasti.
Aihetta sivuten: psykopaatit tunnistavat tuntemattomien ihmisten joukosta potentiaalisimman uhrin ihan vain kävelytyylin perusteella. Tästä on tehty tutkimus, jossa psykopaateille näytettiin lyhyitä pätkiä ventovieraista ihmisistä, jotka kävelivät saman, lyhyen matkan vuoron perään. He tunnistivat heti sen "rikkinäisen" ihmisen, jolla oli jo ennestään kokemusta hyväksikäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti.
Aihetta sivuten: psykopaatit tunnistavat tuntemattomien ihmisten joukosta potentiaalisimman uhrin ihan vain kävelytyylin perusteella. Tästä on tehty tutkimus, jossa psykopaateille näytettiin lyhyitä pätkiä ventovieraista ihmisistä, jotka kävelivät saman, lyhyen matkan vuoron perään. He tunnistivat heti sen "rikkinäisen" ihmisen, jolla oli jo ennestään kokemusta hyväksikäytöstä.
No siinä sitä on ollut tiede huipussaan ja tutkimus validia. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti.
Ihan oikea tutkimus on, mutta toki mammapalstalainen tietää paremmin: https://www.researchgate.net/publication/235669299_Psychopathy_and_Vict…;
Päälliköillä tuleekin olla kopisevat kengät. Hiipijöitä ei arvosta kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti.
Ihan oikea tutkimus on, mutta toki mammapalstalainen tietää paremmin: https://www.researchgate.net/publication/235669299_Psychopathy_and_Vict…;
😱
Mä olen ihan pienestä asti tunnistanut äitini kenkien kopinasta. Sillä on aina ollut sellainen määrätietoinen ripeä askel ja korkkarit. Nyt äiti on jo seitsemänkymppinen ja eikä meno ole hiljentynyt.
Kyllä jos on kovin yksilöllinen ääni. Minäkin tunnistan muutaman työkaverin.