Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäisenä leikkiminen pitää lopettaa?

Vierailija
01.12.2013 |

Tyttöni on 12 ja "salaa" leikkii nukeilla. Siis ihan kunnollisesti miten aina. Ihan normaali suosittu ja terve tyttö. Kukaan kaveripiiristä ei enään leiki. Haluan, että tyttö leikkii vielä, koska luin jostain, että pitkään leikkivät ovat fiksumpia. Pointti on se, että minkäikäisenä pitäisi leikkimisestä pitää huolestua. Ostanko joululahjaksi enään leluja vaikka tyttö niitä toivoo?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ostat leluja jos tyttö toivoo. Mä luulen että moni lapsi lopettaa leikkimisen ihan vaan kaverien takia, kun luulee ettei kukaan muukaan enää leiki. Luultavasti murrosikä tekee tehtävänsä piankin ja sitten alkaa kiinnostaa muut asiat kuin nuket, nauttikoon nyt lapsuutensa viimeisistä hetkistä. 

Vierailija
2/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle mennessä, tai viimeistään seiskaluokalla kannattaa lopettaa. Tai ainakin salata hyvin kavereilta.

Aikuisena voi sitten aloittaa taas uudestaa, kun vertaisryhmällä ei ole enää voimaa tehdä helvettiä jokaisen vähän muista poikkeavan elämästä. Ei kannata odottaa niinkään pitkään, että saisi omia lapsia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelujen toivominen voi myös tulla takaraivosta, vaikka lapsi itsekkin haluaisi jo muuta. Osa lapsista häpeilee/oudoksuu aikuistumista vanhempiensa läsnäollessa,  ja ei osaa siksi itse siirtyä eteenpäin.

Vierailija
4/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikin varmaankin vielä 8. luokalla ollessani kotona. Olin kova hevostyttö ja isä oli nikkaroinut minulle puuhevosen. Meidän omakotitalon pihaan oli rakennettu hevostallimaiset puitteet. Hevoselle karsina, satulahuone, kenttä ja esteitä... Kahdeksannella luokalla muistan huomanneeni ettei se hevosleikki enää innosta.

Minusta kasvoi ihan normaali aikuinen. Muutin lukion ensimmäisen luokan alussa pois kotoa toiseen kaupunkiin, kouluttauduin korkeasti ja nyt menestyn työssä. :D

Anna lapsen leikkiä! Ehkä sitten huolestuisin, jos lapsi muutenkin on ikäistään nuoremman oloinen. Itse tuolloin olin kuitenkin kiinnostunut myös niistä teinien jutuista. Kävin kavereiden kanssa vaateostoksilla, ajattelin ulkonäköä ja vastakkaista sukupuolta. Mietin myös tulevaisuutta. Ehkä tuo pitkään jatkuva leikki jollain tapaa tasoittaa sitä aikuistumista.

Vierailija
5/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se alkaa kyllästyttämään. Ei ole tullut vielä se aika vastaan :)

M35

Vierailija
6/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuolinvuoteella", vastasi 17-vuotias poikani.

Vierailija
7/7 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin leikin vielä yläasteen alkaessa. Sain tosin leikkiä yksin, koska muut lopettivat viimeistään seiskaluokan alkuun, koska se oli noloa. Minulta se tuli siinä vaiheessa vielä luonnostaan. Olin ihan normaali älykös tyttölapsi, kehityin normaalisti ja minusta tuli ihan hyvä aikuinen. Ei siis hätää :) Osta tytöllesi vaan leluja, koska muuten välität viestin, että hänessä on jotain noloa.